Pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Helloo

Anonym skriver:

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?
Hvornår var i på benene igen ?

Bedøvelsen gør slet ikke ondt!!

Frygtede den helt vildt, men mærkede naada 

Man får først kateter op efter bedøvelsen. Det mærkede jeg ikke 

Fik den ud da jeg selv kunne komme op og tisse 

Var på benene efter 24 timer..

Det var mit livs bedste oplevelse. GLÆD DIG 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Victoria2013

Anonym skriver:

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?

Jeg fik godt nok (også) akut kejsersnit som flere andre i tråden og kan da også dele min erfaring...

Jeg lagde ikke rigtig mærke til den epiduralblokade jeg fik lagt, fordi jeg havde stærke konstante veer og de gjorde ondt nok i sig selv. Bedøvelsen var derfor fantastisk, da jeg pludselig ikke kunne mærke noget! Så om den gjorde ondt at få lagt kan jeg ikke rigtig huske, men det gik jo ret stærkt

Tror kateteret blev lagt efter bedøvelsen her, kan i hvert fald ikke huske at jeg mærkede det blev lagt. Jeg fik kejsersnit kl. 18:36 og kateteret blev fjernet ved 6-tiden næste morgen. Om formiddagen var jeg oppe og gå og på wc selv.

Det gjorde sindssygt ondt at rejse sig fra sengen samt lægge sig igen de første par dage (var nærmest ved at tude den første dag, hver gang jeg skulle ud af sengen), men når først man er oppe og stå og gå, så er det ikke så slemt

Anmeld

6. september 2013

Maja88

Anonym skriver:

Gør bedøvelsen ondt ?

Min SPINAL blokade gjorde ikke ondt.. nålen er super tynd..

Kom ned at ligge.. de tog trusserne af(sjov følelse) 

Fik kateter-mærkede jeg ikke...

De fjernede det efter 5 timer(mærkede man heller ikke) hvor jeg skulle op ad sengen og gå på toilet... det gjorde ondt at gå første gang men blev bedre for hver gang

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Du får lidt bedøvelsen før de giver blokaden. Og ja det kan godt mærkes men jeg synes ikke det var slemt. Det værste var at man skulle krumme ryg og det er sgu lidt svært med en stor mave hehe
Du får lagt karteteret når du er bedøvet. Og ved mig tog de det ud da jeg begyndte jeg kunne bevæge mine fødder mærkede ikke de tog det ud. Jeg fik blokade omkring 09.40 og var oppe at stå og gå nogle stridt omkring kl 18. Det er forskelligt hvornår blokaden aftager

Har også troede man kunne mærke det så kan jeg da ikk blive overrasket kan se det meget forskelligt hvornår man er oppe igen

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

tribk skriver:

Den kan jeg så godt forstå!! Synes du skal sige det, og overdriv gerne så de forstår det, for det kan altså sagtens ligges efter man er bedøvet. Det virker også, her i tråden, som om det er lidt tilfældigt hvordan det bliver gjort rundt omkring.

Skal jo derud dagen før så må jeg spøger der

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Louise6551 skriver:

Bedøvelsen gør slet ikke ondt!!

Frygtede den helt vildt, men mærkede naada 

Man får først kateter op efter bedøvelsen. Det mærkede jeg ikke 

Fik den ud da jeg selv kunne komme op og tisse 

Var på benene efter 24 timer..

Det var mit livs bedste oplevelse. GLÆD DIG 

Det så dejligt med nogen gode oplevelser vil bestemt glæde mig

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Victoria2013 skriver:

Jeg fik godt nok (også) akut kejsersnit som flere andre i tråden og kan da også dele min erfaring...

Jeg lagde ikke rigtig mærke til den epiduralblokade jeg fik lagt, fordi jeg havde stærke konstante veer og de gjorde ondt nok i sig selv. Bedøvelsen var derfor fantastisk, da jeg pludselig ikke kunne mærke noget! Så om den gjorde ondt at få lagt kan jeg ikke rigtig huske, men det gik jo ret stærkt

Tror kateteret blev lagt efter bedøvelsen her, kan i hvert fald ikke huske at jeg mærkede det blev lagt. Jeg fik kejsersnit kl. 18:36 og kateteret blev fjernet ved 6-tiden næste morgen. Om formiddagen var jeg oppe og gå og på wc selv.

Det gjorde sindssygt ondt at rejse sig fra sengen samt lægge sig igen de første par dage (var nærmest ved at tude den første dag, hver gang jeg skulle ud af sengen), men når først man er oppe og stå og gå, så er det ikke så slemt

Er glad for og høre forskellige oplevelser tak fordi du gad svare

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Min SPINAL blokade gjorde ikke ondt.. nålen er super tynd..

Kom ned at ligge.. de tog trusserne af(sjov følelse) 

Fik kateter-mærkede jeg ikke...

De fjernede det efter 5 timer(mærkede man heller ikke) hvor jeg skulle op ad sengen og gå på toilet... det gjorde ondt at gå første gang men blev bedre for hver gang

Tak for svar

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Første del kommer meget an på person til person og hvilken læge som får det lagt osv, men synes ikke selv det er så slemt men er også lidt hårdhudet hvad det angår da jeg snart har prøvet lidt af hvert

De lægger kateter efter de har bedøvet

Ved min søn kom han på aks om natten og var oppe at gå om eftermiddagen. Min datter kom 13.01 og mener jeg var oppe om aftenen eller dagen efter, men der var også problemer med blødning fra såret hvor moderkagen sad. Normalt kommer man op i løbet af dagen når man har fået følelsen i benene igen, og der får man kateter ud, da man så selv skal gå ud og tisse

Anmeld

6. september 2013

Lauras mor

Anonym skriver:

Gør bedøvelsen ondt ?

Jeg fik aks for snart 15 mdr siden.
Jeg var meget nervøs for bedøvelsen! Men narkoselægen lokalbedøvede området først, så kunne slet ikke mærke det. De lagde kateteret bagefter.
Det blev taget ud hen af eftermiddag (fik aks kl. 10), fordi de gerne ville have mig ud af sengen hurtigst muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.