Barnevogn, traffikeret vej og sol.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2013

l.kjoeller

Havre74 skriver:

Hver dag kører jeg gennem en mellemstor by. Gennem byen går en stor vej. Et sted på vejen er der et helleanlæg og her står der ofte en barnevogn lige der, når man drejer ud af hellen igen. Jeg har ofte tænkt, at jeg ikke ville turde lade mit barn stå der og sove, jeg ville være nervøs for, at en bil ikke fik rettet op, og dermed ramte barnevognen.

Idag kommer jeg så igen kørende og barnevognen står der igen. Både ved 11-tiden og 14-tiden og den står direkte i solen (bilen viste 23C).

Jeg er normalt slet ikke pylleret, men det her er helt galt, synes jeg.

Hvad synes i ?

helt enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

liten-mamma

Havre74 skriver:

Hver dag kører jeg gennem en mellemstor by. Gennem byen går en stor vej. Et sted på vejen er der et helleanlæg og her står der ofte en barnevogn lige der, når man drejer ud af hellen igen. Jeg har ofte tænkt, at jeg ikke ville turde lade mit barn stå der og sove, jeg ville være nervøs for, at en bil ikke fik rettet op, og dermed ramte barnevognen.

Idag kommer jeg så igen kørende og barnevognen står der igen. Både ved 11-tiden og 14-tiden og den står direkte i solen (bilen viste 23C).

Jeg er normalt slet ikke pylleret, men det her er helt galt, synes jeg.

Hvad synes i ?

Barnevognen står simpelthen på et fortorv, ud til en trafikeret vej? Det er da på ingen måde optimalt! 

Er der også adgang til barnevognen? Den er ikke inde bag et hegn eller noget?

Ej sorry, er helt rystet over hvordan man som forældre kan finde på det 

Anmeld

11. september 2013

Havre74

Wampires skriver:

jeg ville ringe og fortælle hvad jeg havde set.. hvis det ikke er dem der skal kontaktes så ved de hvor og hvordan du får fat i nogen der kan...

Ville selv have stoppet bilen (næsten uanset hvor jeg var på vej hen og hvorfor) hvis jeg så en barnevogn uden opsyn med et grædende barn i... bare for at se om der kom en voksen inden for kort tid og så køre når jeg så der kom en og ellers max vente 2 min tror jeg og så hoppe ud og gå derover og se efter om der var babyalarm i vognen eller andet der kunne tyde på der rent faktisk var nogen der var til at komme i kontakt med...

det er jo direkte sundhedsskadeligt for barnet at stå så tæt på vejen med benzin osen... specielt hvis du siger det er en traffikeret vej... Så allerede der ville mine alarmklokker ringe at der måske var noget fishy ved det hele...

Derudover vil jeg sige at jeg har fået af vide af mine bedsteforældre at jeg til trods for bremser for og bag på barnevognen har præsteret i en alder af omkring de 2 at sætte den igang så den trillede ned aden bakke og var tæt på at ryge i en meget dyb å der løb for enden af bakken... et helt tilfælde at min bedstefar lige ahvde været ude ved kvierner og så barnevognen trulle afsted mens jeg sad og grinede og vinkede til ham som han kom spænende for at nå den... og det var bare fordi min bedstemor lige skulle noget i 2 min mens jeg alligevel sov lur....

Jeg er ikke typen, der blander mig, men sådan er vi jo så forskellige alle sammen.

Jeg er fuldstændig enig i at det er sundhedsskadeligt og farligt, at stille barnet ud til en vej for at sove. Men der er jo også forældre, der ryger i samme lokale som barnet.

Selvom det kunne have endt farligt med den historie fra dengang du var lille. Så lyder det alligevel sødt, sådan som du skriver du sad og vinkede.

Anmeld

11. september 2013

Havre74

liten-mamma skriver:

Barnevognen står simpelthen på et fortorv, ud til en trafikeret vej? Det er da på ingen måde optimalt! 

Er der også adgang til barnevognen? Den er ikke inde bag et hegn eller noget?

Ej sorry, er helt rystet over hvordan man som forældre kan finde på det 

Jeg er enig. Jeg forstår heller ikke hvordan man kan finde på det.

Nej, der er desværre ikke et hegn, eller andet der skærmer. Den står på et fortov ud til en traffikeret vej. Der er dog en smal cykelsti imellem, men det mener jeg ikke gør nogen forskel.

Anmeld

12. september 2013

liten-mamma

Havre74 skriver:

Jeg er enig. Jeg forstår heller ikke hvordan man kan finde på det.

Nej, der er desværre ikke et hegn, eller andet der skærmer. Den står på et fortov ud til en traffikeret vej. Der er dog en smal cykelsti imellem, men det mener jeg ikke gør nogen forskel.

Så i princippet kan nogen jo komme og snuppe barnevognen. Forældrene har vel ikke øje på den hele tiden. 

Synes det er dybt uansvarligt! 

Anmeld

12. september 2013

janne1986

Hvad med og ringe til noget sundheds halløj? virker det ikke... ja så Uden det skal lyde vanvittig... Hvad så med at give det lille dyt når du køre forbi? Så barnet vågner, så de kan se astedet ikke duer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.