Mærketøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mine børn går i alle mærker. Noget er arvet og noget købt fra nyt. 

Feks passer bukser fra H&M bedst på thea, så de fleste af hendes bukser er derfra. 

Alberte har nok mere mærkevare, feks Hummel, molo og småfolk, fordi deres pasform er bedre til hende.

Jeg kigger mest på pasform og farver, når jeg køber tøj til mine børn. 

Jeg bruger i perioder mange penge på deres tøj, men aldrig flere end jeg har. Ku aldrig finde på at lave overtræk pga tøjkøb!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Tip!

Anonym skriver:

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i vil besvare.

• Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj? 
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld?
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj?
  • Hvilke mærker er du specielt vild med?
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med?

Håber der er nogle der vil besvare

- Min søn har både mærketøj og fra name it/H&M.. Jeg køber ikke brugt tøj, da det ofte er billigere at finde det på udsalg. 

- Min søns kropsform er bare ikke bygget til føtex/kvickly/bilka tøj.. Det er ofte lavet til en type barn, og sådan er min knægt ikke bygget. Lang og slank knægt... 

- Jeg køber det som jeg finder pænt og flot. Der er masser af dyrt tøj, hvor jeg synes det er grimt.. Så køber jeg det ikke. 

- Jeg køber det min søn har behov for. Jeg købte en relativ dyr vest til ham fra Hummel (400kr), men jeg køber ikke noget jeg ikke har råd til. 

- Hummel og Molo... Sidder bare super godt på min knægt 

- Jeg køber det jeg vil ha til min søn når jeg ser det.. Kører ikke til andre byer osv for en bluse f.eks.. 

Hos os hitter Hummel.. Det er pænt, ikke voldsomt dyrt og det sidder godt på min knægt.. Han er en lang tynd knægt, så bukser fra føtex osv, de sidder bare ikke pænt på ham. 

Jeg vil hellere give 200 kr for et par bukser, og så de sidder ordentligt end 50 kr for 4 par som bare er skod på ham. 

Det samme med bluser.. 

Anmeld

10. september 2013

baby012

Lucky05 skriver:

Enig �� 

herhjemme er det bare det der fungerer bedst. Vi holder os til molo, Hummel, danefæ, wheat af lidt småfolk. 

Økonomien tillader det. 

Jeg syns det er fedt design, og det holder på trods af vask, og leg på jord, sandkasse mv. Syns tit at tøjet fra h&m bliver rigtig kedeligt og deformt efter et par vaske.. 

Hvordan får du molo til at holde farven ? Synes desværre det hurtigt kommer til at se træls ud  

Anmeld

10. september 2013

Lucky05

baby012 skriver:

Hvordan får du molo til at holde farven ? Synes desværre det hurtigt kommer til at se træls ud  

Vender kun vrangen ud på det. og det holder sig så fint.. Bruger kun neutral flydende vaskemiddel. Ingen skyllemiddel. 

Anmeld

10. september 2013

baby012

Lucky05 skriver:

Vender kun vrangen ud på det. og det holder sig så fint.. Bruger kun neutral flydende vaskemiddel. Ingen skyllemiddel. 

Ja okay, jeg vender også vrangen ud, men bruger neutral pulver og neutral skyllemiddel.. Kan være det måske er problemet  

Anmeld

10. september 2013

bøllen

Anonym skriver:

• Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj?  Nej mine børn går ikke kun i mærketøj. Jeg køber det tøj jeg syntes er flot. Det kan være mærketøj , det kan være h&m . Det vigtigste for mig er det holder og sidde godt
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld? Både og. Nu har jeg store børn som gerne vil se lidt smarte ud, plus ikke alle tøjmærker passer til deres figur.
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj? Køber det fordi jeg syntes det er fedt, altså både udsene og kvaliteten .
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj? nej
  • Hvilke mærker er du specielt vild med? Danefæ , småfolk, Hummel til den lille. Jeg syer nu det meste selv, men supplere med købt.
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med?  ???? 

Anmeld

10. september 2013

Lucky05

baby012 skriver:

Ja okay, jeg vender også vrangen ud, men bruger neutral pulver og neutral skyllemiddel.. Kan være det måske er problemet  

Det ved jeg faktisk ikke, om det har nogen betydning.  

Anmeld

10. september 2013

lhn89

Både ja og nej. Jeg går ikke op i forskellige mærker og at tøjet SKAL hedde noget bestemt. Det eneste jeg går efter (og det eneste jeg køber) er at tøjet har en økologisk/bæredygtigt certificering. 

Det er vfor vores alle sammens skyld. Når jeg køber tøj uden grim kemi er det først og fremmest for mine børn, men også for miljøet og folkene bag produktionen.

• Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?

Jeg går ikke så meget op i designet, mere at kvaliteten er lækker og at det er helt uden grim kemi.

Økologisk/bæredygtigt er nogen gange lidt dyrer, men når det er en god kvalitet, så holder det ofte også længere + kvaliteten er stadig lækker selvom det bliver købt brugt. Det meste af vores tøj finder vi via trendsales osv. på den måde kan vi spare masser af penge + vi er ikke med til at der produceres endnu mere tøj.

Det er især danske og nordiske mærker som vi har herhjemme. Jeg synes efterhånden at der er rigtigt mange børnetøjsdesigner, som har fokus på at tøjet fx skal være GOTS certificeret. Det synes jeg er fantastisk!

Hvis der er noget vi virkelig mangler, så bliver det købt og så må vi spare et andet sted. Fx er der lige købt uld tøj, det har været dyrt, men det er noget som jeg kan se en idé i at bruge penge på. Tøj som vi får rigtigt meget glæde af - og kan gå i arv.

Anmeld

10. september 2013

tarkoflen

Thea får det tøj på, som jeg kan lide og så er jeg fløjtende ligeglad med hvilket mærke der står i nakken og om det er brugt eller ej.

Jeg har lige opdaget trendsales og fundet nogle gode ting derinde, det er jo så mærketøj, men købt rigtig billigt

Jeg har også købt en del på lagersalg og arvet en del

Vores økonomi lider på igen måde af, hvilket tøj Thea skal have, vi har fået lavet et dankort til ting til Thea hvor børnepengene går ind på, så det er der helt styr på jeg kunne aldrig finde på at købe noget, jeg ikke havde råd til!

Mærketøj har jeg kun købt på lagersalg, brugt eller på tilbud, alt andet er jeg for nærig til

Anmeld

10. september 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Lukas har stort set kun tøj fra h&m og name it. Gider ikke give alt for mange penge for tøj til ham når han vokser så hurtigt ud af det. Så jeg vil hellere købe billigt nyt end brugt mærke tøj. Han har dog lidt småfolk da jeg var på lagersalg og det var billigt. Men det er også kun det
Så har vi vidst fået noget i gave til ham som er mærke. Men det går jeg altså ikke så højt op i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.