Er det snyd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det unfair fordel at bede folk i bla forums at stemme på en bestemt, i konkurrencer ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.724 visninger
34 svar
26 synes godt om
28. august 2013

Kløver

Nu er der rigtig mange som beder om folks hjælp i div fotokonkurrencer osv osv- stem på mit barn-mor-mand/kone/kæreste-familie-hjemmeside osv osv

Jeg har ofte tænkt om det kan betegnes som en form for snyd, bla har der været henvist til lokalaviser, lokale fotokonkurrencer osv gennem tiden, giver det en unfair fordel ?

Hvad synes i om at man beder folk stemme

Bevar god tone og det er ikke lavet mod nogen, men af nysgerrighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes endelig det er ok, men stemmer kun på folk jeg kendet. Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Jeg syntes endelig det er ok, men stemmer kun på folk jeg kendet. Vh stine

Tak for dit svar

Anmeld

28. august 2013

sne190810

Jeg syntes det er desperat, men på en mærkelig måde forståeligt nok jo De vil jo bare gerne vinde.

Men om det er fair?
- Nej det syntes jeg ikke det er. Det er jo ikke på sande vilkår IMO.

Jeg har da prøvet før at stemme på en eller andens unge, fordi jeg blev bedt om det. Ikke fordi det var den sødeste/kønneste etc.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

Maja84 skriver:

Nu er der rigtig mange som beder om folks hjælp i div fotokonkurrencer osv osv- stem på mit barn-mor-mand/kone/kæreste-familie-hjemmeside osv osv

Jeg har ofte tænkt om det kan betegnes som en form for snyd, bla har der været henvist til lokalaviser, lokale fotokonkurrencer osv gennem tiden, giver det en unfair fordel ?

Hvad synes i om at man beder folk stemme

Bevar god tone og det er ikke lavet mod nogen, men af nysgerrighed

Jeg har svaret både og...

Ideelt set er det jo kun dem, der ser billedet på det angivne sted, der bør stemme. -Men sådan er virkeligheden bare ikke. Folk har netop nem adgang, til at opfordre andre til at stemme, via diverse fora.

Om det så er snyd, det vil jeg mener kommer an på, om man mener, at alle har samme mulighed for at opfordre andre via diverse fora og det synes jeg er svært at vurdere.

P.s jeg har ligesom du, ofte tænkt over, om det er snyd.

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Tak for dit svar

Det var da så lidt! Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Pikku Myy

Hvis man har en forestilling om at sådanne konkurrencer er "demokratiske", så er det snyd, ja, men gad vide om der er nogen der er så naive

Jeg har stemt at det er snyd, men jeg mener det ikke i den forstand at det er unfair som du lægger op til, men mere at konkurrencer som disse er "snyd" og ikke har en skid at gøre med det de sætter sig selv op som. Giver det mening?

Anmeld

28. august 2013

Kløver

Havre74 skriver:

Jeg har svaret både og...

Ideelt set er det jo kun dem, der ser billedet på det angivne sted, der bør stemme. -Men sådan er virkeligheden bare ikke. Folk har netop nem adgang, til at opfordre andre til at stemme, via diverse fora.

Om det så er snyd, det vil jeg mener kommer an på, om man mener, at alle har samme mulighed for at opfordre andre via diverse fora og det synes jeg er svært at vurdere.

P.s jeg har ligesom du, ofte tænkt over, om det er snyd.

Det er det jeg også synes er svært, især hvis man henviser til noget lokalt og er svært da der jo i næsten alle tilfælde indgår en eller anden form for præmie

Netop derfor jeg ville se hvad holdningen er

Anmeld

28. august 2013

Kløver

sne190810 skriver:

Jeg syntes det er desperat, men på en mærkelig måde forståeligt nok jo De vil jo bare gerne vinde.

Men om det er fair?
- Nej det syntes jeg ikke det er. Det er jo ikke på sande vilkår IMO.

Jeg har da prøvet før at stemme på en eller andens unge, fordi jeg blev bedt om det. Ikke fordi det var den sødeste/kønneste etc.

Det er det jeg tænker, burde man ikke stemme ærligt

Anmeld

28. august 2013

Kløver

Pikku Myy skriver:

Hvis man har en forestilling om at sådanne konkurrencer er "demokratiske", så er det snyd, ja, men gad vide om der er nogen der er så naive

Jeg har stemt at det er snyd, men jeg mener det ikke i den forstand at det er unfair som du lægger op til, men mere at konkurrencer som disse er "snyd" og ikke har en skid at gøre med det de sætter sig selv op som. Giver det mening?

Unfair er måske også en sjov formulering i mangel af bedre

Tænkte bare om det måske var snyd især hvis man stemmer uden at danne en mening om det man stemmer om eller stemme ærligt feks hvis der stemmes på et barn i en fotokonkurrence

Jeg har en gang klikket, hvor en bad om en stemme, og endte faktisk med at stemme på en helt anden fordi jeg synes det billede var langt bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.