Vil i fortælle jeres mening til dette, på forhånd tak!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

Rødhætte

HopinWishin skriver:

min datter er 13 mdr og jeg holder hende hjemme hver torsdag hvor jeg har fri  

jeg holder på at mor og far er de vigtigste i de små børns liv og jeg nyder hver torsdag sammen med hende - hun bliver jo aldrig lille igen =)

Helt enig. Hvis jeg havde muligheden for at have min søn hjemme i hverdagen gjorde jeg også det. Jeg har fri til middag en gang i ugen hvor jeg altid henter min søn inden hans middagslur. Elsker at have en hel eftermiddags sammen med ham..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har thea også næsten en fridag hver uge, og har altid haft det sådan uden problemer! Hun møder også tit først kl 10 i børnehaven, fordi jeg ellers ik ser hende de dage jeg arbejder aftenvagter.

Alberte holder også ind i mellem fri fra dp, eller møder lidt sener! 

Børn ka da ik få for meget tid med deres forældre, vel?? Vh stine

Anmeld

9. september 2013

l.kjoeller

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Min søn går i dagpleje. Han er 16 måneder. Lige pt går jeg hjemme, søger job. 
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette: 
Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

Håber ikke det var for forvirrende... Og tak på forhånd! 
:-)

Tror det kan gøre det svært for dp og give ham et rytme derovre. Børn er ofte anderledes mandag efter en weekend siger min dp og på denne måde er det nok det samme.  Vil tro det er sundt at give ham rytmen så den er indarbejdet når du kommer i job men du ved bedst hvad der er rigtigt for dit barn

Anmeld

10. september 2013

Kløver

Det er aldrig skidt for et barn at være sammen med sin mor fremfor en fremmed uanset omstændighederne..!

Tag du så mange fridage du overhovedet vil..!
Jeg ser ofte "x har brug for rutiner og kommer afsted hver dag" jeg mener aldrig af dagpleje/vuggestue kan være bedre end mor, det andet r bare en undskyldning for at man selv har behov for det. Ligesom jeg selv sender Magnus afsted stort set hverdag, og undskylder mig selv med at han jo så godt kan lide at være der...

Bliver faktisk lidt ramt af dit indlæg, da min søn bla ikke rummer at jeg tager ham ud af dagplejen i tide og utide, selvfølgelig skal børn være mest ved deres forældre, men hvad der er rigtigt for nogle er det ikke nødvendigvis for andre, min datter er lige modsat og ville ikke have problemer, min datter reagerede ikke på at starte i dagpleje, gjorde min søn, og han havde kraftig reaktion på hendes opstart og gik lidt tilbage og stod stille. Selv ferier reagerer han på

Så nej det behøver ikke være en lam undskyldning, men en trels faktor i hverdagen som gør det svært, håber dog at han bliver en del bedre med alderen, da han er knap så slem som da han var spæd.    Af samme årsag gør jeg alt jeg kan for at holde børnene hjemme ved sygdom og ferie bla har min dp haft mange ferie og lukkedage i foråret. Hvor de blev holdt hjemme, hvilket også gav reaktion. Men bedre end forskellige gæste dp 

Anmeld

10. september 2013

ano14316

Bliver faktisk lidt ramt af dit indlæg, da min søn bla ikke rummer at jeg tager ham ud af dagplejen i tide og utide, selvfølgelig skal børn være mest ved deres forældre, men hvad der er rigtigt for nogle er det ikke nødvendigvis for andre, min datter er lige modsat og ville ikke have problemer, min datter reagerede ikke på at starte i dagpleje, gjorde min søn, og han havde kraftig reaktion på hendes opstart og gik lidt tilbage og stod stille. Selv ferier reagerer han på

Så nej det behøver ikke være en lam undskyldning, men en trels faktor i hverdagen som gør det svært, håber dog at han bliver en del bedre med alderen, da han er knap så slem som da han var spæd.    Af samme årsag gør jeg alt jeg kan for at holde børnene hjemme ved sygdom og ferie bla har min dp haft mange ferie og lukkedage i foråret. Hvor de blev holdt hjemme, hvilket også gav reaktion. Men bedre end forskellige gæste dp 

Det er jo selvfølgelig en opvejning.. men jeg tror stadig at det er bedre at være hjemme en dag med mor og så giver det måske lidt uro dagen efter.
Selvfølgelig skal det ikke tage mange dage og der er jo nok også undtagelser..

Hvad sker der dagen efter du har holdt ham hjemme?

Jeg kan godt forstå at mange børn reagere efter en ferie, men tror den største reaktion er ikke på at komme i vs/dp men på at komme væk fra forældrene...

Hvor gammel er din dreng...

Hvis nu man går hjemme kan rutinen jo også være mandag, tirsdag dp onsdag hjemme torsdag fredag dp og hjemme i weekenden... 

Jeg tror ikke børn er født med en viden om st ugen er 7 dage og består af 5 hver dage også en weekend på 2 dage... 

Reagere han også om mandagen efter en weekend? 

Nu spørger jeg lige en hel masse ik? Håber det er ok...

Og til slut vil jeg lige sige at det er ikke for at ramme nogen..! 

Anmeld

10. september 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Jeg kan rigtig godt li at være hjemme med min søn, sådan hele dagen, så han holder fridag fra dagplejen. Jeg gør det næsten hver uge. Sidste uge var der to dage på ugen og forig uge var det bare en enkelt dag på en uge. Jeg har holdt ham hjemme idag, og havde også tænkt mig at holde ham hjemme imorgen. Det er forskelligt hvad vi laver når han holder fridag. Men er det dumt? Bliver han forvirret af hans normale dagpleje-rutine? Og er det forvirrende i forhold til at når jeg starter på job, så kan vi jo aldrig holde de fridage vi gør nu, og så skal han jo være i dagpleje fra åben til luk? Og er det iorden med dagplejeren? Og dagpleje konsulenten?

Det er da forrygende, at du har muligheden (og lysten) - det er da intet mindre end fuldstændig fantastisk og udelukkende positivt!!!  Der kan da ikke være nogen tvivl om, at de bedste for så lille et barn er at være sammen med sine forældre.... 

Anmeld

10. september 2013

Muhmi

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Nyd endelig alle de fridage du kan holde sammen med ham, det er jo vidunderligt at have muligheden for at holde fridage med mor, det er ikke mange børn der oplever det mere, så nej, jeg vil bare sige at du skal blive ved så længe du kan, han skal nok hurtigt vænne sig til dagpleje hver dag når du begynder på arbejde

Anmeld

10. september 2013

baby012

Min datter er hjemme hver mandag og fredag. Hvor jeg har fri. 

Ved det ikke kan blive ved når jeg kommer i job, men tror det er super vigtigt at være så meget sammen med sine børn som muligt. 

Kunne jeg, var de hjemme begge to hver dag  

Anmeld

10. september 2013

MariaKyedDK

sommerc skriver:

Hvad er jeres mening? 

Jeg vil sige jeg synes det er fantastisk at du nyder en masse fridage med dit barn ( det er jo ''KUN'' dagpleje)

Da min søn gik i dagpleje holdte jeg ham også tit hjemme, han var faktisk mere hjemme med mig end han var afsted, og en dag skrev dagplejemoren en sms til mig hvori der stod : Hvor er det fantastisk du kan have alle de fridage med ham , et vil jeg ønske jeg også kunne med mine børn.. 

så længe du og dit barn har det godt , så er det bare det i skal gøre... 

da min søn gik i børnehave holdte vi også tit en fridag nu hvor han er startet i skole ( han går i 1. nu) så er det jo ikke LIGE TIL at holde en fridag mere... så jeg er så lykkelig for alle de dejlige stunder vi har haft hjemme sammen, for nu skal de jo møde hver dag for at følge med, og så snart de starter i skole , så går tiden bare så stærkt og de bliver så store... 

så NYYYYYYD Det ligesom du gør og bliv ved så længe det føles godt... dit barn skal nok vende sig til det  

Anmeld

10. september 2013

Kløver

ano14316 skriver:

Det er jo selvfølgelig en opvejning.. men jeg tror stadig at det er bedre at være hjemme en dag med mor og så giver det måske lidt uro dagen efter.
Selvfølgelig skal det ikke tage mange dage og der er jo nok også undtagelser..

Hvad sker der dagen efter du har holdt ham hjemme?

Jeg kan godt forstå at mange børn reagere efter en ferie, men tror den største reaktion er ikke på at komme i vs/dp men på at komme væk fra forældrene...

Hvor gammel er din dreng...

Hvis nu man går hjemme kan rutinen jo også være mandag, tirsdag dp onsdag hjemme torsdag fredag dp og hjemme i weekenden... 

Jeg tror ikke børn er født med en viden om st ugen er 7 dage og består af 5 hver dage også en weekend på 2 dage... 

Reagere han også om mandagen efter en weekend? 

Nu spørger jeg lige en hel masse ik? Håber det er ok...

Og til slut vil jeg lige sige at det er ikke for at ramme nogen..! 

Min søn er nu 2.5 og de snakker bla om han skal skubbes lidt i forhold til børnehave, her starter de ofte når de er 2 år og 8 mdr og frem efter, men min søn skal vente til han er fyldt 3.

Da han var lille var det især søvnen vi så det på, nu er det især humøret, der bliver påvirket, ret svært st beskrive. Han reagerer på forandringer og også weekender, og når tingene ikke er som de plejer. I går var min mand til møde og han reagerede meget på at far ikke var hjemme. Reagerer på nye folk og omgivelser og nogle ting tager tid, bla i hans udvikling, hvor han blev sat lidt tilbage af at lillesøster startede i dagplejen, reagerede voldsomt på afleveringer, for derefter st stå stille, og først efter lang tid begyndte der at ske noget igen. Skal måske siges han er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv

Jeg går hjemme og skal starte i kursus nu her, men har været rigtig trels ikke at kunne udnytte og holde børnene hjemme og tage i zoo eller Legoland eller bare på legepladsen uden store omkostninger, som i de fleste tilfælde er så store at det man får ud af det er minimalt ved siden af

Men er dejligt når forældre kan have muligheden og bruger tid med børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.