Ørebarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2013

l.kjoeller

Chili skriver:

Vi har fået af vide vores søn har væske på øret

Del gerne erfaringer og gode råd!
Han er 10 måneder.

Vil lige starte med at sige man langt fra er ørebarn fordi man har væske i ørerne. når de har snot i næsen har de det automatisk også i ørerne som ørerlægerne siger. Så væske er helt normalt for de små  

det der afgører om de er ørerbørn er dels om de har tilbagevendene mellemørebetændelser eller om de ganske enkelt ikke kan komme af med væske så de har problemer med at  sove/holde balancen/ høre ordentligt. 

Normalt vil en ørelæge observere over nogle måneder for at se om der er vedvarende væske, før man ligger dræn og evt fjerner polypper. oplever man gentagene betændelser over kort tid vil man muligvis gøre det hurtigere

min datter er ørebarn. hun har været snottet mere eller mindre i 8 mnd. så fik hun konstateret væske hos ørelægen og startet observations forløb, men så havde hun to betændelser inden for 6 uger hvorefter hun i tirsdags fik lagt dræn og fjernet polypper. 

Jeg håber det er forbigående med væsken. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

l.kjoeller

Masig skriver:

Ok.

nej bio strath skal i maden eller drikke.... 7 dråber, tre gange om dagen hvis de er mindre end et år gamle.... Det er jo sådan noget natur/helse halløj, så om det virker kan ikke rigtigt bevises, men mange mener at have positive erfaringer med det...

vil bare sige at det urtegærextraht/biostraht kan give meget tynd mave ( prøvede det på min datter men droppede det igen)

Anmeld

1. september 2013

Chili

Masig skriver:

Ok.

nej bio strath skal i maden eller drikke.... 7 dråber, tre gange om dagen hvis de er mindre end et år gamle.... Det er jo sådan noget natur/helse halløj, så om det virker kan ikke rigtigt bevises, men mange mener at have positive erfaringer med det...

Kunne være man skulle prøve

Anmeld

1. september 2013

Chili

l.kjoeller skriver:

Vil lige starte med at sige man langt fra er ørebarn fordi man har væske i ørerne. når de har snot i næsen har de det automatisk også i ørerne som ørerlægerne siger. Så væske er helt normalt for de små  

det der afgører om de er ørerbørn er dels om de har tilbagevendene mellemørebetændelser eller om de ganske enkelt ikke kan komme af med væske så de har problemer med at  sove/holde balancen/ høre ordentligt. 

Normalt vil en ørelæge observere over nogle måneder for at se om der er vedvarende væske, før man ligger dræn og evt fjerner polypper. oplever man gentagene betændelser over kort tid vil man muligvis gøre det hurtigere

min datter er ørebarn. hun har været snottet mere eller mindre i 8 mnd. så fik hun konstateret væske hos ørelægen og startet observations forløb, men så havde hun to betændelser inden for 6 uger hvorefter hun i tirsdags fik lagt dræn og fjernet polypper. 

Jeg håber det er forbigående med væsken. 

Jeg håber også er forsvinder igen lige så hurtigt som det kom!
Men jeg må prøve og ringe til ørelægen imorgen, så han kan tjekke det.
Tak for svar

Anmeld

1. september 2013

l.kjoeller

Chili skriver:

Jeg håber også er forsvinder igen lige så hurtigt som det kom!
Men jeg må prøve og ringe til ørelægen imorgen, så han kan tjekke det.
Tak for svar

ja gør det. om ikke andet starter de observationsforløbet så ikke det trækker ud før de ligger dræn om nødvendigt. du kan opleve meget lang ventetid hvis ikke der er akut betændelse. tjek sundhed.dk der er en oversigt over alle behandlere og deres ventetid. vi valgte at køre efter det. 

Anmeld

1. september 2013

Chili

l.kjoeller skriver:

ja gør det. om ikke andet starter de observationsforløbet så ikke det trækker ud før de ligger dræn om nødvendigt. du kan opleve meget lang ventetid hvis ikke der er akut betændelse. tjek sundhed.dk der er en oversigt over alle behandlere og deres ventetid. vi valgte at køre efter det. 

Tak for det, det vil jeg da undersøge

Anmeld

2. september 2013

Masig

l.kjoeller skriver:

vil bare sige at det urtegærextraht/biostraht kan give meget tynd mave ( prøvede det på min datter men droppede det igen)

Ok, har det på ingen måde gjort her, men sådan er det jo forskelligt... 

Anmeld

2. september 2013

Masig

Chili skriver:

Kunne være man skulle prøve

Det skader jo ikke rigtigt, så det er jo et forsøg værd... Man kan jo altid stoppe igen hvis der er bivirkninger ved det, men man skal lige være obs på at det skal bruges i længere tid før der ses en evt effekt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.