Hvor mange gange kan man søge samvær??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2013

wamse

modesty skriver:

Han kan vel (heldigvis, vil jeg sige) blive ved med at søge så mange gange han har lyst. Folk skal have lov til at ændre sig, og det vil altid være ønskværdigt at forælder og barn kan få et godt forhold.

Myndighederne kender til hans historie, og man må gå ud fra at han skal vise massive tegn på forbedring før han får lov til at se jeres datter.

Jeg forstår godt at det må være dybt frustrerende og angstprovokerende for dig, men set i det større perspektiv synes jeg at det er en god regel.

Jeg tror ikke på, at det er et spørgsmål om at ville ændre sig, når det gælder psyken, ligesom hans intelligens jo heller ikke øges, bare fordi han vil det

Når han har så mange tidligere domme, og mange ophold på psykiatrisk afdelinger, så mener jeg, at historien efterhånden må være det som afgør, om et barn gang på gang skal udsættes for svigt. Hvis ikke vi, som de "sunde" beskytter børnene, hvem skal så gøre det.....

Han fik hans første dom som 16 årig, så vi snakker om 20 års historie, som han ikke bare vender rundt.

Jeg tror også at et godt forhold mellem sunde forældre og deres børn er ønskværdig, men når man har søgt flere gange, og får afslag, så skal det have en betydning for fremtidige ansøgninger, som minimum burde der gå en hvis periode inden, man igen vil tage en sag op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

wamse

Momo skriver:

Åhh øv Det jeg ked af at høre at du skal igennem det igen 

Håber det går som de andre gange at han ikke må! Og hvis ikke så håber jeg virkelig han HAR forandret sig!!! 

Jeg har læst nogle af udtalelserne omkring ham, hvor der både er positive, men bestemt også negative vurderinger, så jeg synes virkelig det er svært, at få en fornemmelse af det.

Jeg tror ikke på, at han nogensinde ændrer sig, men det siger jeg da selvfølgelig ikke til vores datter

Men jeg ville da ønske, at hun havde en far der kunne rumme hende, og de kunne have nogle dejlige oplevelser sammen Det under jeg hende.

Anmeld

12. september 2013

wamse

Havre74 skriver:

Jeg føler virkelig meget med dig. Jeg har også en eks., der bliver ved og ved og det er SÅ opslidende. Også som du skriver, at hver gang skal der indhentes oplysninger, men de HAR jo alle de oplysninger, i hver fald i mit tilfælde. Men faderen skal bare skrive en mail eller et brev om at hans forhold er ændret og SÅ ruller hele systemet igen.

Medmindre faderen direkte skader barnet psykisk eller fysisk, har han ret til samvær. Psykisk er nærmest umuligt at bevise. Mine børn er gamle nok til at blive hørt og har sagt at de ikke vil se ham. Men han søger videre.

Om ikke andet så kan han få overvåget samvær.

Det er SÅ frustrerende.

Jeg håber både at din datter og dig kan få fred meget snart.

Men hver gang hans forhold er væsentlig ændret, vil statsforvaltningen behandle hans anmodning om samvær - desværre.

Jeg bander den nye forældreansvarslov LANGT væk og håber den meget snart bliver ændret. Så børn igen har rettigheder i Danmark.

.

Det er bestemt ikke børnenes rettigheder, der er det vigtigste desværre , men det er den forældre, som ikke har samvær

Håber også at i snart får fred

Anmeld

12. september 2013

Havre74

wamse skriver:

Det er bestemt ikke børnenes rettigheder, der er det vigtigste desværre , men det er den forældre, som ikke har samvær

Håber også at i snart får fred

Tak skal du have.

Og jeg giver dig fuldstændig ret, det er nemlig desværre den forældre, der ikke har samværs, rettighed, der gåes efter.

Det skulle ellers forestille at være barnets tarv, der gåes efter, men det er det bare ikke.

Det er bare ikke altid barnets tarv, at have kontakt til begge forældre.

Har din datter prøvet at blive hørt ? (børnesamtale).

Anmeld

12. september 2013

Havre74

baby012 skriver:

Åh Gud hvor føler jeg med dig 

Der er desværre ikke meget at gøre før barnet er 7(gammel nok til at sige hun ikke vil have samvær) 

indtil da, kan han søge igen, igen, og igen.. 

der skal RIGTIG meget til for at de ikke får samvær når de er ude af fængslet .. 

Et eksempel om hvor åndsvsge reglerne er !

en sf mine veninder møder T .. Hun har et barn i forvejen som ikke ser sin far, T bliver en bonus far for barnet, hun bliver gravid efter to års forhold, det hele er fint, indtil fødslen nærmer sig,han skubber hende i et skænderi med af trapper fra 3. sal . Imens hun har sin søn i armene, hun flugter ind til en nabo og de ringer efter en ambulance, hun ligger der til hun skal føde, og hendes søn ligger med svær hjernerystrlse, 

tiden går, han vil se datteren,  men moren er stærkt imod! Han tager op til hende, han bryder ind, han truer hende og hendes søn på livet og smadre lejligheden. Han skubber hende ind i er skab og råber sf hende, alt dette, har hun optaget, han fortsætter med at smadre lejligheden, og en enkelt hang får hun tæsk, hun går til politiet MANGE GANGe! men fordi at haner optaget uden atvide det, er det ikke brugbart bevismateriale.. Han får politi tilhold, men nu er han endnu mere vred, han vil have sin datter, og truer med at slå hende ihjel hvis moren ikke udlevere hunde frivilligt.. Mor nægter stadig.. 

Han tager den til sidst i stfv. Og får samvær, han henter datteren og skal være alene med hende, min veninde er knust og forlanger en forklaring fra stfv. Han er tidligere straffet også flere gange for vold..

men så længe st han ikke har gjort barnet noget, så må han se det  

Hvor er det forfærdeligt at høre, men DESVÆRRE, er det ikke en enkeltstående fortælling.

Fædre har fået alt for mange rettigheder med den nye lov. Det er frygteligt og det er børnene det går ud over.

Anmeld

12. september 2013

wamse

Havre74 skriver:

Tak skal du have.

Og jeg giver dig fuldstændig ret, det er nemlig desværre den forældre, der ikke har samværs, rettighed, der gåes efter.

Det skulle ellers forestille at være barnets tarv, der gåes efter, men det er det bare ikke.

Det er bare ikke altid barnets tarv, at have kontakt til begge forældre.

Har din datter prøvet at blive hørt ? (børnesamtale).

Det har hun ikke, og jeg tror hun ville sige, at godt ville se ham, men hun ved heller ikke ret meget om ham, og hun kan næsten ikke huske at vi har boet sammen med ham mere.

Hun sletter hendes egne behov når hun er sammen med ham, og han respekterer ikke når hun siger fra.

Han er psykisk syg, og kan enten være jordens mest charmerende mand eller en total psykopat, og det kan hun slet ikke gennemskue.

Anmeld

12. september 2013

B&J

åhh for en i helvede kan det ikke bare snart stoppe... det er sku så synd for dig og din datter der aldrig kommer ro på øv

Anmeld

12. september 2013

Havre74

wamse skriver:

Det har hun ikke, og jeg tror hun ville sige, at godt ville se ham, men hun ved heller ikke ret meget om ham, og hun kan næsten ikke huske at vi har boet sammen med ham mere.

Hun sletter hendes egne behov når hun er sammen med ham, og han respekterer ikke når hun siger fra.

Han er psykisk syg, og kan enten være jordens mest charmerende mand eller en total psykopat, og det kan hun slet ikke gennemskue.

Åååhh hvor jeg kender det. Jeg føler virkelig med dig.

Min datter er blevet hørt, men hun tør ikke fortælle hele sandheden, i frygt for hvad han så gør. Hun har dog sagt, at hun ikke vil på samvær og det samme har hendes brødre. Og fordi jeg siger det, det tror de ikke på.

Hvorfor skal børnene køres ned og ødelægges fuldstændigt ? Jeg fatter det ikke.

Der står i loven, at et barn har RET til to forældre. Men hvorfor har de ikke RET til at blive FRI ?

Min eks. har også lige søgt igen.

Anmeld

12. september 2013

modesty

Jeg tror ikke på, at det er et spørgsmål om at ville ændre sig, når det gælder psyken, ligesom hans intelligens jo heller ikke øges, bare fordi han vil det

Når han har så mange tidligere domme, og mange ophold på psykiatrisk afdelinger, så mener jeg, at historien efterhånden må være det som afgør, om et barn gang på gang skal udsættes for svigt. Hvis ikke vi, som de "sunde" beskytter børnene, hvem skal så gøre det.....

Han fik hans første dom som 16 årig, så vi snakker om 20 års historie, som han ikke bare vender rundt.

Jeg tror også at et godt forhold mellem sunde forældre og deres børn er ønskværdig, men når man har søgt flere gange, og får afslag, så skal det have en betydning for fremtidige ansøgninger, som minimum burde der gå en hvis periode inden, man igen vil tage en sag op.

Jamen det giver helt mening alt det du siger, og jeg er sådan set ikke uenig. Men en lovgivning bliver nødt til at være generel, og så vil jeg til hver en tid hellere have en lovgivning der er inkluderende og åben, end en der lukker helt af (jeg kender f.eks en far der har et helvedes hyr med en dybt manipulerende og mentalt ustabil eks - og hans liv ville blive et helvede hvis man skar ned på farens rettigheder). 

Din pointe omkring at der skal gå et vist tidsrum inden man kan søge igen, er jeg helt enig i - det ville være fair. Det ville også være fair hvis man kunne lave en arbejdsgang hvor hans ansøgning kunne afslås allerede inden du blev involveret i processen.

Anmeld

12. september 2013

wamse

Havre74 skriver:

Åååhh hvor jeg kender det. Jeg føler virkelig med dig.

Min datter er blevet hørt, men hun tør ikke fortælle hele sandheden, i frygt for hvad han så gør. Hun har dog sagt, at hun ikke vil på samvær og det samme har hendes brødre. Og fordi jeg siger det, det tror de ikke på.

Hvorfor skal børnene køres ned og ødelægges fuldstændigt ? Jeg fatter det ikke.

Der står i loven, at et barn har RET til to forældre. Men hvorfor har de ikke RET til at blive FRI ?

Min eks. har også lige søgt igen.

Det er simpelthen så skræmmende, for der er virkelig børn, som kommer til at tage alvorlig skade af det

Har en bekendt, som virkelig også kæmper en frygtelig kamp, hvor faderen også er psykisk syg, og barnet reagerer meget på samvær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.