Pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Tanja1234

Anonym skriver:

Sys bare det lyder meget ubehageligt at de gør det inden man er bedøvet

Enig  Det var også kateteret jeg var bange for, men det var slet ikke så slemt at få lagt som jeg havde regnet med. Det tog 2 sek og jeg mærkede det ikke.

Til gengæld føles det meget mærkeligt bagefter. Lidt som om man tisser hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg fik godt nok aks, men måske du ka bruge mit svar lidt alligevel... Jeg er åbenbart svær at ligge epi på, så jeg blev stukket 8 gange før det lykkedes. Det er ik fordi det gør vildt ondt, det er bare ubehaligt. 

Jeg fik lagt karterer efter epi, og mærkede ik noget til det. Jeg gik det først fjernet på 3 dagen, pga jeg havde alt for meget væske i kroppe, og de sku ku holde øje med hvor meget urin jeg kom af med. Tror det mest normale, er at de fjerne karteteret så snart man selv ka gå rundt igen! 

Rigtig meget held og lykke med det hele!!! Vh stine

Mange tak for svar

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Enig  Det var også kateteret jeg var bange for, men det var slet ikke så slemt at få lagt som jeg havde regnet med. Det tog 2 sek og jeg mærkede det ikke.

Til gengæld føles det meget mærkeligt bagefter. Lidt som om man tisser hele tiden

Må tænke på hva der kommer ud a det

Anmeld

5. september 2013

pernille.23

jeg kunne ikke rigtig mærke at jeg blev bedøvet, kunne self mærke at de stak, men det gjorde ikke ondt, og de havde endda problemer med at ramme rigtigt,, fik lagt katetret lige efter, så det kunne jeg ikke mærke, fik taget det ud dagen efter, det var dog lidt ubehageligt.. jeg kom først op og gå næste morgen, skulle gerne have været oppe samme eftermiddag.

Anmeld

5. september 2013

SHERO

Jeg fik akut sidste gang og skal have pks denne gang.. fik bedøvelse i forbindelse med veer og kan det gjorde ondt og lægen kunne ikke ramme.. fik lagt den om inden kejsersnit af en lidt mere erfaren læge og mærkede intet og tog et øjeblik.. så håber på det samme næste gang..

Jeg fik lagt kateter mens jeg var bedøvet.. men om det var første eller anden bedøvelse husker jeg ikke...
Fik taget det ud igen lige inden jeg kom på benene. Og det gjorde jeg kl 9 om morgenen som kejsersnit var kl. 3 om natten :-)

Anmeld

5. september 2013

Oxydatiion

Anonym skriver:

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?
Hvornår var i på benene igen ?

Jeg fik akut kejsersnit efter 21 timer med veer 

Jeg mærkede ikke at de bedøvede mig, og de lagde kateter efter jeg var blevet bedøvet Jeg fik det ud dagen efter da jeg ikke kunne komme op at gå, var simpelthen så træt efter det lange forløb. Jeg var oppe at gå kort dagen efter, men blev kørt i kørestol når jeg skulle ned og ryge da jeg synes det gjorde meget ondt i aret

Anmeld

5. september 2013

tribk

Anonym skriver:

Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare

Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?

Bedøvelsen gør ikke ondt overhovedet. Man bliver fuldstændig varm i benene lige efter den er lagt, og derfter kan man ingenting mærke.

Jeg skulle have pks, men gik i fødsel 4 dage før den planlagte, men skulle stadig ha kejsersnit. Jeg kunne og kan slet slet ikke holde tanken om kateter ud. Det er lige før jeg besvimer, bare ved at læse den her tråd. Jeg kan slet slet ikke ha det!!! I og med jeg skulle ha pks, havde jeg jo været til samtalen før, og det eneste spørgsmål jeg havde, var om kateteret skulle lægges før eller efter bedøvelsen. Jeg blev beroliget med, at det gjorde man først efter. Da jeg jo så ryger ind 4 dage for tidlig, så VIL de lægge den før jeg bliver kørt på operationsstuen (for at spare tid) og jeg gik FULDSTÆNDIG i spåner. De var to om at forsøge at lægge den, og mine ben blev bare ved med at klappe sammen, så de ikke kunne komme til. Samtidig blev jeg ved med at pive "at jeg altså var blevet lovet at blive bedøvet først...." Til sidst opgav de.

Da jeg så var blevet bedøvet, kigger ind af dem lidt strengt på mig og siger: "Og nu skal det kateter altså i". Jamen fint med mig

Tænk sig, at jeg slet ikke brugte krudt på, at jeg skulle skæres i. Det eneste jeg havde i hovedet var det skide kateter!

Jeg fik ks om morgen, kateteret kom ud inden jeg kom op at gå sidst på eftermiddagen. Var i øvrigt ikke videre plaget af smerter.  

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

tribk skriver:

Bedøvelsen gør ikke ondt overhovedet. Man bliver fuldstændig varm i benene lige efter den er lagt, og derfter kan man ingenting mærke.

Jeg skulle have pks, men gik i fødsel 4 dage før den planlagte, men skulle stadig ha kejsersnit. Jeg kunne og kan slet slet ikke holde tanken om kateter ud. Det er lige før jeg besvimer, bare ved at læse den her tråd. Jeg kan slet slet ikke ha det!!! I og med jeg skulle ha pks, havde jeg jo været til samtalen før, og det eneste spørgsmål jeg havde, var om kateteret skulle lægges før eller efter bedøvelsen. Jeg blev beroliget med, at det gjorde man først efter. Da jeg jo så ryger ind 4 dage for tidlig, så VIL de lægge den før jeg bliver kørt på operationsstuen (for at spare tid) og jeg gik FULDSTÆNDIG i spåner. De var to om at forsøge at lægge den, og mine ben blev bare ved med at klappe sammen, så de ikke kunne komme til. Samtidig blev jeg ved med at pive "at jeg altså var blevet lovet at blive bedøvet først...." Til sidst opgav de.

Da jeg så var blevet bedøvet, kigger ind af dem lidt strengt på mig og siger: "Og nu skal det kateter altså i". Jamen fint med mig

Tænk sig, at jeg slet ikke brugte krudt på, at jeg skulle skæres i. Det eneste jeg havde i hovedet var det skide kateter!

Jeg fik ks om morgen, kateteret kom ud inden jeg kom op at gå sidst på eftermiddagen. Var i øvrigt ikke videre plaget af smerter.  

Er også bange for det skide kateter

Anmeld

5. september 2013

tribk

Anonym skriver:

Er også bange for det skide kateter

Den kan jeg så godt forstå!! Synes du skal sige det, og overdriv gerne så de forstår det, for det kan altså sagtens ligges efter man er bedøvet. Det virker også, her i tråden, som om det er lidt tilfældigt hvordan det bliver gjort rundt omkring.

Anmeld

5. september 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Gør bedøvelsen ondt ?

Du får lidt bedøvelsen før de giver blokaden. Og ja det kan godt mærkes men jeg synes ikke det var slemt. Det værste var at man skulle krumme ryg og det er sgu lidt svært med en stor mave hehe
Du får lagt karteteret når du er bedøvet. Og ved mig tog de det ud da jeg begyndte jeg kunne bevæge mine fødder mærkede ikke de tog det ud. Jeg fik blokade omkring 09.40 og var oppe at stå og gå nogle stridt omkring kl 18. Det er forskelligt hvornår blokaden aftager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.