hvorfor kan han dog ikke sove lidt længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
32 svar
7 synes godt om
9. september 2013

StudPsyk

I forbindelse med jeg er startet på studie er vi kørt over på den model der hedder at jeg ammer når jeg er hjemme, og så får James på 5 måneder flaske af Far når jeg ikke er hjemme. Der er mme i da han ikke vil tage den med min mælk.

Han bliver dog også puttet med en flaske på 150 ml. Alligevel vågner han konsekvent efter lidt under tre timer og vil spise! Jeg ammer om natten og han spiser 4-5 gange på en nat. Mega irriterende, men det der undrer mig er at han ikke sover længere end kan gør efter godnatflasken? Nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Hullabullabulla

Janne T. skriver:

I forbindelse med jeg er startet på studie er vi kørt over på den model der hedder at jeg ammer når jeg er hjemme, og så får James på 5 måneder flaske af Far når jeg ikke er hjemme. Der er mme i da han ikke vil tage den med min mælk.

Han bliver dog også puttet med en flaske på 150 ml. Alligevel vågner han konsekvent efter lidt under tre timer og vil spise! Jeg ammer om natten og han spiser 4-5 gange på en nat. Mega irriterende, men det der undrer mig er at han ikke sover længere end kan gør efter godnatflasken? Nogle råd?

Måske mere end 150 ml til nat ? Her gives 210 og det har han fået i 2,5 måned nu. Aner ikke om det kunne virke, men det er et forsøg værd

Tilbyde vand i stedet for amning om natten (altså bare 1 af amningerne til start)

Ellers vælling, men det er vel først fra 6 mdr af ?

Det er lige det jeg kunne komme på

Anmeld

9. september 2013

StudPsyk

Britt88 skriver:

Måske mere end 150 ml til nat ? Her gives 210 og det har han fået i 2,5 måned nu. Aner ikke om det kunne virke, men det er et forsøg værd

Tilbyde vand i stedet for amning om natten (altså bare 1 af amningerne til start)

Ellers vælling, men det er vel først fra 6 mdr af ?

Det er lige det jeg kunne komme på

Det kan godt ske det er for lidt - han tager bare generelt ikke særlig meget af flasken, måske fordi han er så brystglad :-P men hvis jeg godnatammer i stedet vågner han endnu tidligere.

Altså jeg kan godt leve lidt med at amme så ofte om natten, for han sover bare med os så jeg ikke behøver flytte mig, og han spiser kun i 5 minutter... Det ville selvfølgelig bare være mest rart han sov længere når nu jeg skal op i skole - gab!!

Anmeld

9. september 2013

Svenne

Jeg smiler lidt hver gang, jeg læser et af dine indlæg, for tit er det som om jeg selv kunne have skrevet dem! Men vores drenge er også næsten lige gamle.

Det sidste lange stykke tid har August også været vågen hver 2. time hele natten! Suk.
Jeg havde dog på fornemmelsen, at han egentlig ikke vågnede fordi han var sulten, men havde brug for en tår for at falde i søvn igen.

Vi besluttede at flytte ham på eget værelse, da jeg fandt ud af, at vi nok vækkede hinanden (og så har vi også en 3-årig, der kommer listende om natten - og han ligger ikke stille!)
Det er gået over al forventning. Der er gået tre nætter nu - og han har hver nat kun spist en enkelt gang fra kl. 19 - 6 (og det er vel ok, når man er 5 måneder)

Anmeld

9. september 2013

Hullabullabulla

Janne T. skriver:

Det kan godt ske det er for lidt - han tager bare generelt ikke særlig meget af flasken, måske fordi han er så brystglad :-P men hvis jeg godnatammer i stedet vågner han endnu tidligere.

Altså jeg kan godt leve lidt med at amme så ofte om natten, for han sover bare med os så jeg ikke behøver flytte mig, og han spiser kun i 5 minutter... Det ville selvfølgelig bare være mest rart han sov længere når nu jeg skal op i skole - gab!!

Jah lige på det punkt er jeg ret grøn da jeg desværre aldrig kom igang med amning.. Men prøv lidt større mængde til nat, hvis han gider

Anmeld

9. september 2013

L&V

Jeg ville sætte mig op og sørge for en længere og aktiv amning i stedet for 5 små hygge amninger det har i hvert fald virket med både laura og viktor her.

Anmeld

9. september 2013

StudPsyk

Månsson skriver:

Jeg ville sætte mig op og sørge for en længere og aktiv amning i stedet for 5 små hygge amninger det har i hvert fald virket med både laura og viktor her.

Ham har aldrig spist ret længe af gangen, tror det er pga jeg har en meget kraftig nedløbsrefleks... Fx den anden dag jeg kom hjem og ammede, da stodmælken i en kraftig stråle lige ud i luften da han slap :p

Anmeld

9. september 2013

StudPsyk

Svenne skriver:

Jeg smiler lidt hver gang, jeg læser et af dine indlæg, for tit er det som om jeg selv kunne have skrevet dem! Men vores drenge er også næsten lige gamle.

Det sidste lange stykke tid har August også været vågen hver 2. time hele natten! Suk.
Jeg havde dog på fornemmelsen, at han egentlig ikke vågnede fordi han var sulten, men havde brug for en tår for at falde i søvn igen.

Vi besluttede at flytte ham på eget værelse, da jeg fandt ud af, at vi nok vækkede hinanden (og så har vi også en 3-årig, der kommer listende om natten - og han ligger ikke stille!)
Det er gået over al forventning. Der er gået tre nætter nu - og han har hver nat kun spist en enkelt gang fra kl. 19 - 6 (og det er vel ok, når man er 5 måneder)

Det er altid rart når nogen kan relatere vi kan desværre ikke flytte ham, for han skal dele værelse med Rose og det kan han ikke før han sover bedre om natten så han ikke vækker hende...

Anmeld

9. september 2013

L&V

Janne T. skriver:

Ham har aldrig spist ret længe af gangen, tror det er pga jeg har en meget kraftig nedløbsrefleks... Fx den anden dag jeg kom hjem og ammede, da stodmælken i en kraftig stråle lige ud i luften da han slap :p

Oki. men det ka da være værd at prøve eller at du måske ikke ligger der og dufter så dejligt af mælk. Så måske et par dage på sofaen hvor du stadig ka høre ham ku gøre det.

Anmeld

9. september 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Er du sikker på han spiser om natten? Og at han ikke bare hyggebabber?
Anthon er jo kun blevet ammet...... 5 dage om natten til sammen herhjemme efter sygehuset, fordi han brugte 100 år og en madpakke på det, og det kunne jeg ikke klare - men han nåede aldrig at få det indtryk af brystet, at det også kunne bruges som sut, og han sover altså minimum 4 timer i stræk om natten, nogle dage helt op til 8 timer på en flaske.. Så jeg tænker om James bare synes det er SKØNT at falde i søvn med en babs i munden, og derfor vågner for at få den?

Hvis han ammes fordi han rent faktisk ER sulten, så prøv at sætte mængden af godnatflasken op, og se om han så spiser mere end han plejer, og måske også sover længere end han plejer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.