købe bil og stå i rki?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har lånt 5000 af en veninde, og har købt en gammel bil. Det er selvfølgelig en gammel bil, men bedre end intet

Så måske det var en mulighed for dig, altså at købe en meget billig bil?

Nu er det jo ikke kun bilen der skal gives penge for så er der omkostninger mht nummer pladsen forsikring og vægt afgift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Nu er det jo ikke kun bilen der skal gives penge for så er der omkostninger mht nummer pladsen forsikring og vægt afgift

Men det er da kun selve bilen man låner penge til, du skal vel ikke også låne penge til at kunne betale for forsikring, benzin osv?

Anmeld

10. september 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Den bil jeg købte var inkl. omregistrering/nummerplade - hvis man køber bilen af en privatperson skal man ikke have ny nummerplade og omregistreringen koster vist omkring 500 kr.
Vægtafgiften afhænger jo af hvilken bil du køber men jeg tænker at du burde kunne finde en udmærket bil for 8000 eller mindre inkl. registrering og vægtafgift.

Men ja, der kommer jo benzin, forsikring og evt. reparationer efterhånden, det skulle du jo gerne kunne betale på månedsbasis -ellers bliver det nok for dyrt i det hele taget at have bilen.

Anmeld

10. september 2013

baby012

Husk det er dyrre at have, end at købe en bil.. 

Man kan finde udmærkede billige gamle biler til få penge.. Dem kan du måske låne af familien og så få betalt gælden af ? Det vel surt at stå i rki.. så jeg ville fokusere på at komme ud af rki .. 

Anmeld

10. september 2013

Mumto3

Undskyld, der er bare noget jeg overhovedet ikke forstå! Du er enlig mor og skylder penge væk, og nu vil du gerne have en bil? Hvordan skulle det kunne hænge sammen?

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Undskyld, der er bare noget jeg overhovedet ikke forstå! Du er enlig mor og skylder penge væk, og nu vil du gerne have en bil? Hvordan skulle det kunne hænge sammen?

Vær sød at holde en pæn tone over for mig! Og hvis du havde læst mine indlæg igennem så har jeg skrevet at en af mine eks kærester udnyttede mig og brugte mit cpr nummer og lånte penge i mit navn via nettet desværre kan det ikke bevises så jeg hænger på gælden! Og du behøver nu ikke blande dig i min økonomi Du ved ikke hvad jeg har af indtægt

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Husk det er dyrre at have, end at købe en bil.. 

Man kan finde udmærkede billige gamle biler til få penge.. Dem kan du måske låne af familien og så få betalt gælden af ? Det vel surt at stå i rki.. så jeg ville fokusere på at komme ud af rki .. 

Det er jo ikke min skyld at jeg står i rki!

Anmeld

10. september 2013

baby012

Anonym skriver:

Men det ændre ikke på at du står der.. Og hvis det ikke er din skyld, ville jeg have endnu mere travlt med at komme ud derfra. 

Anmeld

10. september 2013

roenlund

Anonym skriver:

Men derfor kan man jo godt mene at dit fokus burde ligge på at komme ud...

hvis det ikke kan bevises at det var din eks er der jo ikke noget at gøre og så er det jo surt at skulle stå der for evigt, så jeg ville også fokusere på at komme ud af RKI...

Hvis du 100% ikke kan undvære bil ville jeg finde den billigste jeg kunne og se om jeg kunne låne pengene privat, ellers ville jeg klare mig uden selvom det er besværligt...

Anmeld

10. september 2013

wamse

Ja det er det, men det ville du vel ikke kunne låne penge til no matter what

Jeg har ihvertfald ikke oplevet at lån gives til, at man kan betale bilforsikring m.m.

Bilforsikringen kan du betale månedsvis og nummerpladerne var med i de 5000 jeg gav for bilen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.