hvordan står jeg lige stillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Normalt er jeg tilhænger af at børn skal bo hos deres mor, men hvis dine børn er vandt til at det er far som henter, bør det for børnenes skyld fortsætte, det slemt nok hvis mir og far går fra hinanden, men hvis det så nogen gange er far, andre gange bedstemor og andre gange måske en helt tredje, så synes jeg det er bedst at børnene bor hos deres far.. 

Så kan du have dem i weekenderne hvor du så har tid til dem. 

For nej, han må ikke hente dem når det ikke er ifb. Med samvær, og han skal ikke betale det månedlige bidrag hvis i har dem lige meget.. 

kommer det til en retssag om bopæl vil du stå meget dårligt fordi at du netop i hverdagene ikke har den fornødne tid til børnene (hente fra inst.) 

faren vil kunne få oplysninger om hvem der henter børnene fra inst. 

om faren har overskud ved du ikke før han har haft dem over en længere periode alene. 

jeg har egentlig masser af tid til mine børn, da jeg kun har 29 timer om ugen, de ligger bare så dumt, at jeg har fri 15 min for sent... det er 15 minutter det drejer sig om. og en enkelt dag 2 timer hvor far heller ikke kan hente.

hvis deres far ikke har overskud til dem nu, hvor jeg ordner alt det praktiske, så kan han heller ikke overskue det hvis han er alene med 2 børn, opvask, tøjvask, oprydning og rengøring? eller du kender ham måske bedre end jeg gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

baby012

2721 skriver:

Den forstod jeg ikke.
Hvad har de jo?

Adgang til borgernes fb. 

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Normalt er jeg tilhænger af at børn skal bo hos deres mor, men hvis dine børn er vandt til at det er far som henter, bør det for børnenes skyld fortsætte, det slemt nok hvis mir og far går fra hinanden, men hvis det så nogen gange er far, andre gange bedstemor og andre gange måske en helt tredje, så synes jeg det er bedst at børnene bor hos deres far.. 

Så kan du have dem i weekenderne hvor du så har tid til dem. 

For nej, han må ikke hente dem når det ikke er ifb. Med samvær, og han skal ikke betale det månedlige bidrag hvis i har dem lige meget.. 

kommer det til en retssag om bopæl vil du stå meget dårligt fordi at du netop i hverdagene ikke har den fornødne tid til børnene (hente fra inst.) 

faren vil kunne få oplysninger om hvem der henter børnene fra inst. 

om faren har overskud ved du ikke før han har haft dem over en længere periode alene. 

og de er IKKE vandt til at far henter, det er altid mig der har hentet og afleveret, men mine timer er blevet lavet om!

Anmeld

17. september 2013

2721

baby012 skriver:

Adgang til borgernes fb. 

Da ikke hvis man har en lukket profil?

Anmeld

17. september 2013

bobbles

2721 skriver:

Undskyld jeg bryder ind, men kommunen har da ikke adgang til ens fb?
De har vel ikke en særlig beføjelse?

Hvis du tror kommunen ikke kan se dine ting bliver du klogere

Anmeld

17. september 2013

Metal

Selvfølgelig har kommunen ikke adgang til en privat facebook profil.. Kommunen kan mange ting - men hacke personlige profiler gør de nu ikke

Anmeld

17. september 2013

2721

bobbles skriver:

Hvis du tror kommunen ikke kan se dine ting bliver du klogere

Det betvivler jeg kraftigt, men eftersom jeg kender flere der arbejder i det fag og med ret høje lederstillinger, vil jeg da undersøge sagen

Anmeld

17. september 2013

Xolia

Anonym skriver:

må jeg så f.eks. godt betale min søster for at hente min børn og gå hjem med dem? eller skal det være en man "ikke kender"?

Du kan faktisk godt få din søster til at hente hver dag - eller andre nære familiemedlemmer (søskende, forældre, besteforældre f.eks.) da du ikke kan/må gifte dig med dem.

Du kan reelt bo sammen med din søster eller bror og stadig få ydelser som enlig, da du aldrig vil kunne betragtes som samlevende med dem, da du ifølge dansk lov ikke må gifte dig med dem.

-Xolia-

Anmeld

17. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

der stod bare på nettet at hente og bringe børn var fælles husførelse... det er bare ikke til at blive klog på, for længere nede står der, at det skal betragtes som samvær

han må ikke passe osv hjemme hos dig.. her i kommunen må man ik engang holde fødselsdag sammen eller spise osv sammen.. da de mener at det er det samme som at bo sammen.. jo jo

Anmeld

17. september 2013

Metal

2721 skriver:

Det betvivler jeg kraftigt, men eftersom jeg kender flere der arbejder i det fag og med ret høje lederstillinger, vil jeg da undersøge sagen

Betvivl det bare.. Kommunerne kan og må ikke hacke personlige profiler. De kan kun se hvad du selv vælger at dele. Alt hvad de kan se, er hvad DU vælger at gøre offentligt. Ligesom de heller ikke hacker mail konti, netbank eller andet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.