når far er en dårlig far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

hej damer.

jeg synes desværre at min mand, er en dårlig far til vores børn, vil gerne høre jeres mening.

lillebror spilder en masse vand på gulvet. far skal tørre op, lillebror bliver ved med at kravle over til det i mens far prøver at tørre op.
far siger hårdt til lillebror,"nej" "gå nu væk" "hold så op" han sætter ham hen på gulvet, men lillebror kravler igen hen til ham, og han bliver sur.

... (jeg ville i stedet for, sætte lillebror i barnevognen eller højstol med noget legetøj at se på, så jeg kunne få tørt op) ?

vi skal ud at handle, storebror vil gerne have en lille legetøjsbil med og kigge på i bilen, far siger "nej for jeg gider ikke alt det der!"

her sker der jo ikke andet end storebror bliver ked af det. ja og far får sin mening.

jeg ville gerne have givet storebror den legetøjsbil med som han kunne kigge på, jeg synes man skal vælge sine kampe... kan ikke se noget problem i lidt legetøj i bilen, det kommer jo med ind i huset igen?

er det mig der er galt på den?

Jeg tror du er nødt til at tage den her snak med din mand..
Jeg synes ikke der er tegn på at han er en dårlig far, han gør bare ikke tingene på din måde, men sin egen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Mumto3

Anonym skriver:

han vil ikke høre på hvad jeg har at sige, vi har aldrig kunne snakke om tingene, og når jeg bringer det op, siger han bare "thh" og ruller med øjnene

med fare for at lyde meget hård, så vil jeg sige, at jeg ville heller ikke gide snakke børneopdragelse med dig, hvis din indgangsvinkel til mig er at jeg er en dårlig forældre, og  JEG gør det forkert.

Vi gør alle noget forkert, faktisk hele tiden! så hvad med at tage udgangspunkt i det? Sig til ham, jeg er itvivl om...jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når.... og så starte en snak der.

Anmeld

14. september 2013

jydeinden

hvis jeg kritiserede min partner på den måde som du gør ville jeg i den grad forvente et par på hovedet (og nej min kæreste er IKKE voldelig, og har aldrig været det) men det er lige så lidt konstruktivt som det du kommer med. Hvis ingen agter at hjælpe hinanden og være åben overfor at man altså er to forskellige mennesker, jamen så kommer man ingen vegne .

Jeg ville personligt ALDRIG nogensinde selv finde mig i at blive kaldt noget med dårlig medmindre det virkeligt var galt. og i mine øre lyder han mere som en stresset mand som måske er en anelse træt af sin partner. om det så er berettiget skal jeg af gode grunde ikke kunne sige.

Anmeld

14. september 2013

B&J

jeg syntes bestemt ikke han lyder som en dårlig far. men en mere der har lidt kort lunte og et NEJ ER ET NEJ!

og det er da også lidt træs hvis der er vand ud over det hele og barnet bliver ved med at kravle hen til en men sådan er det jo.... så længe han bare siger det på den måde som han gør så vil jeg ikke ligge så meget i det han kunne gøre mange mange værre ting syntes jeg

Anmeld

14. september 2013

Momo

Jeg synes dårlig far er MEGET hårde ord og der skal noget til før man kalder sin børns far for dårlig far! 

Vi opdrager og gør alle tingene forskelligt, og man skal respektere hinandens forskelligheder. Børn kan sagtens finde ud af og skelde mellem far og mors måde at gøre det på! 

I stedet for at kalde ham for en dårlig far, så tag da en snak med ham og spørg hvorfor han regere sådan og fortæl hvordan du ville gøre det! Det kan være han havde en dårlig dag! Det kan være han bare ikke ønsker at ha legetøj i bilen, det er der jo nogen der ikke vil! 

Jeg mener bestemt ikke han er en dårlig far bare fordi han gør det anderledes end dig. 

Fx den med vandet der ville jeg ikke gøre som nogen af jer, men ser da ingen af jer som dårlig forældre. Jeg ville ha givet ham en viskestykke og spurgt om han ville hjælpe det var jo sikker det han ville eftersom han blev ved med at kravle der over. 

Anmeld

14. september 2013

Wimmie

ja men skulle nok også have skrevet noget mere ned, det er jo ikke kun de to ting.
han har kort lunte, der skal intet til før han råber af sine unger, han gider ikke lege med dem, de er mest i vejen. lige meget hvad børnene beder ham om, så er det endten "århh altså" "ih altså"og så ruller han øjne af dem. han gider dem overhovedet ikke. havde det været min far der gjorde sådan, så ville jeg sku blive ked af det, og jeg synes at hvis man gør sine børn konstant kede af det, så er man en dårlig far

han har nogle nogle gange gode sider, men det er så lidt, at det slet ikke opvejer alt det dårlige

Må jeg spørge hvorfor du er sammen med ham?

Du synes han er en dårlig far, hans gode sider opvejer ikke de dårlige og I kan ikke snakke om tingene...
Det lyder ikke som et holdbart og ligeværdigt ægteskab i mine øjne.
Ved godt at det er et lille sidespring i forhold til emnet, men det lyder jo heller ikke til at han respekterer dig når han ikke vil lytte og ruller med øjnene af ham.

Og hvis han virkelig behandler jeres børn så dårligt konstant så tror jeg heller ikke at jeg ville kunne respektere ham eller leve sammen med ham.

Håber ikke mine ord lyder for hårde; det lyder i det hele taget som en træls situation så du får lige et oveni.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.