Mærketøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i vil besvare.

• Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj? 
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld?
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj?
  • Hvilke mærker er du specielt vild med?
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med?

Håber der er nogle der vil besvare

min søn har 99% mærketøj - men det er ikke alt sammen købt fra nyt, meget er også købt brugt.

Jeg køber mærketøj 100% for min egen skyld, Isaak er jo skide ligeglad

Jeg køber det ikke pga MÆRKET men pga. designet, farvene og pasformen, men jeg kunne aldrig drømme om at købe en body jeg synes er grim BARE fordi der står småfolk i nakken, præcis som jeg sagtens kan købe en body fra H&M hvis jeg synes den er fed - det er ikke et KRAV at det SKAL være mærketøj, jeg køber det jeg synes er fedt og det er så bare oftets mærketøjet jeg forelsker mig i.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe mærketøj hvis jeg ikke havde pengene til det, så er mad på bordet dog vigtigere

Jeg er særligt glad for Hummel, Småfolk, Danefæ og Wheat - Katvig, MOLO, Hjorth og Urban Elk er også fede men de ligger ikke helt i ligeså høj kurs herhjemme som de først nævnte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

FrkZier

baby012 skriver:

Hvordan får du molo til at holde farven ? Synes desværre det hurtigt kommer til at se træls ud  

Eddike er også godt til at holde på farven

Anmeld

10. september 2013

Pcokate

Anonym skriver:

• Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?

• Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj? Blandet
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld? Køber det kun som brugt/på tilbud 
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj? Det første
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj? Nej 
  • Hvilke mærker er du specielt vild med? Ingen jeg kigger mere på kvaliteten hver gang
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med? Hvis det er der (og økonomien er til det) bliver det købt men ellers ikke. Det er trods alt bare tøj...

Anmeld

10. september 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
FrkZier skriver:

min søn har 99% mærketøj - men det er ikke alt sammen købt fra nyt, meget er også købt brugt.

Jeg køber mærketøj 100% for min egen skyld, Isaak er jo skide ligeglad

Jeg køber det ikke pga MÆRKET men pga. designet, farvene og pasformen, men jeg kunne aldrig drømme om at købe en body jeg synes er grim BARE fordi der står småfolk i nakken, præcis som jeg sagtens kan købe en body fra H&M hvis jeg synes den er fed - det er ikke et KRAV at det SKAL være mærketøj, jeg køber det jeg synes er fedt og det er så bare oftets mærketøjet jeg forelsker mig i.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe mærketøj hvis jeg ikke havde pengene til det, så er mad på bordet dog vigtigere

Jeg er særligt glad for Hummel, Småfolk, Danefæ og Wheat - Katvig, MOLO, Hjorth og Urban Elk er også fede men de ligger ikke helt i ligeså høj kurs herhjemme som de først nævnte

Det svar kunne være mit!  Mine drenge har mest mærketøj, simpelthen fordi, det er det tøj jeg synes er smartest! Jeg køber og sælger rigtig meget på bl.a. Trendsales. Det meste tøj køber jeg nyt på tilbud og når jeg så sælger det, så ender det oftest med at koste det samme som tøj fra f.eks H&M. Et eksempel er at jeg sidste år til min søn på fem år købte flyverdragt fra Molo -pris på tilbud 840 kr. Og en vinterjakke fra Danefæ - tilbud 540kr. I år har jeg solgt det videre til henholdsvis 500kr og 400kr hvorved det har været noget billigere end overtøj fra f.eks. Bilkas, som jeg SLET ikke synes er smart!!   Jeg køber det jeg synes er smart og lækkert!  

Anmeld

10. september 2013

lycly

Ingen af mine børn går i mærketøj, har aldrig gjort det og kommer aldrig til det Har intet imod at andres børn gør det, men gider ikke at de kommer i Dp eller mødregruppe og så har de alle sammen det samme tøj på.

Kan egentlig godt lide meget af mærketøjet fra fx katvig fordi jeg elsker striber og det laver katvig en del af. Og det kan jeg godt finde på at købe - men kun pga striberne. Men bryder mig ikke om de der småfolk tøj med æbler all over, eller molo tøj med det der billedprint. Det er slet ikke mig, netop fordi det har ALLE babyer på.
Bryder mig generelt ikke om mærkevarer som "skilter" med det i form af logo, ligesom fx gucci og Louis vuitton. Det bliver alt for meget efter min smag

Et andet aspekt er at jeg simpelthen nægter at give 200 kroner for en body som de vokser ud af i løbet af No time. Hul i hovedet i mine (nærrige) øjne

Anmeld

10. september 2013

Clisolka

LuLy skriver:

Ingen af mine børn går i mærketøj, har aldrig gjort det og kommer aldrig til det Har intet imod at andres børn gør det, men gider ikke at de kommer i Dp eller mødregruppe og så har de alle sammen det samme tøj på.

Kan egentlig godt lide meget af mærketøjet fra fx katvig fordi jeg elsker striber og det laver katvig en del af. Og det kan jeg godt finde på at købe - men kun pga striberne. Men bryder mig ikke om de der småfolk tøj med æbler all over, eller molo tøj med det der billedprint. Det er slet ikke mig, netop fordi det har ALLE babyer på.
Bryder mig generelt ikke om mærkevarer som "skilter" med det i form af logo, ligesom fx gucci og Louis vuitton. Det bliver alt for meget efter min smag

Et andet aspekt er at jeg simpelthen nægter at give 200 kroner for en body som de vokser ud af i løbet af No time. Hul i hovedet i mine (nærrige) øjne

Jeg kunne skrive det samme  

Anmeld

10. september 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Min dreng går næsten altid i mærketøj - han har måske 3-4 stykker tøj som ikke er mærketøj.

jeg køber det fordi jeg syns det er pænere end så meget andet - syns det holder formen og er god kvalitet - køber selvfølgelig kun det jeg syns er pænt. 

Økonomien lider ikke

yndlingsmærker Tommy hilfiger, Ralph Lauren, koin og vi har også en del Hummel - Hugo boss laver også fine ting 

Anmeld

10. september 2013

MorDk

Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj? Mine børn går meget i mærkeltøj men 80% af det er købt brugt eller på tilbud! Jeg nægter at give fuldpris medmindre vi snakker fodtøj og overtøj!

• Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld? Udelukkende for min egen skyld fordi jeg synes det er super fedt!
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj? Jeg køber det tøj jeg synes er FEDT og flot! Ikke bare pga. det hedder noget fancy og moderne!
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj? NEJ! Aldrig!
  • Hvilke mærker er du specielt vild med? Molo, Hummel, NoaNoa, Wheat, småfolk, Benetton
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med? Hmm... ik særlig langt...

Anmeld

10. september 2013

B&J

min dreng går i det jeg syntes er pænt om det er mærke eller ej det må jeg indrømme det tænker jeg slet ikke over

ja ingen mærketøj her kun hvis det er pænt ellers ja så ikke

Køber det jeg kan lig og det der sidder godt på ham fordi han er en slank dreng så han skal kunne holde bukserne oppe

Selv om vores økonomi ikke er så vild jamen så tænker jeg slet ikke over om det er mærke eller ej bare det er flot, og børne penge går udelukkende til ham

Ved ikke

ikke særlig langt der er jo tøj nok i verdern at vælge imellem

Anmeld

10. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
  • Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj?      hvad er mærketøj?? Altså alt tøj har jo en producent?  Hvis vi snakker modetøj (hummel, småfolk, katvig, danefæ osv) så vil jeg sige at min dreng har 80% IKKE mærketøj og 20% mærketøj. Meen, det han har af mærketøj er enten gaver eller købt på tilbud.
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld? hvis jeg endelig køber mærketøj, så er det for min egen skyld! Synes hverken komfort, holdbarhed, pasform eller noget, er bedre i fx Hummel end h&m.
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj? køber det kun hvis jeg er HELT tosset med det, og det er sat ned! Ligemeget hvor fed en bluse er, vil jeg aldrig give 200kr for den. Knægten passer det jo max i 6 måneder pt. 
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj? aldrig
  • Hvilke mærker er du specielt vild med?  h&m er favoritten. Det klæder min dreng, sidder godt og holder. (Forstår faktisk ikk når folk argumenterer for dyrt tøj pga holdbarhed/kvalitet, vi har intet h&m tøj der er gået i stykker, eller blevet nusset eller skævt efter vask) de få dyre tøjstykker han har, er fra Hummel. Kan også lide pompdelux, men har faktisk aldrig købt det. Ellers er undertøjet fra Bilka/Føtex også kanon.

• Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med? ikke ret langt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.