Boligindretning og Børn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
28 svar
36 synes godt om
11. september 2013

MorDk

Jeg sidder her i min sofa, som jeg efterhånden er ved at blive rigtig godt træt af! Den er ikke særlig gammel, men den er bare SÅÅÅÅ dårlig at sidde i. Jeg sidder og kigger rundt i stuen. Ville ønske jeg havde penge til at lave min stue om... ja generelt mit hjem om. Jeg har så mange ideer og jeg elsker ´boligindretning' Dette ses dog ikke på mit hjem  Jeg vil ikke sige jeg bor grimt. Men jeg ville ønske det hele var noget anderledes. Jeg samler en masse inspiration på pinterest og instagram. Hold da op, hvor har folk nogle lækre hjem. Og ikke mindst De norske mødre... ja selv mange af de danske mødre bor jo i flotte stilrene hjem... hvor alt spiller. Ja sådan ser det ud! Har set et sofabord fra Hay som jeg sys er SÅÅÅÅÅ flot! Det ville jeg gerne have i min stue. MEN jeg nægter at give MANGE penge for alt mulig nyt, når jeg har 2 små børn! Mit sofabord købte jeg brugt på dba.dk. En solidt et. Det er ikke specielt flot men det holder!

Jeg har sådan gået og tænkt på hvordan folk med børn kan holde/passe på alle de fine dyre ting? Bliver der sat babygitter op og så er der ADGANG FORBUDT for børn i stuen og andre steder hvor der er dyre designer ting/møbler? Eller hvad? Eller er holdningen.... at hvis det går i stykker så går det i stykker.... for ungerne skal have lov at være der?

Personlig ville jeg få dårlige nerver, hvis jeg skulle bo i et designer hjem sammen med 2 små børn! Gys! Jeg ville gerne have alle de flotte ting... men jeg tænker virkelig meget over hvad jeg køber. Er nok mest af alt praktisk anlagt når det kommer til boligindretning.... MEN jeg går og drømmer om flotte møbler og nipsting.

Herhjemme må ungerne være. De må lege. De må køre med biler på gulv og sofabord. De må have legetøj i sofaen osv. Selvfølgelig er der grænser... men der er faktisk meget få regler hvad lege og hygge angår.

Hvad tænker I?

Hvordan bor I?  Har I mange dyre designer møbler og nipsting? Og hvad er jeres holdning/regler ift. unger og lege i stuen m.m

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

twinny

Jeg har ingen dyre møbler, alt er fra ikea eller ligende. Alle mine nips ting er i højde hvor drengene ikke kan nå det. 

Og self skal mine børn være i stuen, det er sgu lige så meget deres hjem. Det eneste sted de ikke "må" være er på trappen af sikkerhedsmæssige årsager. 

Mit hjem er også deres hjem. 

Anmeld

11. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har heller ik designer møbler, og får det nok heller aldrig. Jeg får totalt dårlige nerver når vi er i hjem, hvor man hele tiden ska passe på! 

Her må ungerne også lege og tumle næsten lige så tosset de vil, dog gider jeg ik sko og mad i sofaen. Tror ik rigtig at vi har noget børn ik må pille i.

Men ih hvor ku man da også bare drømme!! Vh stine

Anmeld

11. september 2013

sne190810

Åååhh jeg har det lige nøjagtig som dig!

Jeg vil heller ikke sige jeg bor grimt, men det er bare slet ikke sådan jeg gerne vil bo. Men både barn og økonomi syntes jeg sætter grænser for, hvad jeg kan gøre. Nok mest økonomien .. Man når skisme ikke langt på SU.

Men i guder, hvor er jeg evig træt af at bo som jeg gør. Har tit overvejet at kaste penge efter en som gider komme med en FED ide til hvordan det hele kunne spille lidt bedre herhjemme.

Anmeld

11. september 2013

MorDk

sne190810 skriver:

Åååhh jeg har det lige nøjagtig som dig!

Jeg vil heller ikke sige jeg bor grimt, men det er bare slet ikke sådan jeg gerne vil bo. Men både barn og økonomi syntes jeg sætter grænser for, hvad jeg kan gøre. Nok mest økonomien .. Man når skisme ikke langt på SU.

Men i guder, hvor er jeg evig træt af at bo som jeg gør. Har tit overvejet at kaste penge efter en som gider komme med en FED ide til hvordan det hele kunne spille lidt bedre herhjemme.

Ja det ville sgu være lækkert! Kæresten og jeg har overhovedet ikke samme stil  Sååå det er lidt svært!

Anmeld

11. september 2013

An&Jo

Altså nu har vi ikke dyre designer møbler endnu, lige pt sparer vi op til nye spisebordsstole fra Eames, men jeg har da dyre nipsting osv, og det står fremme, både på gulvet, på sofabordet osv, det er blandet med billigt, og sjovt nok så er det altid det billige der bliver smadret.. Men det er nu fint nok..

Jeg er ikke så øm overfor mine ting, som min kæreste mener jeg burde være, jeg elsker at bruge mange penge på fine ting til mit hjem, og går det i stykker er det bare ærgeligt.. Ungerne løber rundt, og hopper, leger med biler osv, både i stuen og andre steder i huset, det eneste sted man ikke leger er på badeværelset, ellers er der frit slag..

og selvom de løber rundt, så er det sjovt nok ikke tingene der går i stykker, men derimod løber de ind i både dørkarme osv, ting som er åbenlyse for dem render de ind i, men de små skrøbelige ting rammer de aldrig.. Børn har også en intuition, og det er sjældent der skal mere end et enkelt nej til før de forstår at lige præcis den ting leger man ikke med..

Anmeld

11. september 2013

Morgensol

Vi har boet grimt, og det var grimt!! Men for ca 4 mdr siden tog vi tyren ved hornene og købte helt nye møbler til stuen! Vi har købt en dyr sofa som er overfladebehandlet så man bare ka tørre den af med en klud. Der er kommet få lysestager og så ska vi ha hylder op til nips. Der er kommet nye regler i stuen. Man spiser kun ved spisebordet, specielt ting som chokolade og banan. Man går ikke rundt med mad, heller ikke kiks osv. Legetøj skal hovedsageligt være på værelset eller vores soveværelse. Osv osv.. Indtil videre går det fint.  

Det er også pigernes hjem, men man skal behandle tingene ordentligt. også selv man er 2 og 3 års.

Anmeld

11. september 2013

MorDk

Morgensol skriver:

Vi har boet grimt, og det var grimt!! Men for ca 4 mdr siden tog vi tyren ved hornene og købte helt nye møbler til stuen! Vi har købt en dyr sofa som er overfladebehandlet så man bare ka tørre den af med en klud. Der er kommet få lysestager og så ska vi ha hylder op til nips. Der er kommet nye regler i stuen. Man spiser kun ved spisebordet, specielt ting som chokolade og banan. Man går ikke rundt med mad, heller ikke kiks osv. Legetøj skal hovedsageligt være på værelset eller vores soveværelse. Osv osv.. Indtil videre går det fint.  

Det er også pigernes hjem, men man skal behandle tingene ordentligt. også selv man er 2 og 3 års.

Ok. ja det er jo fint med regler. Men jeg synes personligt det ville være så trist og også synd for mine unger hvis ikke de måtte lege med deres legetøj i stuen... som jo er samlingspunktet for hele familien... Men det er jo smag og behag

Anmeld

11. september 2013

Morgensol

MorDk skriver:

Ok. ja det er jo fint med regler. Men jeg synes personligt det ville være så trist og også synd for mine unger hvis ikke de måtte lege med deres legetøj i stuen... som jo er samlingspunktet for hele familien... Men det er jo smag og behag

Altså det må de også gerne, men jeg gider ikke at opbevare legetøj i stuen, sådan har det været før. Vi bor 4 mennesker i en 3 værelset lejlighed på 68 km, så her blir temmelig hurtigt meget rodet!

Anmeld

11. september 2013

MetteS81

Vi har et blandet hjem, både med billigt og dyrt...noget fra IKEA, IdeMøbler, Bolia, Eames, Hay. Vores datter er snart 3, og hun må godt lege i møblerne, puderne, stolene, osv...

Jeg elsker mine ting, men er samtidig indstillet på at hun også skal være her. Hvis noget går i stykker, så går det i stykker! Hvis der er noget særligt jeg er glad for, så står det ikke i børnehøjde, men der er næsten ikke noget hun ikke må røre ved. Vores sofa fra Bolia er efterhånden blevet lidt slidt fordi hun vælter rundt i den..og engang imellem spiser kiks deroppe  Men sådan er det med små børn...når hun er blevet større kan vi skifte tingene ud.

Jeg går meget op i rengøring og elsker når der er pænt og rent, men jeg blir ikke sur over at hun roder, klatter sofabordet til med modellervoks osv. Så må møblerne se det mere brugt ud, men det gør det vel i de fleste hjem med småbørn. Og synes ikke det ville være sjovt, hvis jeg gik så meget op i det, at mit barn ikke kunne få lov at slappe af og lege i mit hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.