Vil i fortælle jeres mening til dette, på forhånd tak!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.038 visninger
28 svar
18 synes godt om
9. september 2013

sommerc

Profilbillede for sommerc

Hvad er jeres mening? 

Min søn går i dagpleje. Han er 16 måneder. Lige pt går jeg hjemme, søger job. 
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette: 
Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

Håber ikke det var for forvirrende... Og tak på forhånd! 
:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

EnSødMor

Det er dit barn & det er din helt egen beslutning hvad du gør! 

Jeg går dog i skole og har fri 3 dage i ugen, jeg kan derfor godt finde på at holde fri 1 dag i ugen med min datter, hvilket jeg elsker!  

jeg tror ik at dagplejen har et problem, tværtimod! Min dagplejemor siger at vi skal bruge så meget tid som muligt med vores datter imens hun er så lille og vi har tiden til det  

Så nej, jeg syntes ikke det er dumt! 

Anmeld

9. september 2013

B&J

tror de er forskelligt fra barn til barn, jeg vil aldrig gøre det ved vores dreng men også fordi han er lidt genert også skal han nærmest starte forfra hvis han er hjemme fra DP. sådan var det dengang, det er blevet 90% beder....

og jeg mener han har godt af at komme afsted og lege og møde andre børn så heller aflevere det seneste man kan også hente kl 14 eller når dit barn har sovet

Anmeld

9. september 2013

HopinWishin

min datter er 13 mdr og jeg holder hende hjemme hver torsdag hvor jeg har fri  

jeg holder på at mor og far er de vigtigste i de små børns liv og jeg nyder hver torsdag sammen med hende - hun bliver jo aldrig lille igen =)

Anmeld

9. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Se på dit barn bliver han i dårligt humør eller på anden måde anderledes i sin væremåde? 

Hvis ikke, så er han nok typen der godt kan klare det det kan vores også og det tror jeg man skal nyde, nu du har chancen

Spørg evt dp om hun oplever ændret adfærd når han har haft en "brudt" uge. Hvis ikke, så er det jo bare super 

Anmeld

9. september 2013

TNBC

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

Jeg tror skam ikke dp har noget imod det, men det er din søn du skal se på. Hvordan reagere han når han har været væk i en dag eller to, eller som nu i 4dage...
Jeg kender en dreng der lige er fyldt 2 han blev afleveret sent, og var ulykkelig det meste af dagen, nu har de ændret rutinen, så han kommer tidligere og han er en meget gladere dreng.

Men det kommer an på barnet.. men jeg synes en dag en gang imellem er fint, men jeg ville ikke tage to dage lige efter weekenden... det bliver for længe væk, synes jeg..

Anmeld

9. september 2013

Fuglemor

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Min mening er at det ikke gør noget. Børn har lige som os voksne også brug for fridage. Og når du har muligheden så synes jeg det er godt du gør det. Det er bestemt ikke alle der gør det. Oplever tit forældre der har fri som alligevel giver deres børn dage fra 7-16. Og det gør lidt ondt for kan mærke på de børn de er frustreret over de lange dage. Så jeg synes at så længe du har muligheden så gør det da endelig. Og det lyder også til at i rigtig hygger jer,

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Kommer meget an på dit barn

Her ville det ikke gå med min søn, hvorimod min datter sagtens kunne klare det og hygge sig, ville det vælte meget rundt i min søns hverdag, da der ikke skal så meget til

Anmeld

9. september 2013

StudPsyk

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Jeg synes da det lyder dejligt og siger go for it! Pædagogerne i vores VS  siger, at de i den alder ikke har den tidsfornemmelse og tænker "hov nu havde jeg fri en dag, men sidste uge var det to dage" osv - det forstår de ikke. Ligesom der for dem ikke er den store forskel på at komme tilbage i VS efter 1 eller 4 ugers ferie - de forstår ikke tidsbegrebet. Så jeg synes bare det er en dejlig ting du kan gøre med din søn! I sidste ende har de jo egentlig bedst af at være sammen med far og/eller mor, nu om stunder har de fleste af os bare ikke den mulighed  

Anmeld

9. september 2013

ano14316

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Det er aldrig skidt for et barn at være sammen med sin mor fremfor en fremmed uanset omstændighederne..!

Tag du så mange fridage du overhovedet vil..!
Jeg ser ofte "x har brug for rutiner og kommer afsted hver dag" jeg mener aldrig af dagpleje/vuggestue kan være bedre end mor, det andet r bare en undskyldning for at man selv har behov for det. Ligesom jeg selv sender Magnus afsted stort set hverdag, og undskylder mig selv med at han jo så godt kan lide at være der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.