når far er en dårlig far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.697 visninger
25 svar
42 synes godt om
14. september 2013

Anonym trådstarter

hej damer.

jeg synes desværre at min mand, er en dårlig far til vores børn, vil gerne høre jeres mening.

lillebror spilder en masse vand på gulvet. far skal tørre op, lillebror bliver ved med at kravle over til det i mens far prøver at tørre op.
far siger hårdt til lillebror,"nej" "gå nu væk" "hold så op" han sætter ham hen på gulvet, men lillebror kravler igen hen til ham, og han bliver sur.

... (jeg ville i stedet for, sætte lillebror i barnevognen eller højstol med noget legetøj at se på, så jeg kunne få tørt op) ?

vi skal ud at handle, storebror vil gerne have en lille legetøjsbil med og kigge på i bilen, far siger "nej for jeg gider ikke alt det der!"

her sker der jo ikke andet end storebror bliver ked af det. ja og far får sin mening.

jeg ville gerne have givet storebror den legetøjsbil med som han kunne kigge på, jeg synes man skal vælge sine kampe... kan ikke se noget problem i lidt legetøj i bilen, det kommer jo med ind i huset igen?

er det mig der er galt på den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

MortilElias2010

hej damer.

jeg synes desværre at min mand, er en dårlig far til vores børn, vil gerne høre jeres mening.

lillebror spilder en masse vand på gulvet. far skal tørre op, lillebror bliver ved med at kravle over til det i mens far prøver at tørre op.
far siger hårdt til lillebror,"nej" "gå nu væk" "hold så op" han sætter ham hen på gulvet, men lillebror kravler igen hen til ham, og han bliver sur.

... (jeg ville i stedet for, sætte lillebror i barnevognen eller højstol med noget legetøj at se på, så jeg kunne få tørt op) ?

vi skal ud at handle, storebror vil gerne have en lille legetøjsbil med og kigge på i bilen, far siger "nej for jeg gider ikke alt det der!"

her sker der jo ikke andet end storebror bliver ked af det. ja og far får sin mening.

jeg ville gerne have givet storebror den legetøjsbil med som han kunne kigge på, jeg synes man skal vælge sine kampe... kan ikke se noget problem i lidt legetøj i bilen, det kommer jo med ind i huset igen?

Syntes du skal tage den snak med din mand. 

Anmeld

14. september 2013

Dorthe1986

Jeg synes du skal passe meget på med at betegne ham som en decideret dårlig far. Ja, han gør tingene anderledes end hvad du ville gøre, men det skal der jo være plads til. Har du snakket med ham om, hvordan han kan gøre de ting nemmere for sig selv?

Anmeld

14. september 2013

PernilleogLouis

Det er svært at svare på ud fra disse to ting - står de ting alene så nej han er ikke en dårlig far - man er jo heller ikke en dårlig mor fordi man råber af sit barn en gang eller fordi barnet ved et uheld ryger ned af sofaen - vi kan alle ha en dårlig dag hvor vores tålmodig ikke er særlig stor heller ikke overfor børnene - optimalt nej -menneskeligt : absolut ja 

Anmeld

14. september 2013

Købmagerkonen

Anonym skriver:

hej damer.

Udfra de eksempler du giver, synes jeg slet ikke at vi herinde, kan give dig et svar på om han er en dårlig far.

Jeg tror bare I tænker børneopdragelse forskelligt, så hvorfor ikke prøve at snakke om det?

Anmeld

14. september 2013

Wimmie

Anonym skriver:

hej damer.

Jeg håber da ikke du kalder ham for en dårlig far udelukkende over eksempler som disse... I min verden skal der en del mere til.
Det er anderledes end jeg selv ville gøre/reagere og jeg håber da heller ikke at han altid er sådan men at han også har kærlige sider og viser dem.

Synes du skal tage en snak med ham - det lyder som en mand der er presset/stresset eller generelt har en kort lunte eller manglende tålmodighed. Det kunne være han skulle have noget hjælp til at tackle sådanne situationer mere optimalt.

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Synes ikke han lyder som en dårlig far... Måske en lidt frustreret far og måske har han ikke helt fundet ud af den bedste fremgangsmåde..Men det kan du jo lære ham, når nu du ved bedre

Du bør tage snakken med ham, istedet for at stemple ham som dårlig far... En dårlig far slår sine børn, ignorerer dem, råber og skriger ad dem konstant eller skrider fra sit ansvar... Det er en dårlig far... Det du beskriver er en far der mangler lidt værktøjer til at klare hverdagen, så den glider nemt for alle parter

Anmeld

14. september 2013

Lykke:)

Jeg synes det er voldsomt, at sige, at han er en dårlig far. I har to forskellige måder, at håndtere situationer på. Udfra hvad du beskriver ville min far være den værste i verden - han har bare ikke ligeså meget tålmodighed som min mor har fx. Men det gør ham langt fra, til en dårlig far.

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Syntes du skal tage den snak med din mand. 

han vil ikke høre på hvad jeg har at sige, vi har aldrig kunne snakke om tingene, og når jeg bringer det op, siger han bare "thh" og ruller med øjnene

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg synes du skal passe meget på med at betegne ham som en decideret dårlig far. Ja, han gør tingene anderledes end hvad du ville gøre, men det skal der jo være plads til. Har du snakket med ham om, hvordan han kan gøre de ting nemmere for sig selv?

ja men skulle nok også have skrevet noget mere ned, det er jo ikke kun de to ting.
han har kort lunte, der skal intet til før han råber af sine unger, han gider ikke lege med dem, de er mest i vejen. lige meget hvad børnene beder ham om, så er det endten "århh altså" "ih altså"og så ruller han øjne af dem. han gider dem overhovedet ikke. havde det været min far der gjorde sådan, så ville jeg sku blive ked af det, og jeg synes at hvis man gør sine børn konstant kede af det, så er man en dårlig far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.