Hvor mange gange kan man søge samvær??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.036 visninger
29 svar
8 synes godt om
12. september 2013

wamse

Min eks har igen søgt samvær med vores datter, det er så tredje år i streg nu, og det tærer sgu på kræfterne efterhånden

Sidste år søgte han fælles forældremyndighed, samvær og han gjorde indsigelser mod hendes skift af efternavn. Han søgte om at samvær skulle foregå på en psykiatrisk afdeling, da han var fængslet for vold af særlig farlig karakter. Han blev så løsladt i februar i år og er underlagt samtaler m.m.

Men hvor mange gange kan han da blive ved med at søge, bare til han mon får hans vilje

Jeg bliver da bange og bekymrer mig hver evig eneste gang på min datters vegne, og aner simpelthen ikke, hvad jeg ville gøre, hvis der blev besluttet, at der skulle være samvær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

Xolia

wamse skriver:

Min eks har igen søgt samvær med vores datter, det er så tredje år i streg nu, og det tærer sgu på kræfterne efterhånden

Sidste år søgte han fælles forældremyndighed, samvær og han gjorde indsigelser mod hendes skift af efternavn. Han søgte om at samvær skulle foregå på en psykiatrisk afdeling, da han var fængslet for vold af særlig farlig karakter. Han blev så løsladt i februar i år og er underlagt samtaler m.m.

Men hvor mange gange kan han da blive ved med at søge, bare til han mon får hans vilje

Jeg bliver da bange og bekymrer mig hver evig eneste gang på min datters vegne, og aner simpelthen ikke, hvad jeg ville gøre, hvis der blev besluttet, at der skulle være samvær

Tror desværre at han kan søge "så ofte han vil" - eller i hvert fald så snart der er ændringer i hans forhold. Nu er han jo løsladt i forhold til sidst, så det er en ændring.

Men forstår dig godt - jeg ville også kæmpe med næb og klør - og håber ud fra det du skriver - at de ikke godtager samvær.

-Xolia-

Anmeld

12. september 2013

wamse

Tror desværre at han kan søge "så ofte han vil" - eller i hvert fald så snart der er ændringer i hans forhold. Nu er han jo løsladt i forhold til sidst, så det er en ændring.

Men forstår dig godt - jeg ville også kæmpe med næb og klør - og håber ud fra det du skriver - at de ikke godtager samvær.

-Xolia-

Det er tredje gang han er fængslet pga vold af særlig farlig karakter på en psykiatrisk afdeling og endnu en på en åben fængsel, og den 10'ende dom i alt

Forrige år, da han søgte der, var han også lige kommet ud af psykiatrisk, hvor han også afsonede for vold mod to betjente, to sygeplejerske og en læge

Synes det er frustrerende, at der hver gang skal indhentes oplysninger omkring min datter og mig, når det ikke er os, som skal ændre os

Tak for dit svar 

Anmeld

12. september 2013

baby012

Åh Gud hvor føler jeg med dig 

Der er desværre ikke meget at gøre før barnet er 7(gammel nok til at sige hun ikke vil have samvær) 

indtil da, kan han søge igen, igen, og igen.. 

der skal RIGTIG meget til for at de ikke får samvær når de er ude af fængslet .. 

Et eksempel om hvor åndsvsge reglerne er !

en sf mine veninder møder T .. Hun har et barn i forvejen som ikke ser sin far, T bliver en bonus far for barnet, hun bliver gravid efter to års forhold, det hele er fint, indtil fødslen nærmer sig,han skubber hende i et skænderi med af trapper fra 3. sal . Imens hun har sin søn i armene, hun flugter ind til en nabo og de ringer efter en ambulance, hun ligger der til hun skal føde, og hendes søn ligger med svær hjernerystrlse, 

tiden går, han vil se datteren,  men moren er stærkt imod! Han tager op til hende, han bryder ind, han truer hende og hendes søn på livet og smadre lejligheden. Han skubber hende ind i er skab og råber sf hende, alt dette, har hun optaget, han fortsætter med at smadre lejligheden, og en enkelt hang får hun tæsk, hun går til politiet MANGE GANGe! men fordi at haner optaget uden atvide det, er det ikke brugbart bevismateriale.. Han får politi tilhold, men nu er han endnu mere vred, han vil have sin datter, og truer med at slå hende ihjel hvis moren ikke udlevere hunde frivilligt.. Mor nægter stadig.. 

Han tager den til sidst i stfv. Og får samvær, han henter datteren og skal være alene med hende, min veninde er knust og forlanger en forklaring fra stfv. Han er tidligere straffet også flere gange for vold..

men så længe st han ikke har gjort barnet noget, så må han se det  

Anmeld

12. september 2013

Xolia

wamse skriver:

Det er tredje gang han er fængslet pga vold af særlig farlig karakter på en psykiatrisk afdeling og endnu en på en åben fængsel, og den 10'ende dom i alt

Forrige år, da han søgte der, var han også lige kommet ud af psykiatrisk, hvor han også afsonede for vold mod to betjente, to sygeplejerske og en læge

Synes det er frustrerende, at der hver gang skal indhentes oplysninger omkring min datter og mig, når det ikke er os, som skal ændre os

Tak for dit svar 

Jeg føler virkelig med dig.

Jeg har selv et arbejde, hvor jeg skal følge en lovgivning - og jeg er sgu ikke altid enig med den.

Jeg ville ønske for dig - at de kunne vælge at "overse" hans ansøgninger, men det giver loven nok ikke mulighed for.

Du kan jo evt. forsøge at tale med dem om din sag - altså om det er muligt at de kan sagsbehandle så meget som muligt vedr. far - INDEN du bliver kontaktet - og kun i det tilfælde at de mener der kan være en konkret mulighed for reelt samvær - altså at ændringerne er så drastiske hos ham - at så bliver du inddraget?

Jeg ved ikke om loven giver mulighed for det - desværre.

Anmeld

12. september 2013

wamse

baby012 skriver:

Åh Gud hvor føler jeg med dig 

Der er desværre ikke meget at gøre før barnet er 7(gammel nok til at sige hun ikke vil have samvær) 

indtil da, kan han søge igen, igen, og igen.. 

der skal RIGTIG meget til for at de ikke får samvær når de er ude af fængslet .. 

Et eksempel om hvor åndsvsge reglerne er !

en sf mine veninder møder T .. Hun har et barn i forvejen som ikke ser sin far, T bliver en bonus far for barnet, hun bliver gravid efter to års forhold, det hele er fint, indtil fødslen nærmer sig,han skubber hende i et skænderi med af trapper fra 3. sal . Imens hun har sin søn i armene, hun flugter ind til en nabo og de ringer efter en ambulance, hun ligger der til hun skal føde, og hendes søn ligger med svær hjernerystrlse, 

tiden går, han vil se datteren,  men moren er stærkt imod! Han tager op til hende, han bryder ind, han truer hende og hendes søn på livet og smadre lejligheden. Han skubber hende ind i er skab og råber sf hende, alt dette, har hun optaget, han fortsætter med at smadre lejligheden, og en enkelt hang får hun tæsk, hun går til politiet MANGE GANGe! men fordi at haner optaget uden atvide det, er det ikke brugbart bevismateriale.. Han får politi tilhold, men nu er han endnu mere vred, han vil have sin datter, og truer med at slå hende ihjel hvis moren ikke udlevere hunde frivilligt.. Mor nægter stadig.. 

Han tager den til sidst i stfv. Og får samvær, han henter datteren og skal være alene med hende, min veninde er knust og forlanger en forklaring fra stfv. Han er tidligere straffet også flere gange for vold..

men så længe st han ikke har gjort barnet noget, så må han se det  

Det er helt sindsygt det der Hvem fanden passer på vores børn i det her.

Min datter er 7, men hun kan jo ikke huske, hvordan far var, hun savner EN far, og ikke nødvendigvis sin egen far, hvilket vi netop snakkede om i går. Hun vil godt se sin far, men hun forstår ikke at hendes far er syg, og dødsens farlig, hvis han drikker.
Der er mental undersøgelser på ham, så beskriver ham som værende lavt begavet, og hvordan pokker skulle han kunne tage vare på et barn

Jeg har en stor bunke papirer efterhånden på alt det her gejl

Tak for dit svar

Jeg bliver bare så skide frustreret

Anmeld

12. september 2013

modesty

wamse skriver:

Han kan vel (heldigvis, vil jeg sige) blive ved med at søge så mange gange han har lyst. Folk skal have lov til at ændre sig, og det vil altid være ønskværdigt at forælder og barn kan få et godt forhold.

Myndighederne kender til hans historie, og man må gå ud fra at han skal vise massive tegn på forbedring før han får lov til at se jeres datter.

Jeg forstår godt at det må være dybt frustrerende og angstprovokerende for dig, men set i det større perspektiv synes jeg at det er en god regel.

Anmeld

12. september 2013

baby012

wamse skriver:

Det er helt sindsygt det der Hvem fanden passer på vores børn i det her.

Min datter er 7, men hun kan jo ikke huske, hvordan far var, hun savner EN far, og ikke nødvendigvis sin egen far, hvilket vi netop snakkede om i går. Hun vil godt se sin far, men hun forstår ikke at hendes far er syg, og dødsens farlig, hvis han drikker.
Der er mental undersøgelser på ham, så beskriver ham som værende lavt begavet, og hvordan pokker skulle han kunne tage vare på et barn

Jeg har en stor bunke papirer efterhånden på alt det her gejl

Tak for dit svar

Jeg bliver bare så skide frustreret

Synes desværre tit msn gambler med børns liv i disse sager  

Anmeld

12. september 2013

Momo

Åhh øv Det jeg ked af at høre at du skal igennem det igen 

Håber det går som de andre gange at han ikke må! Og hvis ikke så håber jeg virkelig han HAR forandret sig!!! 

Anmeld

12. september 2013

Havre74

wamse skriver:

Jeg føler virkelig meget med dig. Jeg har også en eks., der bliver ved og ved og det er SÅ opslidende. Også som du skriver, at hver gang skal der indhentes oplysninger, men de HAR jo alle de oplysninger, i hver fald i mit tilfælde. Men faderen skal bare skrive en mail eller et brev om at hans forhold er ændret og SÅ ruller hele systemet igen.

Medmindre faderen direkte skader barnet psykisk eller fysisk, har han ret til samvær. Psykisk er nærmest umuligt at bevise. Mine børn er gamle nok til at blive hørt og har sagt at de ikke vil se ham. Men han søger videre.

Om ikke andet så kan han få overvåget samvær.

Det er SÅ frustrerende.

Jeg håber både at din datter og dig kan få fred meget snart.

Men hver gang hans forhold er væsentlig ændret, vil statsforvaltningen behandle hans anmodning om samvær - desværre.

Jeg bander den nye forældreansvarslov LANGT væk og håber den meget snart bliver ændret. Så børn igen har rettigheder i Danmark.

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.