Mærketøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
29 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i vil besvare.

• Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj? 
  • Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld?
  • Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?
  • Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj?
  • Hvilke mærker er du specielt vild med?
  • Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med?

Håber der er nogle der vil besvare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Xolia

Anonym skriver:

• Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?

Mine børn går IKKE i mærketøj - med mindre det er noget vi har fået. Jeg synes det er latterligt at give 300 kr. eller mere for et par bukser når jeg kan købe dem til 50 kr. Der bliver slidt hul på knæ m.v. lige hurtigt efter min erfaring.

Min søns tøj er stort set alt sammen arvet - min datters er mest fra føtex/bilka.

Mine årsager:

1) synes det er latterligt at give for meget for tøj (kan godt flotte mig, hvis vi skal til stor fest - men vil stadig gerne finde noget billigt)

2) min økonomi er ikke til at købe mærketøj - men selvom den var, ville jeg ikke gøre det.

Anmeld

10. september 2013

Hjaltesmor

Min søn både i mærketøj og ikke-mærketøj

Jeg køber det primæt for at spare tid. Når jeg kender mærket, kender jeg pasform og kvalitet. Jeg ved derfor, at tøjet vil holde gennem hele den periode min søn kan passe det og som regel kan det genbruges til barn nr. 2. Derfor sparer jeg både tid og efterhånden har jeg fundet ud af også penge.  
    Desuden er det vigtigt for mig, at tøjet passer til min søns krop, så det sikrer fleksibilitet. Derfor køber jeg mærker, som jeg kender på forhånd, så jeg ikke ender med en masse tøj, jeg ikke kan bruge, fordi det ikke passer til min lange, slanke søns pasform.
    Endelig lader jeg min søn selv bestemme farver og motiver på tøjet, da det er en mulighed for noget at tale ud fra som med bøger og billeder.

Når min søn skifter tøjstørrelse, går jeg ind på de webshops, som billigt sælger tøj, jeg på forhånd kender som kvalitet, rigtig pasform og billigt i forhold til holdbarhed. Jeg køber så, sammen med min søn, det tøj, som han kan lide, og som jeg ved passer ham, har minimalt gift, og som vil holde tiden ud.

Nej, tværtimod. Jeg lægger et beløb til side til tøj og køber 2 gange årligt. Derfor ved jeg præcist, hven haad jeg bruger på børnetøj. De sæsoner hvor jeg har købt billigt tøj, har udgiften til tøj værret større. Når jeg køber mærketøj (altid på udsalg) koster det ikke meget mere end det billige tøj. Det billige tøj skal til gengæld næsten altid skiftes ud pga. huller og lign. inden han er vokset ud af det. På den måde skal jeg købe dobbelt så meget. Samtidigt kan jeg se, at der ikke er meget af det billige tøj, der er overlevet til nr. 2. Så på længere sigt bliver omkostningerne ved at spare på tøjet endnu større. Det har jeg dog ikke med i mine beregninger.

Småfolk, Ej Sikke Lej, Didriksson og Ida T

Edit: Jeg kan se, at folk har nogle helt vilde priser for mærketøj . Som eksempel giver jeg ca. 80 for en småfolk-bluse og max 130 for bukser. Men måske mener folk noget andet med mærketøj end jeg gør.

Anmeld

10. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

her går mine børn kun i mærketøj hvis jeg falder over et tilbud, jeg synes det er helt hul i hovedet at give 250kr for en bluse feks. hvis de vil have mærketøj når de bliver ældre må de sku selv betale xD

her går jeg sku mere op i hvad der er pænt og smart, og hvad de synes der er smart, end hvad mærket hedder

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Hjaltesmor skriver:

Min søn både i mærketøj og ikke-mærketøj

Jeg køber det primæt for at spare tid. Når jeg kender mærket, kender jeg pasform og kvalitet. Jeg ved derfor, at tøjet vil holde gennem hele den periode min søn kan passe det og som regel kan det genbruges til barn nr. 2. Derfor sparer jeg både tid og efterhånden har jeg fundet ud af også penge.  
    Desuden er det vigtigt for mig, at tøjet passer til min søns krop, så det sikrer fleksibilitet. Derfor køber jeg mærker, som jeg kender på forhånd, så jeg ikke ender med en masse tøj, jeg ikke kan bruge, fordi det ikke passer til min lange, slanke søns pasform.
    Endelig lader jeg min søn selv bestemme farver og motiver på tøjet, da det er en mulighed for noget at tale ud fra som med bøger og billeder.

Når min søn skifter tøjstørrelse, går jeg ind på de webshops, som billigt sælger tøj, jeg på forhånd kender som kvalitet, rigtig pasform og billigt i forhold til holdbarhed. Jeg køber så, sammen med min søn, det tøj, som han kan lide, og som jeg ved passer ham, har minimalt gift, og som vil holde tiden ud.

Nej, tværtimod. Jeg lægger et beløb til side til tøj og køber 2 gange årligt. Derfor ved jeg præcist, hven haad jeg bruger på børnetøj. De sæsoner hvor jeg har købt billigt tøj, har udgiften til tøj værret større. Når jeg køber mærketøj (altid på udsalg) koster det ikke meget mere end det billige tøj. Det billige tøj skal til gengæld næsten altid skiftes ud pga. huller og lign. inden han er vokset ud af det. På den måde skal jeg købe dobbelt så meget. Samtidigt kan jeg se, at der ikke er meget af det billige tøj, der er overlevet til nr. 2. Så på længere sigt bliver omkostningerne ved at spare på tøjet endnu større. Det har jeg dog ikke med i mine beregninger.

Småfolk, Ej Sikke Lej, Didriksson og Ida T

Edit: Jeg kan se, at folk har nogle helt vilde priser for mærketøj . Som eksempel giver jeg ca. 80 for en småfolk-bluse og max 130 for bukser. Men måske mener folk noget andet med mærketøj end jeg gør.

Mange tak for et meget fyldestgørende svar

Din edit er meget spændende, for ja, mange sætter deres brugte mærkevare til salg for rigtig mange penge og jeg tror nogle gange at det er fordi de har kigget på prisen hvis den ikke er på tilbud og går ud fra det... Selvfølgelig er der undtagelser hvor folk faktisk har købt det til fuld pris, men jeg tror mange vil spare hvor de kan og tjene mere hvor de kan Hvis du forstår?

Anmeld

10. september 2013

modesty

Jeg forstår ikke lige skellet mellem mærketøj og brugt tøj :-) Min søn har primært mærketøj, og det er stort set alt sammen brugt. Det der ikke er brugt, er købt på lagersalg eller udsalg.

Jeg køber mærketøj af to årsager: Design og kvalitet/pasform. Jeg køber f.eks ikke Soft Gallery selvom jeg synes designet er pænt - for kvaliteten er dårlig. Så... design for min skyld, kvalitet/pasform for min søns skyld ;-)

Jeg køber et stykke tøj fordi jeg kan lide det. Hvis design og kvalitet er god, er jeg ligeglad med om det er mærketøj eller ej. Jeg køber f.eks også tøj i h&m.

Nej. Jeg køber brugt og sælger igen, ofte til samme pris. Så jeg bruger faktisk færre penge på tøj end mine veninder der udelukkende køber i supermarkeder og h&m - for de kan ikke sælge tøjet igen (i hvert fald ikke til mere end en tier).

Serendipity, Mini a Ture, COS, FUB, Louie Louis, Bang Bang Cph, Bobo Choses, Zara

Jeg vil ikke gå særlig langt... Jeg jagter ikke specielle stykker tøj - jeg køber det jeg finder, som jeg synes er pænt og hvor kvaliteten virker god.

Anmeld

10. september 2013

baby012

Anonym skriver:

Mine børn går kun i mærketøj

både og, det er hvad der sidder bedst på mine børn, men de ville nok ikke have noget imod at gå i ikke-mærketøj 

køber tøj når de mangler et eller andet, og går så efter bestemte mærker  

min økonomi lider aldrig under det  

køber altid bestemte mærker: danefæ, småfolk, molo, katvig, og Hummel. 

Sltså hvis der er noget jeg kan li, så køber jeg det  

Anmeld

10. september 2013

Lucky05

baby012 skriver:

Mine børn går kun i mærketøj

både og, det er hvad der sidder bedst på mine børn, men de ville nok ikke have noget imod at gå i ikke-mærketøj 

køber tøj når de mangler et eller andet, og går så efter bestemte mærker  

min økonomi lider aldrig under det  

køber altid bestemte mærker: danefæ, småfolk, molo, katvig, og Hummel. 

Sltså hvis der er noget jeg kan li, så køber jeg det  

Enig �� 

herhjemme er det bare det der fungerer bedst. Vi holder os til molo, Hummel, danefæ, wheat af lidt småfolk. 

Økonomien tillader det. 

Jeg syns det er fedt design, og det holder på trods af vask, og leg på jord, sandkasse mv. Syns tit at tøjet fra h&m bliver rigtig kedeligt og deformt efter et par vaske.. 

Anmeld

10. september 2013

1990h

Anonym skriver:

Går dine børn kun i mærketøj eller går de også i brugt tøj/ ikke mærketøj?
- Ida går i alle slags mærker. jeg køber det jeg syntes er pænt og god kvalitet. både name it, hummel, småfolk, bilka/føtex/kvickly, basis ting fra hogm osv..
Hvorfor køber du mærketøj? For din skyld, eller for barnets skyld?
- svært at svare på..køber det vel for min skyld og det jeg syntes er pænt til hende..hun er stadig kun 4.5 måned
Er det når du finder et bestemt stykke mærketøj som du kan lide, at du køber det, eller køber du det, kun fordi det er mærketøj?
- jeg køber det ikke sådan impulst, jeg køber primært mærketøjet på udsalg. ida er ligeglad med at det er sidste sæson.
Lider din økonomi nogle gange af dit behov for at købe mærketøj?
- nej aldrig.
Hvilke mærker er du specielt vild med?
hummel, småfolk,
Hvor langt vil du gå for at få fat i det stykke tøj som du er vild med?
- jeg tager det ikke så tungt hvis jeg ikke kan få det jeg har udset mig..ellers kigger jeg bare et andet sted

Anmeld

10. september 2013

Kay

elna går i det tøj jeg syntes er fedt... og noget af det er "mærketøj" altså i min verden har alt tøj et mærke men noget af det er dyre end andet fordi det hedder noget smart...

jeg har købt en del pompdelux, hummel og holeys til elna... men det er meget lidt af det jeg ikke har købt brugt og intet af det er købt til fuld pris! 

jeg syntes simpelthend at det koster for meget... så vil jeg hellere lede efter det brugt... 

jeg er simpelthend for nerrig... og det gælder også tøj til mig selv... så går jeg hellere i måneder og ærger mig over at jeg ikke havde pengene til det jeg godt kunne tænke mig.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.