når far er en dårlig far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Det er svært at svare på ud fra disse to ting - står de ting alene så nej han er ikke en dårlig far - man er jo heller ikke en dårlig mor fordi man råber af sit barn en gang eller fordi barnet ved et uheld ryger ned af sofaen - vi kan alle ha en dårlig dag hvor vores tålmodig ikke er særlig stor heller ikke overfor børnene - optimalt nej -menneskeligt : absolut ja 

ja men skulle nok også have skrevet noget mere ned, det er jo ikke kun de to ting.
han har kort lunte, der skal intet til før han råber af sine unger, han gider ikke lege med dem, de er mest i vejen. lige meget hvad børnene beder ham om, så er det endten "århh altså" "ih altså"og så ruller han øjne af dem. han gider dem overhovedet ikke. havde det været min far der gjorde sådan, så ville jeg sku blive ked af det, og jeg synes at hvis man gør sine børn konstant kede af det, så er man en dårlig far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Udfra de eksempler du giver, synes jeg slet ikke at vi herinde, kan give dig et svar på om han er en dårlig far.

Jeg tror bare I tænker børneopdragelse forskelligt, så hvorfor ikke prøve at snakke om det?

ja men skulle nok også have skrevet noget mere ned, det er jo ikke kun de to ting.
han har kort lunte, der skal intet til før han råber af sine unger, han gider ikke lege med dem, de er mest i vejen. lige meget hvad børnene beder ham om, så er det endten "århh altså" "ih altså"og så ruller han øjne af dem. han gider dem overhovedet ikke. havde det været min far der gjorde sådan, så ville jeg sku blive ked af det, og jeg synes at hvis man gør sine børn konstant kede af det, så er man en dårlig far

han vil ikke snakke om det, så lukker han af og bliver sur

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg håber da ikke du kalder ham for en dårlig far udelukkende over eksempler som disse... I min verden skal der en del mere til.
Det er anderledes end jeg selv ville gøre/reagere og jeg håber da heller ikke at han altid er sådan men at han også har kærlige sider og viser dem.

Synes du skal tage en snak med ham - det lyder som en mand der er presset/stresset eller generelt har en kort lunte eller manglende tålmodighed. Det kunne være han skulle have noget hjælp til at tackle sådanne situationer mere optimalt.

han har nogle nogle gange gode sider, men det er så lidt, at det slet ikke opvejer alt det dårlige

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Js

Ja så er det jo en helt anden sag. Men så skal du jo sådan set træffe en beslutning. Altså få sat ham stolen for døren, hvor du får ham forklaret de jer ting, at enten må han arbejde med det ellers må han undvære sin familie. Det lyder hårdt, men hvis det skal fungere og han vil have et ordentligt forhold til sine børn når de bliver ældre er det jo alfa/omega.

Tænker noget med at skrive et kortfattet brev til ham og så tage ungerne med hen et sted i et par dage. Så kan han læse det i ro og mag og også mærke konsekvensen.

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Synes ikke han lyder som en dårlig far... Måske en lidt frustreret far og måske har han ikke helt fundet ud af den bedste fremgangsmåde..Men det kan du jo lære ham, når nu du ved bedre

Du bør tage snakken med ham, istedet for at stemple ham som dårlig far... En dårlig far slår sine børn, ignorerer dem, råber og skriger ad dem konstant eller skrider fra sit ansvar... Det er en dårlig far... Det du beskriver er en far der mangler lidt værktøjer til at klare hverdagen, så den glider nemt for alle parter

han er ikke interesseret i at få hjælp, og jeg skal slet slet slet ikke snakke med ham om det....

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg synes det er voldsomt, at sige, at han er en dårlig far. I har to forskellige måder, at håndtere situationer på. Udfra hvad du beskriver ville min far være den værste i verden - han har bare ikke ligeså meget tålmodighed som min mor har fx. Men det gør ham langt fra, til en dårlig far.

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Ja så er det jo en helt anden sag. Men så skal du jo sådan set træffe en beslutning. Altså få sat ham stolen for døren, hvor du får ham forklaret de jer ting, at enten må han arbejde med det ellers må han undvære sin familie. Det lyder hårdt, men hvis det skal fungere og han vil have et ordentligt forhold til sine børn når de bliver ældre er det jo alfa/omega.

Tænker noget med at skrive et kortfattet brev til ham og så tage ungerne med hen et sted i et par dage. Så kan han læse det i ro og mag og også mærke konsekvensen.

ja det lyder faktisk som en meget god idé.
kan snart ikke holde til, at se mine børn kede af det så meget.

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

ja det lyder faktisk som en meget god idé.
kan snart ikke holde til, at se mine børn kede af det så meget.

Det handler sådan set om at der skal handles. Han kan ikke ændre det af sig selv, og vil ikke høre på det når du siger noget til ham på almindeligvis. Derfor er du nødt til at handle aktivt på en eller anden måde og hele tiden have børnenes ve og vel for øje.

Jeg måtte kæmpe med min søns far. Ikke fordi han var en dårlig far for Emil, men en dårlig kæreste i forbindelse med det at have et barn, hvis det giver mening. Han fik en chance som han undlod at tage, så der måtte jeg så trække en streg og sige stop for det hele. Jeg siger ikke det er sådan det skal gøres. Bare at du skal huske at stå ved det du siger i dit ultimatum til ham :-)

Anmeld

14. september 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg synes der skal meget til, at man er en dårlig forældre. Men det er min personlige holdning. Hvis du føler det er for meget, bør du tage en snakke ham, måske uden at gå i flæsket på ham, men spørge indtil hvorfor han reagerer som han gør og finde ud af, om der ligger noget bag. Fx stresset hverdag, intet overskud osv. Hermed ikke sagt, at det skal gå udover børnene - for det skal det bestemt ikke. Men måske du kan være en hjælp for ham, hvis han ikke selv er klar over, at han går over stregen.

Anmeld

14. september 2013

stjernehimmel

synes bestemt ikke han kan kaldes en dårlig far pga de eksempler du kommer med...

en dårlig far nej, en far der lyder lidt små stresset og tappet for energi evt...mmmm jeps :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.