Ørebarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2013

Chili

MariaE skriver:

Saras gik væk selv efter tre mdr.. Men det har gjort hendes sprog ikke er udviklet endnu.

Ja okay. Det egentlig underligt, for min søn har aldrig været den store snakker. Og vi var hos ørelæge da han var 6 måneder, der var ingenting. Men nu hvor han har problemer med ørene råber han op? Hm..
Håber det går over! Altså væsken..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Faith

Min søn fik dræn da han var 1 år gammel pga. væske. Han blev en helt anden dreng!

Anmeld

1. september 2013

Chili

K&S skriver:

Er det egen læge eller ørelæge, der har konstateret det? 

Lægen.
Da han længe har haft ondt i maven, men der synes hun ikke hun kunne finde noget. Også tjekkede hun ørene, da vi sagde han vågnede tit, sov dårligt og græd meget.
Men vi har tænkt os at ringe til ørelægen imorgen, så han kan kigge på dem hurtigst muligt

Anmeld

1. september 2013

Chili

PernilleogLouis skriver:

Min dræn har haft væske siden han blev født - han fik dræn første gang da han var 11 mdr og sidste gang da han var 5 år

Og hvordan med smerter osv? Var han meget påvirket?

Anmeld

1. september 2013

Chili

Faith skriver:

Min søn fik dræn da han var 1 år gammel pga. væske. Han blev en helt anden dreng!

Det lyder dejligt
Nu har det her stået på nogle måneder, hvor vi har troet det var hans mave, da han pruttede rigtig meget! Men det var det så ikke..
Skal have fat i en ørelæge imorgen.
Pt får han panodil hver aften (lægens råd!)

Anmeld

1. september 2013

Faith

Chili skriver:

Lægen.
Da han længe har haft ondt i maven, men der synes hun ikke hun kunne finde noget. Også tjekkede hun ørene, da vi sagde han vågnede tit, sov dårligt og græd meget.
Men vi har tænkt os at ringe til ørelægen imorgen, så han kan kigge på dem hurtigst muligt

En praktiserende læge kan normalt ikke konstatere om der er væske på ørerne. Og de konstaterer alt for ofte mellemørebetændelse selvom der reelt ingenting er.

Anmeld

1. september 2013

Faith

Chili skriver:

Det lyder dejligt
Nu har det her stået på nogle måneder, hvor vi har troet det var hans mave, da han pruttede rigtig meget! Men det var det så ikke..

Ja skynd dig at få fat i en ørelæge! Min erfaring er at de altså bare er bedre til ører end "almindelige" læger er

Anmeld

1. september 2013

Chili

Faith skriver:

Ja skynd dig at få fat i en ørelæge! Min erfaring er at de altså bare er bedre til ører end "almindelige" læger er

Det tror jeg helt sikkert også de er

Anmeld

1. september 2013

EKBJ

Chili skriver:

Vi har fået af vide vores søn har væske på øret

Del gerne erfaringer og gode råd!
Han er 10 måneder.

Min søn er 16 månder nu. Da han var 6 måneder fik han penicillin mod mellemørebetændelse første gang. Det fik han så efterfølgende 6 gange indtil han var 11 måneder. Da han var 13-14 måneder fik han langt om længe dræn i og vi har ikke mærket til det siden. 

Før hen slog han, kradsede, skreg og sov ikke igennem. 

Nu sover han igennem, vågner ikke skrigene op, kradser eller slår slet ikke som før.. 

Anmeld

1. september 2013

EKBJ

Chili skriver:

Det lyder dejligt

Jeg vil råde dig til at undgå at han får vand i ørerne. Og så lade ham sove højt med hovedet - da trykket stiger om natten når de ligger end. 

Panodil 1 time inden senge tid. Og så gerne vække dem 4 timer efter og give dem en mere (HVIS de har meget ondt!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.