hvordan står jeg lige stillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
29 svar
14 synes godt om
17. september 2013

Anonym trådstarter

jeg har tankerne at gå fra min kæreste.
vi har to børn sammen, vi arbejder begge to, jeg har nogle dumme arbejdstider, hvor det faktisk er umuligt for mig at hente børnene.

havde i tankerne at børnene skulle bo hos mig, men hvad gør man så lige? far må jo ikke hente børnene for mig da han jo så "bidrager til fælles husførelse" og så kan jeg ikke få de tilskud til enlige og så ville børnene og jeg skulle gå fra hus og hjem da jeg ikke tjener mere end 150000 om året

er i syv sind, ved ikke hvad jeg skal gøre, kan jo ikke bede bedsteforældre om at hente 4 ud af 5 dage og må de overhovedet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

vi har to børn sammen, vi arbejder begge to, jeg har nogle dumme arbejdstider, hvor det faktisk er umuligt for mig at hente børnene.

havde i tankerne at børnene skulle bo hos mig, men hvad gør man så lige? far må jo ikke hente børnene for mig da han jo så "bidrager til fælles husførelse" og så kan jeg ikke få de tilskud til enlige og så ville børnene og jeg skulle gå fra hus og hjem da jeg ikke tjener mere end 150000 om året

er i syv sind, ved ikke hvad jeg skal gøre, kan jo ikke bede bedsteforældre om at hente 4 ud af 5 dage og må de overhovedet det?

far må godt hente dem i bh

det er jo hans børn også, han må bare ikke betale noget til jer ud over det månedelige børnebidrag.....

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

det er jo hans børn også, han må bare ikke betale noget til jer ud over det månedelige børnebidrag.....

der stod bare på nettet at hente og bringe børn var fælles husførelse... det er bare ikke til at blive klog på, for længere nede står der, at det skal betragtes som samvær

Anmeld

17. september 2013

bobbles

Anonym skriver:

Hvis det er dig der vælger at være alene må du os tage konsekvensen. Hvis ikke du har mulighed for at hente børnene så må de jo bo hos deres far. Du kan jo ikke bare bryde jeres forhold og så derefter at forlange at HAN skal hente dem!? Det synes jeg ikke hænger helt sammen

Anmeld

17. september 2013

Tvillingemor80

bobbles skriver:

Hvis det er dig der vælger at være alene må du os tage konsekvensen. Hvis ikke du har mulighed for at hente børnene så må de jo bo hos deres far. Du kan jo ikke bare bryde jeres forhold og så derefter at forlange at HAN skal hente dem!? Det synes jeg ikke hænger helt sammen

Det synes jeg er en meget unødig hård måde at formulere sig på..
Det kunne jo tænkes at TS børns far - SLEV har sagt han gerne vil hente dem ? Hvem vil ikke gerne være sammen med sine børn.. !?

til TS.. jeg tror desværre du har ret i han ikke må hente og bringe dem mellem BH og dit hjem.. Men måske hvis han tager dem med hjem til sig selv og du så senere henter dem der .. så tror jeg det bliver betragtet som samvær istedet for hjælp til dig..
Ellers så overvej en ung pige der kan hente og følge hjem .. kender mange der har den ordning og udgifter til det på mellem 1.000 og 2.000 kr.. måske vær at overveje.. !? held og lykke

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

bobbles skriver:

"Du kan jo ikke bare bryde jeres forhold og så derefter at forlange
at HAN skal hente dem!?"

så fordi jeg ikke længere elsker ham, og ønsker at gå fra ham, så skal han ikke længere tage sig af sine børn? de kommer til at have det bedre ved at bo hos mig, da far ikke har overskud!

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Det synes jeg er en meget unødig hård måde at formulere sig på..
Det kunne jo tænkes at TS børns far - SLEV har sagt han gerne vil hente dem ? Hvem vil ikke gerne være sammen med sine børn.. !?

til TS.. jeg tror desværre du har ret i han ikke må hente og bringe dem mellem BH og dit hjem.. Men måske hvis han tager dem med hjem til sig selv og du så senere henter dem der .. så tror jeg det bliver betragtet som samvær istedet for hjælp til dig..
Ellers så overvej en ung pige der kan hente og følge hjem .. kender mange der har den ordning og udgifter til det på mellem 1.000 og 2.000 kr.. måske vær at overveje.. !? held og lykke

det lyder faktisk som en rigtig god idé, det vil jeg helt klart overveje! tusind tak

Anmeld

17. september 2013

Xolia

DianaRJS skriver:

Som hun selv skriver kan det blive betragtet som en slags fælles husførelse. Også selvom der intet andet er.

Enlig ydelser er ment til de folk som har ekstra udgifter ved kun at være sig selv - f.eks. til betaling af barnepige, gå på nedsat tid eller lign. 

Derfor vil det være klogt at tænke på hvordan det vil kunne lade sig gøre i praksis. Enligydelser kan hun nemlig komme i klemme på.

MEN ØV situation at stå i.

-Xolia- (kunderådgiver hos familieydelser Udbetaling Danmark, dog på barsel).

Anmeld

17. september 2013

Xolia

Xolia skriver:

Som hun selv skriver kan det blive betragtet som en slags fælles husførelse. Også selvom der intet andet er.

Enlig ydelser er ment til de folk som har ekstra udgifter ved kun at være sig selv - f.eks. til betaling af barnepige, gå på nedsat tid eller lign. 

Derfor vil det være klogt at tænke på hvordan det vil kunne lade sig gøre i praksis. Enligydelser kan hun nemlig komme i klemme på.

MEN ØV situation at stå i.

-Xolia- (kunderådgiver hos familieydelser Udbetaling Danmark, dog på barsel).

Selvfølgelig må han godt NOGLE gange hente dem - men ikke 4 ud af 5 dage :-)

-Xolia-

Anmeld

17. september 2013

bobbles

Anonym skriver:

"Du kan jo ikke bare bryde jeres forhold og så derefter at forlange
at HAN skal hente dem!?"

så fordi jeg ikke længere elsker ham, og ønsker at gå fra ham, så skal han ikke længere tage sig af sine børn? de kommer til at have det bedre ved at bo hos mig, da far ikke har overskud!

Desværre så er reglerne at DU skal hente dem og han kan hente dem når han skal have dem på weekend! Og mænd kan være lige så gode enlige fædre som man kan være enlig mor. Kan godt være du bliver sur men sådan er reglerne. Og husk kommunen adgang til alt du skriver på fb!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.