hvordan står jeg lige stillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2013

Anonym trådstarter

bobbles skriver:

Desværre så er reglerne at DU skal hente dem og han kan hente dem når han skal have dem på weekend! Og mænd kan være lige så gode enlige fædre som man kan være enlig mor. Kan godt være du bliver sur men sådan er reglerne. Og husk kommunen adgang til alt du skriver på fb!

prøv at læs hvad jeg skriver... far har ikke overskud, så nej han ville ikke være en god enlig far.

jeg bliver skam ikke sur, synes bare du springer på mig.

og hvorfor skulle jeg være bange for, at kommunen ser hvad jeg skriver på facebook? jeg har altså intet at skjule og har heller ikke planer om at skulle skjule noget, - derfor søger jeg hjælp til hvad der er okay og ikke op okay.
jeg synes lidt du selv opfinder problemstillinger i dette indlæg....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Som hun selv skriver kan det blive betragtet som en slags fælles husførelse. Også selvom der intet andet er.

Enlig ydelser er ment til de folk som har ekstra udgifter ved kun at være sig selv - f.eks. til betaling af barnepige, gå på nedsat tid eller lign. 

Derfor vil det være klogt at tænke på hvordan det vil kunne lade sig gøre i praksis. Enligydelser kan hun nemlig komme i klemme på.

MEN ØV situation at stå i.

-Xolia- (kunderådgiver hos familieydelser Udbetaling Danmark, dog på barsel).

må jeg så f.eks. godt betale min søster for at hente min børn og gå hjem med dem? eller skal det være en man "ikke kender"?

Anmeld

17. september 2013

2721

bobbles skriver:

Desværre så er reglerne at DU skal hente dem og han kan hente dem når han skal have dem på weekend! Og mænd kan være lige så gode enlige fædre som man kan være enlig mor. Kan godt være du bliver sur men sådan er reglerne. Og husk kommunen adgang til alt du skriver på fb!

Undskyld jeg bryder ind, men kommunen har da ikke adgang til ens fb?
De har vel ikke en særlig beføjelse?

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Undskyld jeg bryder ind, men kommunen har da ikke adgang til ens fb?
De har vel ikke en særlig beføjelse?

næ jeg tænker også, at hvis ens profil er privat for alle andre end venner, så kan kommunen da heller ikke se det.

Anmeld

17. september 2013

2721

Anonym skriver:

næ jeg tænker også, at hvis ens profil er privat for alle andre end venner, så kan kommunen da heller ikke se det.

Lige præcis min tanke.
Alt andet synes jeg da er krænkelse af mit privatliv. Ikke fordi jeg har noget at skjule, men jeg er stadig et meget privat menneske og hvad jeg foretager mig på fb vil jeg da godt selv være herre over, hvem der har adgang til den Info!

Anmeld

17. september 2013

baby012

Normalt er jeg tilhænger af at børn skal bo hos deres mor, men hvis dine børn er vandt til at det er far som henter, bør det for børnenes skyld fortsætte, det slemt nok hvis mir og far går fra hinanden, men hvis det så nogen gange er far, andre gange bedstemor og andre gange måske en helt tredje, så synes jeg det er bedst at børnene bor hos deres far.. 

Så kan du have dem i weekenderne hvor du så har tid til dem. 

For nej, han må ikke hente dem når det ikke er ifb. Med samvær, og han skal ikke betale det månedlige bidrag hvis i har dem lige meget.. 

kommer det til en retssag om bopæl vil du stå meget dårligt fordi at du netop i hverdagene ikke har den fornødne tid til børnene (hente fra inst.) 

faren vil kunne få oplysninger om hvem der henter børnene fra inst. 

om faren har overskud ved du ikke før han har haft dem over en længere periode alene. 

Anmeld

17. september 2013

baby012

2721 skriver:

Lige præcis min tanke.
Alt andet synes jeg da er krænkelse af mit privatliv. Ikke fordi jeg har noget at skjule, men jeg er stadig et meget privat menneske og hvad jeg foretager mig på fb vil jeg da godt selv være herre over, hvem der har adgang til den Info!

Det har de jo. 

Min venindes mor er sagsbehandler, og hun bruger fb, til at under socialt bedrageri (om man står som enlig hos dem, men er forlovet, osv.) 

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Lige præcis min tanke.

ville egentlig også føle mig lidt krænket, synes ikke de har noget at gøre der

Anmeld

17. september 2013

baby012

Anonym skriver:

må jeg så f.eks. godt betale min søster for at hente min børn og gå hjem med dem? eller skal det være en man "ikke kender"?

i teorien, jo det må du gerne.. Men igen, det vil være et KÆMPE skøts for faren hvis han går i retten eller i statsforvaltningen med det. 

Anmeld

17. september 2013

2721

baby012 skriver:

Det har de jo. 

Min venindes mor er sagsbehandler, og hun bruger fb, til at under socialt bedrageri (om man står som enlig hos dem, men er forlovet, osv.) 

Den forstod jeg ikke.
Hvad har de jo?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.