Pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.691 visninger
31 svar
1 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?
Hvornår var i på benene igen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

TbCp

Mit kejsersnit var ikke planlagt, men kan dog stadig komme med mine erfaringer.

Mens jeg havde veer fik jeg lagt en epidural og den kunne de så bruge da jeg blev kørt til kejsersnit.
Jeg syntes ikke atdet gjorde ondt at få den lagt, højst en smule ubehageligt.

Kateteret mener jeg først de lagde da jeg var bedøvet, så det mærkede jeg intet til. Det blev taget ud næste dag (fik kejsersnit ca. 21.30) og det var heller ingenting.

Jeg havde svært ved at komme ud af sengen næste morgen pga. smerter i arret og de første gange blev jeg kørt i kørestol ned til min datter (fødte for tidligt, så hun lå på neonatal), men allerede om aftenen, den første dag efter kejsersnittet (altså knap 1 døgn efter) gik jeg selv derned.
Jeg havde jo så også fået en del smertestillende, men og de følgende dage syntes jeg ikke der var særlig mange smerter.
Der var lige en enkelt gang hvor jeg skulle hoste... det var væmmeligt... men ellers havde jeg et nemt efterforløb.

Anmeld

5. september 2013

Tanja1234

For mig gjorde bedøvelsen slet ikke ondt. Men har hørt andre som har mærket det. Tror nøgleordet er afslapning så man ikke spænder.

Fik lagt kateter umiddelbart før og fik det ud så snart jeg kunne rejse mig. For mit vedkommende var det først ca. 17.30 (PKS kl. 10.17). Men jeg blev dårlig af bedøvelsen og brugte det meste af dagen på at kaste op

Anmeld

5. september 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?
Hvornår var i på benene igen ?

Mit kejsersnit var godt nok ikke planlagt, men akut. 

Jeg syntes ikke bedøvelsen gjorde ondt, men jeg fik som sagt også et akut, hvor jeg havde ve-storm midt i det hele....

Jeg fik lagt kateteret før jeg blev bedøvet - jeg fik et akut kejsersnit lørdag morgen, og det var først mandag morgen de kunne tage det fra mig igen pga. at jeg ikke kunne stå på mine ben (jeg havde været godt bedøvet) 

Jeg var oppe og gå mandag morgen - dvs. 2 døgn efter. Jeg prøvede at gå dagen efter, men benene faldt sammen under mig 

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Mit kejsersnit var ikke planlagt, men kan dog stadig komme med mine erfaringer.

Mens jeg havde veer fik jeg lagt en epidural og den kunne de så bruge da jeg blev kørt til kejsersnit.
Jeg syntes ikke atdet gjorde ondt at få den lagt, højst en smule ubehageligt.

Kateteret mener jeg først de lagde da jeg var bedøvet, så det mærkede jeg intet til. Det blev taget ud næste dag (fik kejsersnit ca. 21.30) og det var heller ingenting.

Jeg havde svært ved at komme ud af sengen næste morgen pga. smerter i arret og de første gange blev jeg kørt i kørestol ned til min datter (fødte for tidligt, så hun lå på neonatal), men allerede om aftenen, den første dag efter kejsersnittet (altså knap 1 døgn efter) gik jeg selv derned.
Jeg havde jo så også fået en del smertestillende, men og de følgende dage syntes jeg ikke der var særlig mange smerter.
Der var lige en enkelt gang hvor jeg skulle hoste... det var væmmeligt... men ellers havde jeg et nemt efterforløb.

Tak for svar

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

For mig gjorde bedøvelsen slet ikke ondt. Men har hørt andre som har mærket det. Tror nøgleordet er afslapning så man ikke spænder.

Fik lagt kateter umiddelbart før og fik det ud så snart jeg kunne rejse mig. For mit vedkommende var det først ca. 17.30 (PKS kl. 10.17). Men jeg blev dårlig af bedøvelsen og brugte det meste af dagen på at kaste op

Sys bare det lyder meget ubehageligt at de gør det inden man er bedøvet

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Mit kejsersnit var godt nok ikke planlagt, men akut. 

Jeg syntes ikke bedøvelsen gjorde ondt, men jeg fik som sagt også et akut, hvor jeg havde ve-storm midt i det hele....

Jeg fik lagt kateteret før jeg blev bedøvet - jeg fik et akut kejsersnit lørdag morgen, og det var først mandag morgen de kunne tage det fra mig igen pga. at jeg ikke kunne stå på mine ben (jeg havde været godt bedøvet) 

Jeg var oppe og gå mandag morgen - dvs. 2 døgn efter. Jeg prøvede at gå dagen efter, men benene faldt sammen under mig 

Hold da op så var du godt dopet

Anmeld

5. september 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hold da op så var du godt dopet

Haha ja dét var jeg i den grad! Jeg nærmest sov mig igennem kejsersnittet. Jeg havde fået en epiduralblokade om aftenen, og den skruede de jo så bare op for fuld styrke da jeg fik et akut kejsersnit om morgenen  Men jeg havde også ligget på fødegangen med 15 timers veer før jeg fik kejsersnittet, så jeg var mega træt oveni 

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Haha ja dét var jeg i den grad! Jeg nærmest sov mig igennem kejsersnittet. Jeg havde fået en epiduralblokade om aftenen, og den skruede de jo så bare op for fuld styrke da jeg fik et akut kejsersnit om morgenen  Men jeg havde også ligget på fødegangen med 15 timers veer før jeg fik kejsersnittet, så jeg var mega træt oveni 

Så der godt nok ikk noget og sige til at du var træt

Anmeld

5. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik godt nok aks, men måske du ka bruge mit svar lidt alligevel... Jeg er åbenbart svær at ligge epi på, så jeg blev stukket 8 gange før det lykkedes. Det er ik fordi det gør vildt ondt, det er bare ubehaligt. 

Jeg fik lagt karterer efter epi, og mærkede ik noget til det. Jeg gik det først fjernet på 3 dagen, pga jeg havde alt for meget væske i kroppe, og de sku ku holde øje med hvor meget urin jeg kom af med. Tror det mest normale, er at de fjerne karteteret så snart man selv ka gå rundt igen! 

Rigtig meget held og lykke med det hele!!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.