En lørdag efter lagersalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2013

VIPpigen

lineog4 skriver:

Jeg syr næsten kun fra mine egne fordi vi er lidt uformelige - griner. Nej min datter har laaaaaange ben, bare den dragt skulle jeg forlænge med 20 cm benene. Og så er jeg aldrig helt tilfreds med det andre har tænkt, så.....

Jeg syr for meget egentlig og vi når ikke gå med det hele så meget, men jeg kan næsten ikke nænne gå af med det  Kun det til piger for min datter gider ikke det tøsede og jeg synes det er hyggeligt at lave.

der er forrEsben mønstre man kan købe hvor salgsret er med i prisen - har mødt et stykker på etsy

Hihi. Det syntes jeg er meget normalt, bare fordi en standard model er sådan i en butik syntes jeg ofte at de aldrig passer nogen særlig godt... Min datter passer heller ikke alt tøj, enten er dt for kort i benene, eller for stort i taljen

Ja, har set flere som producere mønstre hvor du gerne må sælge modellen videre i opsyet design. Men de store firmaer har som regel copyright på, feks stof 2000, eller symagasinet.

Drops design (strikke opskrifter) har en halv copyright, for du må ikke masse producere, men du må gerne lave den på bestilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

lineog4

Hihi. Det syntes jeg er meget normalt, bare fordi en standard model er sådan i en butik syntes jeg ofte at de aldrig passer nogen særlig godt... Min datter passer heller ikke alt tøj, enten er dt for kort i benene, eller for stort i taljen

Ja, har set flere som producere mønstre hvor du gerne må sælge modellen videre i opsyet design. Men de store firmaer har som regel copyright på, feks stof 2000, eller symagasinet.

Drops design (strikke opskrifter) har en halv copyright, for du må ikke masse producere, men du må gerne lave den på bestilling

Har faktisk ikke tænkt så meget over det for har kun overvejet i små splitsekunder at sælge. Tænker for at sælge skal man synes del mere end jeg gør. Og strik der går det slet ikke hurtigt nok her hjemme ;-)

Men det er godt at høre så jeg ikke får dummet mig ;-) men bukser med lommer er mit "mønster" og også ballonbukserne.

Anmeld

31. august 2013

LSU

lineog4 skriver:

Tak har solgt et par til børn, men ellers har det kun været til os selv. overvejer at sy dem til salg, men....

Det synes jeg bestemt at du skal gøre ;-)

Anmeld

1. september 2013

Muffin_girl

lineog4 skriver:

Var til småfolks lagersalg i går og kom ud med meget lidt, men endte i stof2000 efter mønster og i dag har symaskinen været glødende. 

Her er hvad det blev til i dag:

Du er da for sej ! buksedragten gad jeg godt eje

Anmeld

1. september 2013

Carina:-)

Du er superdygtig 

Anmeld

1. september 2013

Carina:-)

VIPpigen skriver:

Lige så du er OBS på det, så må du ikke sælge af ting du har syet, hvis du ikke selv har lavet mønstret. Der er copyright på de fleste mønstre, og derfor er de kun til privat brug

Men fedt er det, det som du har kørt igennem maskinen

Er det rigtigt?

Så kunne de dælme knalde mange rundt omkring ,især på trendsales 

Anmeld

1. september 2013

VIPpigen

Carina:-) skriver:

Er det rigtigt?

Så kunne de dælme knalde mange rundt omkring ,især på trendsales 

Det er da hvertfald hvad jeg ved, både omkring feks Minikrea, symagasinet, og mener også at stof 2000 er dækket ind af copyright.

Så ja. Problemet for disse firmaer ligger dog også i at det er utrolig svært at bevise det er lige præcis deres firmas model der er blevet brugt som mønster. Derfor er der heller ikke mange tøjmærker som har patent på et specielt design. Hvad D&G laver kan andre lave næsten magen til, men med en lille Ændring, og så er det deres design.

Mine modeller er udviklet ud fra basismønstre fra min datter, og så udvikler jeg videre på den, finder inspiration på diverse sider, og i butikkerne. Jeg syer og designer selv børnetøj, og ville være sikker på jeg ikke kunne hænges op på noget. Men jeg får også inspiration fra syblade og magasinerne

Anmeld

1. september 2013

Team Putte

hvor meget er der og spare på disse lagersalg og hvor er de?

Jeg var afsted og endte med 5 bukser, 2 kjoler, en langærmet body og 2 sommerhatte for 1050 kr.. Det er i hvertfald halv pris kom du afsted?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. september 2013

liten-mamma

lineog4 skriver:

Var til småfolks lagersalg i går og kom ud med meget lidt, men endte i stof2000 efter mønster og i dag har symaskinen været glødende. 

Her er hvad det blev til i dag:

Nøj hvor er den dragt lækker! Den ville jeg da med glæde gå med

Anmeld

1. september 2013

lineog4

liten-mamma skriver:

Nøj hvor er den dragt lækker! Den ville jeg da med glæde gå med

Så må du jo have gang i symaskinen ;-) den findes også i voksenstørrelse altså mønsteret ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.