Anonym skriver:
Hej piger jeg står og skal have pks om nogen uger , så har lige lidt spørgsmål hvis nogen vil svare
Gør bedøvelsen ondt ?
Har læst man skal have lagt et kateter er det inden man er bedøvet ? Og hvornår tager de det ud igen ?
Hvornår var i på benene igen ?

Bedøvelsen gør ikke ondt overhovedet. Man bliver fuldstændig varm i benene lige efter den er lagt, og derfter kan man ingenting mærke.
Jeg skulle have pks, men gik i fødsel 4 dage før den planlagte, men skulle stadig ha kejsersnit. Jeg kunne og kan slet slet ikke holde tanken om kateter ud. Det er lige før jeg besvimer, bare ved at læse den her tråd. Jeg kan slet slet ikke ha det!!! I og med jeg skulle ha pks, havde jeg jo været til samtalen før, og det eneste spørgsmål jeg havde, var om kateteret skulle lægges før eller efter bedøvelsen. Jeg blev beroliget med, at det gjorde man først efter. Da jeg jo så ryger ind 4 dage for tidlig, så VIL de lægge den før jeg bliver kørt på operationsstuen (for at spare tid) og jeg gik FULDSTÆNDIG i spåner. De var to om at forsøge at lægge den, og mine ben blev bare ved med at klappe sammen, så de ikke kunne komme til. Samtidig blev jeg ved med at pive "at jeg altså var blevet lovet at blive bedøvet først...." Til sidst opgav de.
Da jeg så var blevet bedøvet, kigger ind af dem lidt strengt på mig og siger: "Og nu skal det kateter altså i". Jamen fint med mig 
Tænk sig, at jeg slet ikke brugte krudt på, at jeg skulle skæres i. Det eneste jeg havde i hovedet var det skide kateter!
Jeg fik ks om morgen, kateteret kom ud inden jeg kom op at gå sidst på eftermiddagen. Var i øvrigt ikke videre plaget af smerter.
Anmeld