Har du tjek på din økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Albertsen92

Ja, det vil jeg sige vi har. Min kæreste arbejder i bank, så han har rigtig godt styr på alt det med renter, fradrag, forsikringer pension osv.

Vi har fællesøkonomi, og det synes jeg gør det hele meget mere overskueligt.

Dog er vi unge, og er i etableringsfasen. Så vi har da lidt gæld, fra et dopositum og nye møbler, barnevogn osv. Men det er jo noget der automatisk bliver betalt af når der går penge ind på kontoen. glæder mig til den kredit er helt væk.
Vi har pt en kassekredit vi kan trække op til 70.000 og et MasterCard gold hver, hvor vi kan trække 50.000 på hvert kort. Det er dog "farligt" at bruge, så bruger det sjældent.

Vi har også et billån, som blev lagt sammen med kæresten su lån, som vi afdrager med 4.250 kr på hver måned.

Hader at skylde penge, og glæder mig til at få endnu mere styr på økonomien, og spare godt op hver måned

Så alt i alt har vi da styr på den, men det kunne da være bedre. Vi har aldrig haft overtræk, og min kæreste risikerer også at blive fyret hvis vi får det. Kommer self an på beløbet, og det skal inddækkes med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

SjeBets

Ja det har jeg, men manden og jeg kører delt økonomi, da jeg ikke vil have fælles, der er nogle ting som jeg sørger for og nogle ting han sørger for, men har faktisk ingen anelse om hvad han har og ikke har, det blandet jeg mig ikke i, også fordi han har revisor tilknyttet da han er selvstændig.

Her er huset og bilerne hans, men jeg betaler så heller ikke til det, da som jeg sagde til ham, flytter vi fra hinanden får jeg heller ikke en dyt. ( har været i et forhold hvor alt var fælles og jeg kom ud med en stor gæld fordi det stod i mit navn. Så nej tak har knoklet for at få den ned/væk)

Jeg har styr på mit fradrag, pension, lønseddler, med mere.  Har prøvet at få et smæk, ikke kæmpe, men nok til at jeg ikke synes det var sjovt. Så det er ikke sket siden pga jeg har sat mig ind i tingene. Men synes også økonomi er sjov at lege med

Anmeld

29. august 2013

Lukas&Liam<3

Tingene kører, men har overhoved ikke tjek på det /:
Mig og min kæreste har købt lejlighed. Har styr på forsikringer og hvor meget vi hver i sær sætter på budget kontoen og hvor meget der så ca er tilbage. Men jeg forstår slet ikke det med boliglånet. Det er nok dovenskab. Ved vi betaler af på banklånet først med en høj rente og ved at realkreditlånet er på 3,5. Det er vidst det. Kunne godt være man gjorde klogt i at sætte sig lidt mere ind i tingene.

Anmeld

29. august 2013

l.kjoeller

Mom skriver:

Godaften,

Efter at have læst et par debatter herinde vedr. økonomi, tænkte jeg på hvor meget styr befolkningen egentlig har på deres egen økonomi?

Jeg tænker ikke, så meget på hvor meget gæld de forskellige har, men hvor meget tjek folk har på deres fradrag, deres lån, forsikringer mod den ene og det andet.?

Det virker på mig som om, at folk måske ikke altid helt ved hvor stor betydning de forskellig ting egentligt har.

Jeg begynder selvfølgelig :-)

Jeg er en af dem, som selv føler jeg har MEGET styr på økonomien - og igen dette betyder IKKE at vi ikke har gæld - vi har realkreditlån, billån og renoveringslån. Men jeg ved hvor meget vi betaler hver mdr., og jeg kender den nøjagtige løbetid. Jeg har tjek på renten til realkreditlånet, og hvornår vi skal omlægge næste gang - desuden laver jeg et tjek ind imellem, om det kan betale sig at omlægge lånet.

Jeg har tjek på vores fradag - tjekker lønsedler, pensionsbidrag, og vores forsikringer, hvor meget vi vil få udbetalt i tilfælde af kritisk sygdom, tabt arbejdsevne, død, og ulykke.

Vi har lavet budget, som også bliver justeret når det trænger - ved prisstingning på fx. sfo, eller fald i brugen af strøm

Jeg laver madplaner, for at sørge for at vi ikke bruger AL for mange penge hver mdr., på diverse indkøb, når man står ved kassen og venter på at køen bevæger sig.

Men hvad med Jer andre?

Vil ikke lige remse op men kan sætte flueben ved det du nævnte.  Gennem tjekker altid budget min 1 gang årligt og justerer derefter.  Vi har været gennem ledighed med os begge på en gang uden røde tal hvilket jeg er lidt stolt af for for pokker det er stramt når man har hus og bil :-)

Anmeld

29. august 2013

esioul

Mom skriver:

Godaften,

Efter at have læst et par debatter herinde vedr. økonomi, tænkte jeg på hvor meget styr befolkningen egentlig har på deres egen økonomi?

Jeg tænker ikke, så meget på hvor meget gæld de forskellige har, men hvor meget tjek folk har på deres fradrag, deres lån, forsikringer mod den ene og det andet.?

Det virker på mig som om, at folk måske ikke altid helt ved hvor stor betydning de forskellig ting egentligt har.

Jeg er en af dem, som selv føler jeg har MEGET styr på økonomien - og igen dette betyder IKKE at vi ikke har gæld - vi har realkreditlån, billån og renoveringslån. Men jeg ved hvor meget vi betaler hver mdr., og jeg kender den nøjagtige løbetid. Jeg har tjek på renten til realkreditlånet, og hvornår vi skal omlægge næste gang - desuden laver jeg et tjek ind imellem, om det kan betale sig at omlægge lånet.

Jeg har tjek på vores fradag - tjekker lønsedler, pensionsbidrag, og vores forsikringer, hvor meget vi vil få udbetalt i tilfælde af kritisk sygdom, tabt arbejdsevne, død, og ulykke.

Vi har lavet budget, som også bliver justeret når det trænger - ved prisstingning på fx. sfo, eller fald i brugen af strøm

Jeg laver madplaner, for at sørge for at vi ikke bruger AL for mange penge hver mdr., på diverse indkøb, når man står ved kassen og venter på at køen bevæger sig.

Men hvad med Jer andre?

Jeg er kontrol freak hvad der omhandler økonomi.

Kan ikke have jeg ikke har kontrol over det

Anmeld

29. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg plejer faktisk at have rimelig godt styr på økonomien herhjemme.

Jeg har et budget som bliver justeret hver gang der kommer en betalingsservicemeddelse i postkassen eller jeg ser at Nordea har registreret betalingerne som de nogen gange gør nogle dage førend PBS oversigten kommer frem...

Jeg ved at vi er færdige med et lån til december og det sidste afdrag på banklånet bliver afdraget januar 2015 med et skævt beløb da de hævede renten på det. Det skulle ellers oprindeligt have sluttet i midten af 2014 men pga rentestigning og vores afdrag ikke kunne hæves mere end 100 kr pr. mdr i forhold til deres egne regler blev det forlænget til januar 2015.

Jeg ved præcise beløb og oprundede beløb for ALLE vores regninger i mit budget.

jeg sørger for at der er tilsidesat penge til tandlægeregningerne.

jeg sætter også ind på en opsparing hver måned (at den så altid ender i 0 kort tid efter er en anden sag)

Jeg har ikke styr på hvor høj renten er på vores lån og tjekker heller ikke om det kan omlægges da jeg simpelthen ikke har overskuddet til at sætte mig ind i den del også.

jeg holder øje med og noterer hvis der er prisstigningvarsler på de forskellige ting vi betaler til... dog er de ikke altid lige gode til at huske at varsle at prisen stiger men så er det jo jeg har sørger for der er rundet op så det plejer at gå op alligevel

Anmeld

29. august 2013

grinny

Her bliver budgettet tjekket flere gange om måneden for at det ikke skal skride. 

Da vi flyttede sammen valgte jeg at vi lagde vores lån sammen, han havde et på 30.xxx efter x-kæresten og jeg havde et minimalt på 5.xxx, ved at lægge dem sammen kunne vi få en bedre rente og nu er vi nede på 19.xxx.

Udover det har vi noget afdragning på computer og seng (som slutter den 1/9 )

Vi er lige flyttet fra lejlighed til hus og der kom nogle regninger vi ikke lige regnede med, men går ind i næste måned på +13 kr. på kontoen.

Så ja, der er styr på hvad der kommer ind og hvad der går ud  

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

Jaaaaaaaah nogenlunde 

Har da styr på løn, budgetkonto og opsparing  - men har ikke en disse forstand på skats skodhjemmeside, og tvivler på at jeg nogensinde får overskud og lyst til at lave skatten selv 

Anmeld

29. august 2013

Bshizzle

Overhovedet ikke...!!

Det overlader jeg til min kæreste
Men regningerne blir da betalt hver månede og har da begge overskud.

Anmeld

29. august 2013

MortilElias2010

Mom skriver:

Godaften,

Men hvad med Jer andre?

Det står min mand for og har fuldstændig styr på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.