hvorfor kan han dog ikke sove lidt længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

DianaRJS

Janne T. skriver:

I forbindelse med jeg er startet på studie er vi kørt over på den model der hedder at jeg ammer når jeg er hjemme, og så får James på 5 måneder flaske af Far når jeg ikke er hjemme. Der er mme i da han ikke vil tage den med min mælk.

Han bliver dog også puttet med en flaske på 150 ml. Alligevel vågner han konsekvent efter lidt under tre timer og vil spise! Jeg ammer om natten og han spiser 4-5 gange på en nat. Mega irriterende, men det der undrer mig er at han ikke sover længere end kan gør efter godnatflasken? Nogle råd?

jeg tænker lidt at 150 ml ikke er nok???

og ang. nattedrøneriet, kunne det være du skulle prøve at sætte dig med ham og amme, ved godt det tager noget nattesøvn, men i den anden ende får du det jo lidt igen for hvis han kun spiser 5 min af gangen og vågner 5-6 gange spiser han sig jo ikke mæt, og derfor sover han jo heller ikke "godt"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

_-Kathrine-_

Kan det være tid til at introducere ham for lidt fast føde? Så han får lagt en lidt tungere bund om dagen?

Anmeld

10. september 2013

1990h

Janne T. skriver:

I forbindelse med jeg er startet på studie er vi kørt over på den model der hedder at jeg ammer når jeg er hjemme, og så får James på 5 måneder flaske af Far når jeg ikke er hjemme. Der er mme i da han ikke vil tage den med min mælk.

Han bliver dog også puttet med en flaske på 150 ml. Alligevel vågner han konsekvent efter lidt under tre timer og vil spise! Jeg ammer om natten og han spiser 4-5 gange på en nat. Mega irriterende, men det der undrer mig er at han ikke sover længere end kan gør efter godnatflasken? Nogle råd?

ida gør det samme..jeg putter hende også går der alt imellen 40min-2 timer så vågner hun og skal spise igen..det svinger mellem hver 2 time og hver 4 om natten..

Anmeld

10. september 2013

l.kjoeller

Janne T. skriver:

får han grød og mos ? kunne være et tegn på han trænger til noget der mætter mere . min datter startede allerede da hun va 3,5 mnd efter sp anvisninger 

Anmeld

10. september 2013

Hjaltesmor

Måske er det tryghedsbehov.

Min ammede også om natten ca. 4 gange i 5 månederslalderen og stoppee helt omkring 10-11-måneder.

Der sker jo en del udviklingsmæssigt omkring 5 måneder, så mon ikke det er behovet for tryghed, han har brug for? Især hvis nogle af hans brystmåltider om dagen er skiftet ud med flaske. Så skal han jo indhente trygheden på anden vis - fx ved ekstra amningen om natten. Amning er jo meget andet end madbehov - så det er ikke sikkert, at løsningen er at fylde mere mere mad i ham. Måske skal han fyldes mere tryghed i.

Jeg har ikke lige gode fif til, hvordan man fylder op på tryghed på anden vis end amning. Men måske din sundhedsplejerske kan hjælpe med ideer til det eller andre, der har givet (måske udelukkende) flaske og derfor er rigtigt gode til at fylde tryghed på på anden vis?

Anmeld

10. september 2013

heidi prettyface hansen

hej

jeg har stået i samme stand som dig da oliver var 5 mdr gammel dog ikke med ammning men med flaske om natten..

oliver begyndte at sove på eget værerlse da han var godt 2 mdr gammel fordi han på den måde sov længere og bedere uden at blive forstyrrert og gik rigtigt godt lige ind til han blev de 5 mdr så vågnede han mange gange om natten og troede jo han var sulten så gav ham mad hver gang.. lige ind til en dag hvor jeg prøvede at give ham sutten og ligge ham godt ind i dynen når jeg puttede ham... ja å sov han hele natten så det var trygheden han lige manglede om natten og der var sutten og dynen rigtigt god samt hans klud som lå op af den ene kind..

nu er oliver 7 mdr i morgen og sover fre 19.00-07.00 hver dag så det er bare rigtigt dejligt

Anmeld

10. september 2013

Tulle28

Janne T. skriver:

Tror du ikke det er en reaktion på at du er væk i løbet af dagen mere end det er sult?

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

AnthonsMor skriver:

Er du sikker på han spiser om natten? Og at han ikke bare hyggebabber?
Anthon er jo kun blevet ammet...... 5 dage om natten til sammen herhjemme efter sygehuset, fordi han brugte 100 år og en madpakke på det, og det kunne jeg ikke klare - men han nåede aldrig at få det indtryk af brystet, at det også kunne bruges som sut, og han sover altså minimum 4 timer i stræk om natten, nogle dage helt op til 8 timer på en flaske.. Så jeg tænker om James bare synes det er SKØNT at falde i søvn med en babs i munden, og derfor vågner for at få den?

Hvis han ammes fordi han rent faktisk ER sulten, så prøv at sætte mængden af godnatflasken op, og se om han så spiser mere end han plejer, og måske også sover længere end han plejer?

Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, det kan godt ske.. Altså han falder ikke hen igen hvis han får sutten, det skal være brystet. Men ja, måske, for det er jo ikke ret længe han 'spiser' Men jeg vil også gerne give han lov, i og med jeg er væk nogle timer om dagen

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

DianaRJS skriver:

jeg tænker lidt at 150 ml ikke er nok???

og ang. nattedrøneriet, kunne det være du skulle prøve at sætte dig med ham og amme, ved godt det tager noget nattesøvn, men i den anden ende får du det jo lidt igen for hvis han kun spiser 5 min af gangen og vågner 5-6 gange spiser han sig jo ikke mæt, og derfor sover han jo heller ikke "godt"

Vi prøvede 180 i dag og indtil videre sover han stadig, har sovet 3 timer nu.

Men at sidde op og amme vil ikke fungere. Med den her model kan jeg slumre imens - det kan jeg ikke hvis jeg sidder op, og da jeg ikke kan tage en lur om dagen, nytter det ikke noget jeg ødelægger min nattesøvn  

Anmeld

10. september 2013

StudPsyk

_-Kathrine-_ skriver:

Kan det være tid til at introducere ham for lidt fast føde? Så han får lagt en lidt tungere bund om dagen?

Det vil vi ikke pga. allergirisikoen Jeg synes heller ikke han udviser andre tegn på at han er helt vildt klar til det. Vi vil gerne vente til han er 5½-6 mdrs tid  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.