Udlejer !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Trinebaby

CAWI skriver:

Udlejer har ved tidligere lejere, eller hvis han selv har boet der, jo lavet et skøn over hvad der ca bliver brugt for af el inden for en tre mdr periode.
Hvis i af en eller anden grund har brugt mere end det, må han gerne beholde et beløb tilbage, indtil afregningen kommer.
I har ret til at se afregningen, og i har selvfølgelig ret til at vide hvad han før har fastsat forbruget af el til at være

Ja men har ikk oplyst os om hva vi måtte bruge vi har jo Intet hørt før efter 18 måneder ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

dpb

Trinebaby skriver:

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

Står der ikke et eller andet sted hvad huslejen består af??

Jeg tænker lidt i stil med husleje xxxxkr, vand/varme a conto xxxxkr, el xxxxkr a conto..... osv. hvis ikke i kontrakten så på de trækninger der har været for husleje...

Qnuz

Anmeld

30. august 2013

Michelle21

Trinebaby skriver:

Jeg må være lidt dum altså ! Jeg kunne forstå hvis der står vi må bruge fx 400 om måneden men der står intet i lejekontrakten om det så det da nemt og komme og sige vi har brugt for meget og vi har boet der in18 måneder også høre vi først om det nu efter vi flytter ?

Jeg siger ikke du er dum der er mange der ikke er klar over det.. ja han må faktisk heller ikke komme først når i er flyttet, han skal komme mens i bor der, og i har ret til at se regnskabet, der står hvor meget der er blivet brugt på det regnskabs år

Men tag kontakt til ham og spørg om og se regnskabet.

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

Michelle21 skriver:

Jeg siger ikke du er dum der er mange der ikke er klar over det.. ja han må faktisk heller ikke komme først når i er flyttet, han skal komme mens i bor der, og i har ret til at se regnskabet, der står hvor meget der er blivet brugt på det regnskabs år

Men tag kontakt til ham og spørg om og se regnskabet.

Jeg kan ikk se hva vi skal bruge regnskabet til når vi ikk har fået afvide hva vi må bruge så sys jeg det er nemt og komme bagefter og sige vi har brugt for meget vi fik afvide det var 4200 og der var el vand og varme i også komme 18 måneder efter og sige det for mig lyder det helt hen i vejret

Anmeld

30. august 2013

Trinebaby

dpb skriver:

Står der ikke et eller andet sted hvad huslejen består af??

Jeg tænker lidt i stil med husleje xxxxkr, vand/varme a conto xxxxkr, el xxxxkr a conto..... osv. hvis ikke i kontrakten så på de trækninger der har været for husleje...

Qnuz

Nej der står 4200 med forbrug alt det er i de 4200 . Og det har jeg overført til ham i de 18 måneder

Anmeld

30. august 2013

dpb

Nej der står 4200 med forbrug alt det er i de 4200 . Og det har jeg overført til ham i de 18 måneder

mystisk... tror nok jeg havde kontaktet LLO så for at høre ad...

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når man betaler leje + forbrug, så er det oftest sådan at fx  de 700kr er et aconto beløb til diverse el, vand og Varme. Dette er et beløb der er sat efter sidste års forbrug i lejligheden. Hvis man så bruger mere det næste år, så får man en ekstra tegning + at aconto beløbet bliver hævet så det passer med det der er brugt det sidste år. 

Så egenlig er det ikk så underligt, men det er underligt at han med det samme ved hvad i har brugt "for meget". Det burde først komme med en opgørelse fra el/vand/varme selskaberne til februar eller sådan.  Det gør det i hvertfald hos os. 

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Regning ikke tegning 

Anmeld

30. august 2013

mpr

Trinebaby skriver:

Vi står og er flyttet men den gl udlejer vil ikk give os hele vores indskud ! Vi betale 4200 og det var med forbrug altså med varme vand og el sådan har det kørt i de 18 måneder vi har boet der , nu mener udlejeren så at vi har brug lidt for meget i strøm så han vil beholde 5000 af indskudet fordi det sys han er fair . Men i lejekontrakten står der ik et fast beløb på el ? Vil ringe til lejernes lo men det kan jeg først tirsdag :/ men det kunne jo være der sidder en som har prøvet noget lignende eller ved noget om det

Jeg har været noget lignende igennem da jeg flyttede sidst.

Udlejer må gerne holde på pengene hvis han mener i har brugt for meget men skal kunne dokumentere det hvis LLO skal ind i det.

Min tidligere udlejer ville tilbage holde hele mit indskud for en regl han havde sat op en uge inden jeg skulle flytte oven i købet en regl jeg havde fulgt, men han gjorde det selvom han ikke måtte...

Jeg vandt dog sagen.. Prøv at nævne det for din udlejer at du ikke er enig med hans måde at gøre tingene på og i og med at det hele er ink. det i betaler om måneden kan han ikke bare ændre det!

Nævn at hvis han har planer om at gennem føre det så har du planer om at gå til LLO..

Håber I finder ud af det LLO er svære at få fat på men de er pokkers effiktive når man har brug for dem... 

Og udlejer må max tilbage holde beløbet for dvs i 14 dage efter og derefter skal der falde en kvittering hvis der er taget af indskuddet

Anmeld

30. august 2013

Havre74

Trinebaby skriver:

Det er i strid med lejeloven, at skrive i lejekontrakten, at det er inklusiv varme, el m.v, UDEN at der er opgivet et a conto beløb. Derudover, hvis han ikke har varslet en stigning senest 3 måneder inden stigningen forfalder til betaling, kan han ikke opkræve beløbet.

D.v.s, hvis du eks. har 3 måneders opsigelse, og han ved opsigelsen ikke har varslet (givet skriftlig besked) stigningen, kan han ikke efterfølgende opkræve beløbet. Han har således IKKE ret til at tilbageholde dit depositum.

Derudover skal der i det skriftlige varsel også være angivet din mulighed for hvordan du ingiver klage herfor.

Det er lidt indviklet, men jeg håber, at det er til at forstå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.