ano14316 skriver:
Det er jo selvfølgelig en opvejning.. men jeg tror stadig at det er bedre at være hjemme en dag med mor og så giver det måske lidt uro dagen efter.
Selvfølgelig skal det ikke tage mange dage og der er jo nok også undtagelser..
Hvad sker der dagen efter du har holdt ham hjemme?
Jeg kan godt forstå at mange børn reagere efter en ferie, men tror den største reaktion er ikke på at komme i vs/dp men på at komme væk fra forældrene...
Hvor gammel er din dreng...
Hvis nu man går hjemme kan rutinen jo også være mandag, tirsdag dp onsdag hjemme torsdag fredag dp og hjemme i weekenden...
Jeg tror ikke børn er født med en viden om st ugen er 7 dage og består af 5 hver dage også en weekend på 2 dage...
Reagere han også om mandagen efter en weekend?
Nu spørger jeg lige en hel masse ik? Håber det er ok...
Og til slut vil jeg lige sige at det er ikke for at ramme nogen..!
Min søn er nu 2.5 og de snakker bla om han skal skubbes lidt i forhold til børnehave, her starter de ofte når de er 2 år og 8 mdr og frem efter, men min søn skal vente til han er fyldt 3.
Da han var lille var det især søvnen vi så det på, nu er det især humøret, der bliver påvirket, ret svært st beskrive. Han reagerer på forandringer og også weekender, og når tingene ikke er som de plejer. I går var min mand til møde og han reagerede meget på at far ikke var hjemme. Reagerer på nye folk og omgivelser og nogle ting tager tid, bla i hans udvikling, hvor han blev sat lidt tilbage af at lillesøster startede i dagplejen, reagerede voldsomt på afleveringer, for derefter st stå stille, og først efter lang tid begyndte der at ske noget igen. Skal måske siges han er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv
Jeg går hjemme og skal starte i kursus nu her, men har været rigtig trels ikke at kunne udnytte og holde børnene hjemme og tage i zoo eller Legoland eller bare på legepladsen uden store omkostninger, som i de fleste tilfælde er så store at det man får ud af det er minimalt ved siden af
Men er dejligt når forældre kan have muligheden og bruger tid med børnene