En sjov lille diskusion om tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville ikke gå så meget op i beløbet.

Jeg køber de gaver som jeg synes passer til folk og måske er det 150 kr til den ene og 250 kr til den anden.

Det er tanken bag gaven og ikke pengebeløbet det skal dreje sig om.

Hvis jeg nu f.eks. købte to forskellige bamser til dem er det ikke sikkert de ville koste det samme, så jeg har stemt "Andet".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

FrkZier

Maja84 skriver:

Sad den anden dag og snakkede omkring tvillinger og dåbsgaver, ja hvorfor emnet lige faldt på dette var en tilfældighed.

Vi snakkede om hvad vi ville gøre i forhold til gaver, i forhold til en dåb med et barn. Her ville vi give dobbelt beløb, da det er børnene som hårfarven og ikke forældrene og de ikke skal snydes, ville vi heller ikke gøre til en fødselsdag

Hvad ville i gøre og hvorfor

det ville komme lidt an på min økonomiske situation på det givne tidspunkt - hvis jeg sad stramt i den, så ville jeg ikke give dobbelt op.
hvis jeg ikke sad stramt i det ville jeg nok give nooogenlunde dobbelt op - men jeg har aldrig gået så meget op i hvad gaverne koster, hvis jeg finder noget X skal have så køber jeg det (næsten) uanset hvad det koster, og om tvilling A får for 250 og tvilling B får for 300 er ikke noget problem i mine øjne

Anmeld

9. september 2013

Ryberg

Hvert barn tæller for 1 person, derved 1 gave pr. barn - og dermed skal de have så for det samme beløb hver for sig som ved et barn.

Jeg har tvillinge brødre, og det kan da godt mærkes når der er konfirmation, fødselsdag osv.

F.eks. gav vi min ældste lillebror 1000 i konfirmationsgave da han blev konfirmeret..... Skulle vi så kun give tvillingerne 500 hver?
Det kunne vi ikke få os selv til, så selvfølgelig får de 1000 hver - sådan er det.... og det samme gælder ved dåb osv.

Anmeld

9. september 2013

Dulgretz

I min familie er vi 5 der har fødselsdag i løbet af de første 14 dage i juni, det er der ALDRIG nogen der har brokket sig over.. Men da jeg så fik tvillinger, så var det lige pludselig dyrt fordi det var den samme dag??? Bliver sgu lidt ked på mine børns vegne, hvis deres gaver skal halveres bare fordi de har fødselsdag den samme dag.. Synes det er helt naturligt at de skal have hver deres gave af samme størrelsesorden som man ville give til et enkelt barn!

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Tusind tak for svar alle, dejligt med forskellige meninger, og det spiller jo selvfølgelig også ind hvor tæt man er på gavemodtageren og hvad aftaler der er omkring gaver

Anmeld

9. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Sikke en god ide at gå sammen på den måde

Ja vi er i hvert fald godt tilfredse over måden det fungere på. Og det er så dejligt nemt med et fast beløb, så alle får for det samme! Vh stine

Anmeld

9. september 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Ja vi er i hvert fald godt tilfredse over måden det fungere på. Og det er så dejligt nemt med et fast beløb, så alle får for det samme! Vh stine

God ide her har vi ved et vennepar givet hinandens børn et navnetæppe ellers har vi ikke aftaler med venner da de andre venner vi kender med børn, er vi ikke på gave med. Resten har ikke børn endnu

Anmeld

9. september 2013

MorDk

Tanja. skriver:

Vi ville give dobbelt beløb, det er 2 børn = 2 individer, så skal de os have hver deres gave

Enig!

Anmeld

12. september 2013

serinasmor

Vi går ikke op i beløbet

Måske også fordi vores økonomi er lidt stram for tiden

Med stram økonomi ville jeg nok finde 2 "ens/semi-ens" gaver til billige penge fx bestik/sparegris/kop-tallerkensæt osv

Jeg ville altid give hvad jeg synes der er råd til og ellers er rimeligt børn der er født hvor jeg har mere økonomisk overskud for nok for mere går ikke op i om det er tvillinger eller ej men der ville være 2 gaver

Når de blev større (konfirmation osv) ville jeg nok gå mere op i beløbet (måske ikke) men det kommer jo an på vores økonomiske situation til den tid Ville nok egentlig bare give hver en gave som jeg vidste de ville blive glade for

Anmeld

12. september 2013

Ciss

Jeg har ikke et fast beløb, jeg giver for. Jeg giver den bedste gave, jeg kan finde på, og som jeg tror vil passe til barnet/familien, og som jeg på det tidspunkt har råd til.

- og det samme ville jeg gøre ved en tvillingedåb. I det tilfælde er der jo en større chance for, at økonomien sætter en grænse, men jeg har altid tænkt, at gaven var vigtigere end beløbet.

Jeg var til en trippel-dåb en gang, og jeg brugte ikke noget særligt mindre på de gaver end på de andres dåbsgaver - men så var det et heldigt tidspunkt, hvor jeg havde god råd til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.