Udlejer !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.601 visninger
32 svar
7 synes godt om
30. august 2013

Trinebaby

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

esioul

Trinebaby skriver:

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

Jeg ved at udlejer må tilbageholde penge, i tilfælde af efterregning på forbrug. Hvis i ikke har brugt for meget når alt er opgjort skal i self have dem tilbage.

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

esioul skriver:

Jeg ved at udlejer må tilbageholde penge, i tilfælde af efterregning på forbrug. Hvis i ikke har brugt for meget når alt er opgjort skal i self have dem tilbage.

Nu spørger jeg måske dumt men hvordan ved jeg hva vi må bruge af el når det hedder med forbrug ?

Anmeld

30. august 2013

esioul

Trinebaby skriver:

Nu spørger jeg måske dumt men hvordan ved jeg hva vi må bruge af el når det hedder med forbrug ?

Det havde jeg ikke lige fået med.

Så lyder det godt nok lidt underligt hvis lejemålet er inkl forbrug.

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

esioul skriver:

Det havde jeg ikke lige fået med.

Så lyder det godt nok lidt underligt hvis lejemålet er inkl forbrug.

Det hedder 4200 med alt men efter vi er flyttet så sys han vi har brugt lidt for meget :/

Anmeld

30. august 2013

Michelle21

Nu er jeg selv udlejer og man må gerne tilbage holde penge hvis han mener i har brugt for meget, men når han så får regnskabet og det viser sig at i ikke har brugt for meget så SKAL han betale jer alle penge tilbage.. hvis i ikke har lavet hærværk eller noget (hvilket jeg ikke tror i har) og i har istandsat den (hvis det står i kontrakten at i skal det) så skal i også have alle pengene tilbage.. 

Men du velkommen til at kontakte mig hvis du vil vide mere..

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Michelle21 skriver:

Nu er jeg selv udlejer og man må gerne tilbage holde penge hvis han mener i har brugt for meget, men når han så får regnskabet og det viser sig at i ikke har brugt for meget så SKAL han betale jer alle penge tilbage.. hvis i ikke har lavet hærværk eller noget (hvilket jeg ikke tror i har) og i har istandsat den (hvis det står i kontrakten at i skal det) så skal i også have alle pengene tilbage.. 

Men du velkommen til at kontakte mig hvis du vil vide mere..

Lejligheden er godkendt hvordan ved vi hva vi må bruge når det hedder med forbrug ?

Anmeld

30. august 2013

CaWi

Trinebaby skriver:

Lejligheden er godkendt hvordan ved vi hva vi må bruge når det hedder med forbrug ?

Udlejer har ved tidligere lejere, eller hvis han selv har boet der, jo lavet et skøn over hvad der ca bliver brugt for af el inden for en tre mdr periode.
Hvis i af en eller anden grund har brugt mere end det, må han gerne beholde et beløb tilbage, indtil afregningen kommer.
I har ret til at se afregningen, og i har selvfølgelig ret til at vide hvad han før har fastsat forbruget af el til at være

Anmeld

30. august 2013

Michelle21

Trinebaby skriver:

Udlejer skal når han får regnskabet give jer besked på om der er brugt for meget i forhold til det i betaler eller om i ikke har brugt så meget, hedder den at i ikke har brugt så meget, så skal i have penge tilbage ( dette skal også ske mens i bor der) såå sådan som det er ligenu har i lidt svært ved at vide det,, men han må ikke bare tage 5000 kr, tvivler stærkt på i har brugt for så meget,, det er altså RIGTIG meget størm.. 

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Michelle21 skriver:

Udlejer skal når han får regnskabet give jer besked på om der er brugt for meget i forhold til det i betaler eller om i ikke har brugt så meget, hedder den at i ikke har brugt så meget, så skal i have penge tilbage ( dette skal også ske mens i bor der) såå sådan som det er ligenu har i lidt svært ved at vide det,, men han må ikke bare tage 5000 kr, tvivler stærkt på i har brugt for så meget,, det er altså RIGTIG meget størm.. 

Jeg må være lidt dum altså ! Jeg kunne forstå hvis der står vi må bruge fx 400 om måneden men der står intet i lejekontrakten om det så det da nemt og komme og sige vi har brugt for meget og vi har boet der in18 måneder også høre vi først om det nu efter vi flytter ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.