hvorfor kan han dog ikke sove lidt længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, det kan godt ske.. Altså han falder ikke hen igen hvis han får sutten, det skal være brystet. Men ja, måske, for det er jo ikke ret længe han 'spiser' Men jeg vil også gerne give han lov, i og med jeg er væk nogle timer om dagen

Det må jo bare ikke gå ud over dit studie søde Janne..

Så hvis du synes det bliver for meget en dag, så tag og sov på sofaen, hvis du kan, også se om det hjælper lidt..

I mine ører lyder det i hvert fald til at dit bryst er hans "sut"

Men så længe du selv har det fint med det og kan hænge sammen en dag i skolen, så behøver du ikke gøre noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

StudPsyk

l.kjoeller skriver:

får han grød og mos ? kunne være et tegn på han trænger til noget der mætter mere . min datter startede allerede da hun va 3,5 mnd efter sp anvisninger 

Vi vil ikke starte før cirka 6 mdr pga. allergirisikoen og mave/tarmsystemets udvikling Men synes heller ikke han ellers viser tegn på at være klar..

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

AnthonsMor skriver:

Det må jo bare ikke gå ud over dit studie søde Janne..

Så hvis du synes det bliver for meget en dag, så tag og sov på sofaen, hvis du kan, også se om det hjælper lidt..

I mine ører lyder det i hvert fald til at dit bryst er hans "sut"

Men så længe du selv har det fint med det og kan hænge sammen en dag i skolen, så behøver du ikke gøre noget

Men mine børn kommer altid foran studiet, selvom jeg godt kan se hvad du mener. Men jeg synes, at nu jeg er væk fra ham om dagen i så tidlig en alder, så skal han have lov til at have mig om natten selvom det er hårdt  

Anmeld

10. september 2013

modesty

Janne T. skriver:

I forbindelse med jeg er startet på studie er vi kørt over på den model der hedder at jeg ammer når jeg er hjemme, og så får James på 5 måneder flaske af Far når jeg ikke er hjemme. Der er mme i da han ikke vil tage den med min mælk.

Han bliver dog også puttet med en flaske på 150 ml. Alligevel vågner han konsekvent efter lidt under tre timer og vil spise! Jeg ammer om natten og han spiser 4-5 gange på en nat. Mega irriterende, men det der undrer mig er at han ikke sover længere end kan gør efter godnatflasken? Nogle råd?

Det er meget normalt at der begynder at komme flere opvågninger omkring 4 mdrs. alderen - og kombineret med at mor måske ikke er der så meget i løbet af dagen som hun plejer, kan det være at det skaber et ekstra tryghedsbehov ved opvågningerne (og derfor babsen er det eneste der dur)?

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

Hjaltesmor skriver:

Måske er det tryghedsbehov.

Min ammede også om natten ca. 4 gange i 5 månederslalderen og stoppee helt omkring 10-11-måneder.

Der sker jo en del udviklingsmæssigt omkring 5 måneder, så mon ikke det er behovet for tryghed, han har brug for? Især hvis nogle af hans brystmåltider om dagen er skiftet ud med flaske. Så skal han jo indhente trygheden på anden vis - fx ved ekstra amningen om natten. Amning er jo meget andet end madbehov - så det er ikke sikkert, at løsningen er at fylde mere mere mad i ham. Måske skal han fyldes mere tryghed i.

Jeg har ikke lige gode fif til, hvordan man fylder op på tryghed på anden vis end amning. Men måske din sundhedsplejerske kan hjælpe med ideer til det eller andre, der har givet (måske udelukkende) flaske og derfor er rigtigt gode til at fylde tryghed på på anden vis?

Det kan du sagtens have ret i - og han får også lov, selvom det er lidt irriterende Jeg kan ikke rigtig se, hvordan vi ellers skal tanke op på tryghed. Vi samsover og er meget "hippie"-agtige med bæredimser og den slags, så han får masser af nærkontakt og omsorg på den led  

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Det er meget normalt at der begynder at komme flere opvågninger omkring 4 mdrs. alderen - og kombineret med at mor måske ikke er der så meget i løbet af dagen som hun plejer, kan det være at det skaber et ekstra tryghedsbehov ved opvågningerne (og derfor babsen er det eneste der dur)?

Man glemmer godt nok meget fra første barn, men du har nok ret Han får også lov alt det han vil, selvom det er lidt irriterende at blive vækket så meget.

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

heidi prettyface hansen skriver:

hej

jeg har stået i samme stand som dig da oliver var 5 mdr gammel dog ikke med ammning men med flaske om natten..

oliver begyndte at sove på eget værerlse da han var godt 2 mdr gammel fordi han på den måde sov længere og bedere uden at blive forstyrrert og gik rigtigt godt lige ind til han blev de 5 mdr så vågnede han mange gange om natten og troede jo han var sulten så gav ham mad hver gang.. lige ind til en dag hvor jeg prøvede at give ham sutten og ligge ham godt ind i dynen når jeg puttede ham... ja å sov han hele natten så det var trygheden han lige manglede om natten og der var sutten og dynen rigtigt god samt hans klud som lå op af den ene kind..

nu er oliver 7 mdr i morgen og sover fre 19.00-07.00 hver dag så det er bare rigtigt dejligt

Den stædige herre kan ikke tilfredsstilles af en sut

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

Nå, nu vågnede han. 3 timer, vanen tro...

Anmeld

10. september 2013

modesty

Janne T. skriver:

Man glemmer godt nok meget fra første barn, men du har nok ret Han får også lov alt det han vil, selvom det er lidt irriterende at blive vækket så meget.

Det må være rigtig hårdt når man skal op og være "på" næste dag. 

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Det må være rigtig hårdt når man skal op og være "på" næste dag. 

Det er det også :-) men også lidt ambivalent, for jeg elsker at ligge og putte med ham hele natten :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.