Vil i fortælle jeres mening til dette, på forhånd tak!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

camilla10

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Min søn går i dagpleje. Han er 16 måneder. Lige pt går jeg hjemme, søger job. 
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette: 
Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

Håber ikke det var for forvirrende... Og tak på forhånd! 
:-)

Jeg skal på barsel "om lidt" og får dermed muligheden for at holde sønnike på 2½ hjemme nogle dage. Samtidig er han en dreng, der har brug for rutiner, så jeg forestiller mig, at det måske bliver en dag hveranden uge, hvor vi har forberedt ham på det dagen før. Det vigtigste for mig er egentlig, at fridagen er de voksnes beslutning, så han ikke senere, når jeg skal på arbejde igen, har følelsen af, at han kan lokke mor og far til en fridag, for det vil jo ikke være muligt til den tid. Til gengæld vil vi nok lave nogle faste rutiner med senere aflevering og tidligere afhentning alt efter, hvordan det passer ind i dagpleje-hverdagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

ano14316

Maja84 skriver:

Min søn er nu 2.5 og de snakker bla om han skal skubbes lidt i forhold til børnehave, her starter de ofte når de er 2 år og 8 mdr og frem efter, men min søn skal vente til han er fyldt 3.

Da han var lille var det især søvnen vi så det på, nu er det især humøret, der bliver påvirket, ret svært st beskrive. Han reagerer på forandringer og også weekender, og når tingene ikke er som de plejer. I går var min mand til møde og han reagerede meget på at far ikke var hjemme. Reagerer på nye folk og omgivelser og nogle ting tager tid, bla i hans udvikling, hvor han blev sat lidt tilbage af at lillesøster startede i dagplejen, reagerede voldsomt på afleveringer, for derefter st stå stille, og først efter lang tid begyndte der at ske noget igen. Skal måske siges han er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv

Jeg går hjemme og skal starte i kursus nu her, men har været rigtig trels ikke at kunne udnytte og holde børnene hjemme og tage i zoo eller Legoland eller bare på legepladsen uden store omkostninger, som i de fleste tilfælde er så store at det man får ud af det er minimalt ved siden af

Men er dejligt når forældre kan have muligheden og bruger tid med børnene

Mange tak for dit svar! Det er jo en mere speciel situation end dem jeg ihvertfald tænker på.. hehe... Du har jo en dreng der har nogen særlige behov... Og det lyder som om at du er rigtig god til at forstå din dreng!
Kan godt forstå at det må være hårdt ikke at kunne være spotan engang i mellem...

Anmeld

10. september 2013

Benjamins'mor

Synes det er helt fint. Kan også selv finde på det (går på barsel imorgen) men har dog ikke gjort det hver uge. Min søn keder sig dog også med mig fordi jeg ikke kan så mange ting med ham som jeg kunne før.

Anmeld

10. september 2013

Kløver

ano14316 skriver:

Mange tak for dit svar! Det er jo en mere speciel situation end dem jeg ihvertfald tænker på.. hehe... Du har jo en dreng der har nogen særlige behov... Og det lyder som om at du er rigtig god til at forstå din dreng!
Kan godt forstå at det må være hårdt ikke at kunne være spotan engang i mellem...

Har så også misforstået dit indlæg lidt vi prøver men synes det roligt bliver bedre men er en langsom process, lige nu frygter jeg faktisk lidt at lillesøster overhaler med at blive blefri, hun interesserer sig allerede for potten men har ikke trænet aktivt med hende da storebror har det svært med den forandring at bruge potten og ikke helt forstår det. Gør det lidt svært

Anmeld

10. september 2013

1990h

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

min kæreste arbejder skiftehold og jeg har ikke rigtigt noget fast job efter barsel. men ida skal i hvert fald have fri med os engang imellem når muligheden er der

Anmeld

10. september 2013

FrkZier

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

det er da bare dejligt - når jeg skal starte i skole til feb. er det min kæreste der skal gå hjemme på barsel, Isaak skal i VS men skal også have en dag hjemme med far om ugen så de rigtig kan hygge sig

Anmeld

10. september 2013

lycly

Du kender dit barn bedst og du skal gøre lige hvad du føler for

Personligt ville jeg ikke gøre det, og jeg gør det heller ikke selvom jeg pt er på barsel. Jo, engang imellem kan jeg godt finde på at holde hende hjemme, men fordi jeg jo på et tidspunkt starter på arbejde igen, så vil jeg gerne bevare den normale rutine. Og især fordi hun elsker sin dagplejemor og de andre børn

Anmeld

10. september 2013

lycly

Du kender dit barn bedst og du skal gøre lige hvad du føler for

Personligt ville jeg ikke gøre det, og jeg gør det heller ikke selvom jeg pt er på barsel. Jo, engang imellem kan jeg godt finde på at holde hende hjemme, men fordi jeg jo på et tidspunkt starter på arbejde igen, så vil jeg gerne bevare den normale rutine. Og især fordi hun elsker sin dagplejemor og de andre børn

Anmeld

10. september 2013

Tulle28

Hold jeres fridage og nyd du har muligheden Den tid du har med ham nu, kommer aldrig tilbage og uanset hvad vi går og bilder os ind, så har børn altså bedst af at være sammen med deres forældre!

Ville ønske jeg selv havde den mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.