købe bil og stå i rki?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

Sujan

Dette er ikke for at være bedrevidende så lad nu hver med at gå i forsvars position jeg nævner det kun for at hjælpe dig.

Hvis din eks har fusket med dit cpr nr. Kan du ikke hænge på gælden. Der hvor pengene er blevet lånt skal kunne bevise at det er dig.
Så hvis du virkelig ikke har været med til at låne pengene. Så skal du holde ved at det ikke er dig.

Jeg ved dette fordi min søster har gjort det samme med mig.
Hun har lånt penge med mit kørekort og lavet en mail der ligner min m.m... Fandt ud af hun havde gjort det rigtig mange gange. Men holder på det ikke er mig.... Og så kan de ikke gøre noget...

Har kørt en flere år lang retsag mod min søster, da hun har gjort det ved mange. Så kender efterhånden reglerne rigtig godt hvad sådan noget angår.
Og du kan ikke komme til at hænge på gælden.
Så du har altså rigtig gode muligheder for at komme ud af RKI

Og undskyld jeg ikke svare på indlægget...
Føler bare med personer det er blevet svindlet på den måde... Det er virkelig frygteligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

wamse

Mumto3 skriver:

Undskyld, der er bare noget jeg overhovedet ikke forstå! Du er enlig mor og skylder penge væk, og nu vil du gerne have en bil? Hvordan skulle det kunne hænge sammen?

Det kan man nu godt.
Jeg skylder ca 800000 væk blandt andet pga tvangsauktion af et hus, men jeg ejer da nu en lille bitte spand af en bil, fordi jeg ellers ikke ville kunne få det til at hænge sammen med studiet.

Anmeld

10. september 2013

Wimmie

Mumto3 skriver:

Undskyld, der er bare noget jeg overhovedet ikke forstå! Du er enlig mor og skylder penge væk, og nu vil du gerne have en bil? Hvordan skulle det kunne hænge sammen?

Hvorfor kan man ikke have bil som enlig mor med gæld? Sikke da en underlig holdning...det kan jo være man er afhængig af bilen for at få hverdagen til at hænge sammen med skole/job og barn i institution... det er jeg nødt til med mindre min datter skal være i VS i 10½ time pr.dag - og med fare for at jeg ikke kan nå at hente hende hvis toget bliver forsinket.

Nu er jeg lige flyttet sammen med kæresten i august men indtil da var jeg alenemor...med kæmpe gæld og på SU - kunne godt have bil men det var et spørgsmål om at prioritere transporten frem for andre goder.

Anmeld

10. september 2013

Wimmie

wamse skriver:

Det kan man nu godt.
Jeg skylder ca 800000 væk blandt andet pga tvangsauktion af et hus, men jeg ejer da nu en lille bitte spand af en bil, fordi jeg ellers ikke ville kunne få det til at hænge sammen med studiet.

Samme her 

Anmeld

10. september 2013

wamse

Wimmie skriver:

Samme her 

Har jeg ikke min bil, så kan jeg simpelthen ikke få det til at hænge sammen i forhold til studiet, og gennemførelse af et studie er jo med til at forbedre min økonomiske situation

Anmeld

10. september 2013

Wimmie

wamse skriver:

Har jeg ikke min bil, så kan jeg simpelthen ikke få det til at hænge sammen i forhold til studiet, og gennemførelse af et studie er jo med til at forbedre min økonomiske situation

Netop 

Håber bestemt også på at komme til at tjene lidt flere penge når jeg er færdig, så den dumme gæld kan komme ud af mit liv 
Normalt tager jeg toget og det hænger sammen men så skulle jeg i praktik i 5 mdr. og så hang det slet ikke sammen mere, så jeg var nødt til at købe bil.

Det virker somme tider som om at hvis man er enlig mor så betyder det at man SKAL leve i fattigdom og ingen glæder have... ved ikke om jeg vil kalde en bil for en "glæde" (den er også kilde til bekymringer - hvad nu hvis den går i stykker?), og har man oven i købet gæld, så skal man da slet ikke have lov til at eje noget 

Anmeld

16. september 2013

kesuh

Som nogle af de andre siger, så prøv at høre venner eller familie/Eller giv banken et forsøg, hvis du altså ikke har prøvet det. Man kan jo højst få et nej eller et ja Ikke alle bankrådgivere er afvisende

Om du kan lave en form for afdragsordning med dem og så låne små 10.000, fordi hvis det bare er en bil der skal fra A til B, så kan du komme langt for ca 10.000kr i dag

Anmeld

16. september 2013

pussekat

Sujan skriver:

Dette er ikke for at være bedrevidende så lad nu hver med at gå i forsvars position jeg nævner det kun for at hjælpe dig.

Hvis din eks har fusket med dit cpr nr. Kan du ikke hænge på gælden. Der hvor pengene er blevet lånt skal kunne bevise at det er dig.
Så hvis du virkelig ikke har været med til at låne pengene. Så skal du holde ved at det ikke er dig.

Jeg ved dette fordi min søster har gjort det samme med mig.
Hun har lånt penge med mit kørekort og lavet en mail der ligner min m.m... Fandt ud af hun havde gjort det rigtig mange gange. Men holder på det ikke er mig.... Og så kan de ikke gøre noget...

Har kørt en flere år lang retsag mod min søster, da hun har gjort det ved mange. Så kender efterhånden reglerne rigtig godt hvad sådan noget angår.
Og du kan ikke komme til at hænge på gælden.
Så du har altså rigtig gode muligheder for at komme ud af RKI

Og undskyld jeg ikke svare på indlægget...
Føler bare med personer det er blevet svindlet på den måde... Det er virkelig frygteligt.

hejsa
jeg kan sige hun kom til at hænge på her selv prøve det med en x som lån 125000 i min navn og jeg kun sige jeg have ikke bor i samme med ham da lån være lave og her være i ret med det og de er lige glad med de for vis han kan de cprnr så har han det hele til at bruge

Anmeld

16. september 2013

Sujan

pussekat skriver:

hejsa
jeg kan sige hun kom til at hænge på her selv prøve det med en x som lån 125000 i min navn og jeg kun sige jeg have ikke bor i samme med ham da lån være lave og her være i ret med det og de er lige glad med de for vis han kan de cprnr så har han det hele til at bruge

Okay vidste jeg ikke... For min søster havde også adresse hos mig da det skete.. Og jeg kom heldigvis ikke til at hæfte for det og hun fik 8 mdr fængsel for bedrageri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.