Vaske hår i shampoo med parfume?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Har du tjekket for arp, det kan godt lugte, min datter havde og vi fjernede det og hendes hår stoppede med at lugte, det samme galt min søn og de er nu 1.5 og 2.5

Hun har ikke arp, hva jeg sådan ved af, kigger sommetider efter , men tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Min datter er 15 måneder .. Hun lugter simpelthen ogs af bræk i håret .. Grundet sved og sådan .. Hun kommer IKKE i bad hverdag pga eksem .. Men jeg købte en shampoo i Bilka svanemærket og uden parfume den billige til 14 kr tror jeg .

Det hjalp rigtig meget .. Hun lugter ikk mere .. Den vil jeg hvertfald anbefale

Tusind tak, den må vi prøve!!

Anmeld

1. september 2013

Pikku Myy

Nu siger jeg ikke at din datter får parfumeallergi, hvis du vælger at bruge shampoo med parfume, men der dukker med jævne mellemrum artikler op med folk der har fået parfumeallergi. Det kan være et KÆMPE handikap.

Risikoen for parfumeallergi stiger jo oftere man udsættes for parfume, og derfor har jeg ikke samvittighed til at bruge parfumerede produkter til min søn.

Anmeld

1. september 2013

Hjaltesmor

Min søn på knap 4 bliver badet én gang om ugen uden shampoo. Hvis han har gnedet makrel i håret, det er blevet solcremesstift eller lign. får han parfumefri sæbe i. Og skulle der opstå behov for ekstra bad i løbet af ugen får han også det - fx hvis vi har malet papkasser og hele kroppen er smurt ind i maling.

Umiddelbart tænker jeg, at jeg hellere ville finde en anden løsning end parfume, hvis han lugtede. Parfumen gør ham jo ikke mere ren. Den dækker bare over det der lugter.

Så egentligt synes jeg, det lyder lidt ubehageligt bare at forsøge at dække over lugten. Hvad med at afprøve forskellige parfumefri sæber, så lugten faktisk gør væk?

Nu har jeg også selv parfumeallergi - selvom jeg altid har begrænset min brug af parfume (har fx slet ikke brugt det dagligt).
I perioder er det helt ulideligt at have den allergi. Så der skulle godt nok meget til, før jeg bevidst udsatte min søn for den risiko.

Anmeld

1. september 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Tusind tak, den må vi prøve!!

Prøv det

Kan lige skrive imorgen hva den hedder ( siger jeg kun fordi jeg er for doven til at rejse mig fra sengen nu )

Anmeld

1. september 2013

raca

parafume fjerner jo ikke skidtet men kamuflere bare lugten..

sæbe fjerne skittet og det der giver lugt.  og hvis det er en ordenlig sæbe burde det ikke være et problem.

vi bruger ALDRIG parafume her hjemme, alt er 100% parafumefrit, og ingen af os lungter af andet end rent. når vi har været i bad.

så nej jeg ville aldrig putte parafume i håret, og da slet ikke når jeg ved hvor indvaliderende parafume eksem/ alergi betenget astma anfald er når man ikke taler parafume er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.