Hvilke uddannelse har du og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

EnGodMor

Jeg tog uddannelsen som bager og konditor da jeg var 15, færdig udlært da jeg var 18. (det er nu en del år siden)

syntes bagerfaget desværre forsvinder i mængden nu, mange glemmer hvilket flot håndværk andre står og laver til kunderne den hele lange nat.

jeg tog uddannelsen fordi det er et rigtig spændende arbejde, ikke to dage er ens.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg er 21 år, mor til en pige fra 2012, er er netop igang med nogle hf enkeltfag som jeg ville ha brugt til en socialrådgiver uddannelse, men nu er jeg kommet i tvivl... 

Jeg har en HG, uden elevtiden og jeg har mine hf enkeltfag, men aner ikk hvad jeg skal blive?!? Ved godt i ikke kan give mig svaret - men håber på lidt inspiration... 

Jeg vil gerne blive til noget og få arbejde og succes! Men indtil videre er jeg bare evigheds student! Og vil så gerne bevise jeg kan mere! 

- Så hvilken uddannelse har du & hvorfor netop den?  

Er 25 år og er revisor på nu 6. år. Har en HHX, dernæst en HD i regnskab og økonomistyring. Var 100% klar over hvad jeg ville da jeg søgte ind som revisor - men kunne godt tænke mig at komme over på den anden side af skrivebordet en dag

Følg dit hjerte

Anmeld

16. september 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg er 21 år, mor til en pige fra 2012, er er netop igang med nogle hf enkeltfag som jeg ville ha brugt til en socialrådgiver uddannelse, men nu er jeg kommet i tvivl... 

Jeg har en HG, uden elevtiden og jeg har mine hf enkeltfag, men aner ikk hvad jeg skal blive?!? Ved godt i ikke kan give mig svaret - men håber på lidt inspiration... 

Jeg vil gerne blive til noget og få arbejde og succes! Men indtil videre er jeg bare evigheds student! Og vil så gerne bevise jeg kan mere! 

Jeg har også en del i bagagen og er 30

2 års hg - derefter 2 års HHX da jeg pludselig ville noget andet. Det endte alligevel med 2 år i lære som Salgsassistent. Den afsluttede jeg i 2006. Her i august har jeg så afsluttet endnu en uddannelse som kontorassistent og tja som jeg plejer at sige: jeg gør det aldrig igen - måske kun lige indtil næste gang jeg finder på noget jeg kunne tænke mig og som der er råd til jeg begiver mig ud i
Men det skulle jo også gerne hænge sammen med 3 unger og min bedre halvdel

Anmeld

16. september 2013

fit_fys

Anonym skriver:

Hvor kan du bare løfte humøret op hos mig! Du har så evig ret, med mine hf enkeltfag kan jeg nå så langt, alle de uddannelser jeg har taget er bare gode at have med sig i sin baggage' ;-) 

Tusinde tak, sidder og undersøger om jeg skal være pædagog eller socialrådgiver  

Fedt! er virkelig glad for at jeg kan hjælpe 

Held og lykke med det, det lyder begge som nogle meget spændende uddannelser!

Anmeld

16. september 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Tak for dit svar!  

ja, lå faktisk lige og læste om den uddannelse, pædagog' ;-) 

Men kan man komme ind uden grundforløb hvis man har enkeltfag & kan skal man ikke have erhvervserfaring for at komme ind?  

undskyld alle spørgmålene er bare meget i tvivl  

ved ikke om man kan komme ind uden grundforløb med eneltfag, men man kan med 1 års erhvervserfarring, og det er det jeg har søgt ind med. jeg har dog også søgt ind på grundforløbet, til hvis jeg nu ikke kommer ind på PAU

Anmeld

16. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg har haft en vildt kaotisk skolegang..
Jeg gik på 5 folkeskoler.
2 forsøg på HHX, 1 forsøg i gymnasiet og så selvstuderende på HF, hvor jeg blev student fra med et snit på 11,2.
Nu læser jeg jura

Nogle gange skal man prøve lidt forskelligt inden man finder sin rette hylde.

Anmeld

17. september 2013

Victoria2013

Jeg er uddannet arkæolog i forhistorisk arkæologi... det tog mig omkring 7 år på universitet, men jeg har ikke fortrudt et øjeblik. Det var drømmeuddannelsen og selvom det nogle gange er knap så sjovt at arbejde udendørs i regn og rusk, er det stadig arkæologien jeg brænder for

Det er det eneste jeg har villet være, lige siden jeg var lille, så for mig var der egentlig ikke det store problem... har altid elsket historie og arkæologi og museer, så sådan er det bare

Jeg håber dog på engang i fremtiden at kunne arbejde med formidling af arkæologi fremfor udgravninger, men indtil sådan et job byder sig, er det andet fint. Man tjener ikke styrtende med penge som arkæolog, men det er ikke dét jeg lægger vægt på. Jeg går ind for at leve for at arbejde, fremfor at arbejde for at leve, i hvert fald så længe det hele kan løbe rundt.

Ligenu er jeg jo på barsel, og det er utroligt som man ligefrem kan savne at grave 

Anmeld

17. september 2013

Chraz

Anonym skriver:

jeg er 23. Og lige nu arbejder jeg på pjelehjem for at få erhververfaring til at kunne tage sygeplejepakken på VUC og derefter uddanne mig som sygeplejerske. Og DRØMMEN!! er at kunne uddanne mig til jordemoder senere. Jeg har altid elsket fødsler, babyer, alt hvad der medfører i en graviditet. Jeg synes det er et utroligt inspirerende arbejde at vie sit liv til at hjælpe andre, på den ene eller den anden måde. Så det vil jeg gerne være en del af. Men indtil videre er målet at få sygeplejersken og så eventuelt blive ansat på en barselsgang

Anmeld

17. september 2013

Jenny12

Victoria2013 skriver:

Jeg er uddannet arkæolog i forhistorisk arkæologi... det tog mig omkring 7 år på universitet, men jeg har ikke fortrudt et øjeblik. Det var drømmeuddannelsen og selvom det nogle gange er knap så sjovt at arbejde udendørs i regn og rusk, er det stadig arkæologien jeg brænder for

Det er det eneste jeg har villet være, lige siden jeg var lille, så for mig var der egentlig ikke det store problem... har altid elsket historie og arkæologi og museer, så sådan er det bare

Jeg håber dog på engang i fremtiden at kunne arbejde med formidling af arkæologi fremfor udgravninger, men indtil sådan et job byder sig, er det andet fint. Man tjener ikke styrtende med penge som arkæolog, men det er ikke dét jeg lægger vægt på. Jeg går ind for at leve for at arbejde, fremfor at arbejde for at leve, i hvert fald så længe det hele kan løbe rundt.

Ligenu er jeg jo på barsel, og det er utroligt som man ligefrem kan savne at grave 

Wauw et spændende erhverv du har dig Ville lige ytre min begejstring.

Anmeld

17. september 2013

Victoria2013

Jenny12 skriver:

Wauw et spændende erhverv du har dig Ville lige ytre min begejstring.

Det er rigtig spændende Og det er jo ikke bare en titel eller et job for mig. Det er jo også en interesse/hobby, jeg kan godt lide det med at arbejde og fritid er kombineret på den måde for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.