Udlejer !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

MortilElias2010

Trinebaby skriver:

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

Kontakt LLO 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Trinebaby

Mor11 skriver:

Når man betaler leje + forbrug, så er det oftest sådan at fx  de 700kr er et aconto beløb til diverse el, vand og Varme. Dette er et beløb der er sat efter sidste års forbrug i lejligheden. Hvis man så bruger mere det næste år, så får man en ekstra tegning + at aconto beløbet bliver hævet så det passer med det der er brugt det sidste år. 

Så egenlig er det ikk så underligt, men det er underligt at han med det samme ved hvad i har brugt "for meget". Det burde først komme med en opgørelse fra el/vand/varme selskaberne til februar eller sådan.  Det gør det i hvertfald hos os. 

Han skriver i en mail til mig at der står godt nok ikk hvor meget el man må bruge men vi har stadig brugt lidt for meget og det først efter vi er flyttet og det at han sys det vi har intet fået afvide

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Chel1992 skriver:

Jeg har været noget lignende igennem da jeg flyttede sidst.

Udlejer må gerne holde på pengene hvis han mener i har brugt for meget men skal kunne dokumentere det hvis LLO skal ind i det.

Min tidligere udlejer ville tilbage holde hele mit indskud for en regl han havde sat op en uge inden jeg skulle flytte oven i købet en regl jeg havde fulgt, men han gjorde det selvom han ikke måtte...

Jeg vandt dog sagen.. Prøv at nævne det for din udlejer at du ikke er enig med hans måde at gøre tingene på og i og med at det hele er ink. det i betaler om måneden kan han ikke bare ændre det!

Nævn at hvis han har planer om at gennem føre det så har du planer om at gå til LLO..

Håber I finder ud af det LLO er svære at få fat på men de er pokkers effiktive når man har brug for dem... 

Og udlejer må max tilbage holde beløbet for dvs i 14 dage efter og derefter skal der falde en kvittering hvis der er taget af indskuddet

Det har jeg sagt vi ville så siger han at han vil hæve den til 6000 så vi får det men sys det underligt han først siger noget nu hvor vi skal have vores penge

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Trinebaby skriver:

Han skriver i en mail til mig at der står godt nok ikk hvor meget el man må bruge men vi har stadig brugt lidt for meget og det først efter vi er flyttet og det at han sys det vi har intet fået afvide

Synes generelt det lyder snusket at der slet ikk står udpenslet hvad i har givet for vand, el og Varme. Det SKAL der sgu stå i kontrakten.

hmm, sig at i vil have kvittering og opgørelse på det. han kan nemlig ikk selv lave en opgørelse, den kommer fra selskaberne. 

Lyder lidt som noget hjemme-fixeri. 

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Mor11 skriver:

Synes generelt det lyder snusket at der slet ikk står udpenslet hvad i har givet for vand, el og Varme. Det SKAL der sgu stå i kontrakten.

hmm, sig at i vil have kvittering og opgørelse på det. han kan nemlig ikk selv lave en opgørelse, den kommer fra selskaberne. 

Lyder lidt som noget hjemme-fixeri. 

Kontakter llo på tirsdag så må jeg se hva de siger

Anmeld

30. august 2013

bonnie81

Trinebaby skriver:

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

jeg tænker at han måske kan se på¨måleren at i har brugt meget og venter på en afrengning det er meget normalt at man aflæser en elmåler før og efter endt lejemål. 

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

bonnie81 skriver:

jeg tænker at han måske kan se på¨måleren at i har brugt meget og venter på en afrengning det er meget normalt at man aflæser en elmåler før og efter endt lejemål. 

Det jeg klar over men det stadig med fri el hvilket han også selv har skrevet til mig

Anmeld

30. august 2013

mpr

Trinebaby skriver:

Det har jeg sagt vi ville så siger han at han vil hæve den til 6000 så vi får det men sys det underligt han først siger noget nu hvor vi skal have vores penge

Altså sådan al stigning af husleje osv skal meldes 3 måneder inden det træder i kræft, så folk har mulighed for at komme ud af hytten hvis de ikke vil eller kan betale sådan en stigning.. Og det vil LLO give mig ret i..

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Chel1992 skriver:

Altså sådan al stigning af husleje osv skal meldes 3 måneder inden det træder i kræft, så folk har mulighed for at komme ud af hytten hvis de ikke vil eller kan betale sådan en stigning.. Og det vil LLO give mig ret i..

Og vi har intet hørt fra ham

Anmeld

30. august 2013

mpr

Trinebaby skriver:

Og vi har intet hørt fra ham

Alias kan han intet kræve  

De private udlejere har nogle rådne kar ind imellem og når man falder i hos en af dem så er det bare at få fat i LLO de kan hjælpe dig med alt du har problemer med når det kommer til en udlejer der gør noget han/hun ikke kan tillade sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.