Boligindretning og Børn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2013

Tip!

Jeg glæder mig til den dag hvor jeg køber en dyr sofa.. Til det ene formål at sidde i den.. 

Lige nu har vi en ældsag af en sort lædersofa.. Har haft stofsofa.. Det duer ikke i vores hjem.. Mit sofa bord købte jeg af min fætter for 200 kr, det samme med spisebordet, 500 kr.. min søn legede en dag med grønt slim, det kan ikke gå af bordet der er tusch langs kanten.. Flotte røde strejer.. Jeg har de grimmeste puder som er et par år gamle nu, men de er nemme at vaske.. 

Vores hjem er IKKE til udstilling, her har vi lov til at være, lege, sove, være os selv.. 

Kommer der en klat maling på bordet, eller hvad vi nu har gang i af kreative ting, så går verden ikke under.. Det er kun et bord  

min dvd står på en gammel bie øl kasse som er vendt på hovedet.. 

Gammelt ragelse, ting man har lov at bruge.. Det er lige os  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

HopinWishin

vi bor egentlig ret minimalistisk... men for det meste ser det sådan her ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. september 2013

SjeBets

jeg bor ikke i et designer hjem, men i et godt blandet og arve stykker og IKEA møbler hjem, selv om jeg gør det så gider jeg nu heller ikke legetøj i hele huset. Vi har 115 m2 på 2 etager, og 4 børn og en mere på vej, 2 af dem bor her så ikke fuldtid, men har lige så meget som de andre her. Så derfor må de gerne lege i hele huset, men jeg forventer de rydder op efter sig, når det er sagt så har jeg en veninde med designer /bo bedre huset, det er SÅ flot, og med Verner panton lamper og dyre designer møbler, og  nibs, men hendes børn er nu stadig i hele huset. hun er da glad for hendes ting, men tager det ikke så tungt hvis der sker noget, der er sket værre ting i livet end en smadret vase, eller en tush  streg på det dyre bord.  så selv om man har dyre sager kan ungerne da sagtens være der, vi kigger også nye bedre og dyrere møbler det skulle nu ikke sætte begrænsninger på hvad mine unger må og ikke må, og de må gerne spise i sofaen med mere.

Anmeld

11. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

her er der legetøjover alt.. og jeg mener virkelig over alt..

har oplevet at vågne med en af de store runde flade magnetting han har at lege med til køleskabet på min skulder om morgenen.. sovet en hel nat uden at ligge mærke til at jeg lå på den...

vi har endda planlagt vores skriveborde således at den nederste skuffe i hvert bord er hans til at han også kan være med når vi sidder der og puster lidt ud imellem legene...

overvejer om det måske var et dårligt valg at få skabe fra min mor af da han for det første genkendte dem til at der plejede at være legetøj i dem hos mormor... og dernæst fordi de virker ret skrøbelige i forhold til at han altså er dreng med megastort D foran... dørene herhjemme er sat fast på væggen når de skal være åbne for ellers så smækker ham med dem... Han ELSKER at larme... og alt bliver der dasket til, slået på med forskellige genstande etc for at se om det kan frembringe en ny spændende lyd...

men ja ville heller aldrig købe ting jeg ikke ville dele med vores søn..

Her bliver tingene købt og så holder de til de ikke kan mere eller til vi har råd og mulighed for at få nogle "nye"... der er en del der er købt i genbrugen... da det både var pænt og virkede solidt og passede ind til det der hvor det skulle bruges

Eneste sted der er en del regler for ham er i køkkenet... prøver at lære ham at skabe og skuffer ikke er til at lege med.. men det er jo spændende at åbne dem og kigge på alle de fine spændende mystiske ting mor har gemt derinde...

alt det virkelig farlige ting som eddikesyre og skarpe knive etc er lagt så han ikke kan få fat i det selv...

Anmeld

11. september 2013

Masig

Jeg synes vores indretning/møbler var grimme.... Vi havde møbler som min kæreste havde da jeg mødte ham for fem år siden snart, og som jeg aldrig har kunne lide... Nu har jeg endelig fået lov til at skifte ud, og har faktisk lige gjort det her igår og idag... Vi har bare ikke råd til de dyre ting, så vi har fundet noget fra ikea, som jeg faktisk synes ser ret hyggeligt ud... Sofaen er den samme, men bord, tv bord, tæppe og nips er skiftet ud, så det er en lidt anderledes stil nu... Nu skal vi så bare finde en farve til den ene væg, da vi er kørt lidt trætte i det hvide... Så nu har vi efterhånden en fin lille hyggekrog i stuen, men savner stadig en ny og lækker sofa og lænestol, men det er der bare ikke penge til, så lige pt er jeg godt tilfreds med det jeg har fået lavet om nu her... 

Og nej så længe vi har små børn, så bliver der heller ikke brugt mange penge på fine møbler og ting... Der bliver købt billigt, og går det i stykker, går det i stykker.... Gider ikke bruge min tid på at gå og sige nej til mit barn hele tiden eller forbyde det adgang til dele af huset fordi det absolut skal være designermøbler...

Anmeld

11. september 2013

Julie F

MorDk skriver:

Jeg sidder her i min sofa, som jeg efterhånden er ved at blive rigtig godt træt af! Den er ikke særlig gammel, men den er bare SÅÅÅÅ dårlig at sidde i. Jeg sidder og kigger rundt i stuen. Ville ønske jeg havde penge til at lave min stue om... ja generelt mit hjem om. Jeg har så mange ideer og jeg elsker ´boligindretning' Dette ses dog ikke på mit hjem  Jeg vil ikke sige jeg bor grimt. Men jeg ville ønske det hele var noget anderledes. Jeg samler en masse inspiration på pinterest og instagram. Hold da op, hvor har folk nogle lækre hjem. Og ikke mindst De norske mødre... ja selv mange af de danske mødre bor jo i flotte stilrene hjem... hvor alt spiller. Ja sådan ser det ud! Har set et sofabord fra Hay som jeg sys er SÅÅÅÅÅ flot! Det ville jeg gerne have i min stue. MEN jeg nægter at give MANGE penge for alt mulig nyt, når jeg har 2 små børn! Mit sofabord købte jeg brugt på dba.dk. En solidt et. Det er ikke specielt flot men det holder!

Jeg har sådan gået og tænkt på hvordan folk med børn kan holde/passe på alle de fine dyre ting? Bliver der sat babygitter op og så er der ADGANG FORBUDT for børn i stuen og andre steder hvor der er dyre designer ting/møbler? Eller hvad? Eller er holdningen.... at hvis det går i stykker så går det i stykker.... for ungerne skal have lov at være der?

Personlig ville jeg få dårlige nerver, hvis jeg skulle bo i et designer hjem sammen med 2 små børn! Gys! Jeg ville gerne have alle de flotte ting... men jeg tænker virkelig meget over hvad jeg køber. Er nok mest af alt praktisk anlagt når det kommer til boligindretning.... MEN jeg går og drømmer om flotte møbler og nipsting.

Herhjemme må ungerne være. De må lege. De må køre med biler på gulv og sofabord. De må have legetøj i sofaen osv. Selvfølgelig er der grænser... men der er faktisk meget få regler hvad lege og hygge angår.

Hvad tænker I?

Hvordan bor I?  Har I mange dyre designer møbler og nipsting? Og hvad er jeres holdning/regler ift. unger og lege i stuen m.m

Har det sjovt nok ret meget på samme måde. Ville ønske jeg havde uendeligt mange penge til at lave en masse lækkert i mit hjem og bliver mega inspireret af andres lækre hjem og indretning. MEN seriøst så vil jeg modsat hellere bo i et hjem hvor der må leves, gylpes, spildes på gulvet og hoppe på hoppokøer osv. Når de små så er blevet større kan jeg måske få et Louise Roe(stav?) tæppe, hay sofabord, kahler vaser osv.
Til gengæld er jeg mega for loppefund. Æææælsker at finde gamle ting og fikse og give en gang maling.

Anmeld

11. september 2013

FruJacobsen

Ih, jeg kender det godt! Det er svært at holde noget pænt og fri for skrammer! Men, vi har gjort flg. herhjemme:

Jeg er vild med flotte vaser/keramik og til det formål har vi sat hylder op tæt ved loftet. Her står disse ting så "udstillet" sammen med kurve og andet nips, som ikke skal være i børnehøjde. Derudover har vi sat låger på vores bogreol. Det giver et roligt udtryk, hvilket jeg synes er vigtigt, da de står i stuen og samtidig, kan vores søn ikke komme til det, der står på hylderne. Da øverste del af lågerne er af glas, kan man evt. bruge nogle af de øverste hylder til "udstilling"

Vi har netop arvet en super fed Andreas Hansen sofa af min mormor, som er betrukket med uld. Dvs. at det er nemt at holde rent og hvis der bliver spildt eks. mælk eller saft, ligger det som perler ovenpå, som man hurtigt kan tørre af. Derfor vil jeg anbefale, at ens møbler er betrukket med uld

Vindueskarmene kan vores søn heller ikke nå, så her står de dyre lysestager, lamper osv....

Ved ikke, om det var sådanne råd/inspiration, du søgte ?

Anmeld

11. september 2013

modesty

Jeg sidder her i min sofa, som jeg efterhånden er ved at blive rigtig godt træt af! Den er ikke særlig gammel, men den er bare SÅÅÅÅ dårlig at sidde i. Jeg sidder og kigger rundt i stuen. Ville ønske jeg havde penge til at lave min stue om... ja generelt mit hjem om. Jeg har så mange ideer og jeg elsker ´boligindretning' Dette ses dog ikke på mit hjem  Jeg vil ikke sige jeg bor grimt. Men jeg ville ønske det hele var noget anderledes. Jeg samler en masse inspiration på pinterest og instagram. Hold da op, hvor har folk nogle lækre hjem. Og ikke mindst De norske mødre... ja selv mange af de danske mødre bor jo i flotte stilrene hjem... hvor alt spiller. Ja sådan ser det ud! Har set et sofabord fra Hay som jeg sys er SÅÅÅÅÅ flot! Det ville jeg gerne have i min stue. MEN jeg nægter at give MANGE penge for alt mulig nyt, når jeg har 2 små børn! Mit sofabord købte jeg brugt på dba.dk. En solidt et. Det er ikke specielt flot men det holder!

Jeg har sådan gået og tænkt på hvordan folk med børn kan holde/passe på alle de fine dyre ting? Bliver der sat babygitter op og så er der ADGANG FORBUDT for børn i stuen og andre steder hvor der er dyre designer ting/møbler? Eller hvad? Eller er holdningen.... at hvis det går i stykker så går det i stykker.... for ungerne skal have lov at være der?

Personlig ville jeg få dårlige nerver, hvis jeg skulle bo i et designer hjem sammen med 2 små børn! Gys! Jeg ville gerne have alle de flotte ting... men jeg tænker virkelig meget over hvad jeg køber. Er nok mest af alt praktisk anlagt når det kommer til boligindretning.... MEN jeg går og drømmer om flotte møbler og nipsting.

Herhjemme må ungerne være. De må lege. De må køre med biler på gulv og sofabord. De må have legetøj i sofaen osv. Selvfølgelig er der grænser... men der er faktisk meget få regler hvad lege og hygge angår.

Hvad tænker I?

Hvordan bor I?  Har I mange dyre designer møbler og nipsting? Og hvad er jeres holdning/regler ift. unger og lege i stuen m.m

Jeg synes at vi bor pænt, men pænt behøver ikke at være ensbetydende med dyrt - eller upraktisk.

Vores sofa har været OK dyr, men vi har med vilje købt en hvor betrækket kan tages af. Og den er i filtet uld, så langt de fleste pletter kan tørres af (  http://www.softline.dk/en/products/sofas/lotus.htm?intro/lotus_sofa_2.jpg )

Vores sofabord er en gammel plade fra et gasbord på hjul - så der skal pænt meget til at hærge det ;-) Det har så været gratis, bortset fra hjulene som vist er købt i Silvan.

Og ja - vi har lavet ændringer i hjemmet efter han kom til, men det har primært drejet sig om at flytte ting der ikke må gå i stykker (lamper, skåle, vaser) op i en højde hvor han ikke kan nå.

Anmeld

11. september 2013

MortilElias2010

MorDk skriver:

Hvad tænker I?

Vi bor præcis som vi hele tiden har ønsket, INGEN designermøbler og nipsting er dem vi er følelsesmæssigt involverede i - gaver igennem tiden og minder. De står hvor som helst og alle steder og vi har ikke haft nogen synderlige komplikationer med det og vores Elias. Vi har skabt vores nye hjem med øje for børnehøjde. Elias skal kunne være her, tumle, danse, slæbe legetøj med sig, hoppe i sofaen og lege rockstar til Gasolin og en guitar eller lege pirat med far med deres sværd i fægtekamp. Vi ønsker ikke noget dyrt, det er til for at blive brugt. Meget af det er genbrug bortset da vi flyttede herud bestemte vi os for at vores 10-15 år gamle knirkende dobbeltseng min mand har haft sin tidligere damer i skulle udskiftes med een der ikke knirkede og hvor der var plads til at Elias kunne krybe i smørhullet når han ønsker at sove hos os så vi tog i Biva og hentede et læs alt muligt møbler - tvbord, sækkestol, ekstra foldemadras og sengen med natborde  Praktisk, billigt og brugbart  Vi elsker vores hjem hvor der er plads til at folde armene ud og spjætte med benene  Dog har vi det dog også en regel med fodtøj af i bryggerset, ingen mad i sofaen men man må godt spise ved bordet i stuen, lidt legetøj i stuen er også fint - bare det bliver ryddet op og lagt på plads ved sengetid eller når legen er slut og man påbegynder noget nyt. Vi drømmer os ikke væk i designerdrømme, vi har et hjem som vi elsker og er taknemmelig for er blevet en realitet  

Anmeld

12. september 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu har jeg pt ikke så mange møbler, men venter på en levering fra IKEA så vi bl.a får en sofa (YAY).

Men vi er så heldige at have to stuer, så den ene er spisestue / legerum og den anden er til "voksenbrug". Dvs at der skal sofaen stå, stolene, hvis vi engang får et tv mm.
Ungerne må gerne være derinde, men jeg vil ikke have legetøj til at ligge efter sengetid, for det er der, jeg vil slappe af, når de er puttet.

Vi kommer ikke til at bo grimt, men jeg får et par veninder til at hjælpe mig med indretningen, da jeg absolut ingen sans har for det, og de fleste møbler vil være fra genbrug eller IKEA.

Jeg har hverken råd eller lyst til at bruge formuer på sådanne ting. Jeg vil hellere rejse eller andet for de penge, jeg kunne bruge på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.