Billeder på FB af syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Anonym trådstarter

Okay jeg takker for alle jeres svar... Jeg siger ikke at man kun skal ligge billeder op af en lyserød hverdag. Jeg synes det er helt fint at fortælle om alle de knap så gode ting. Jeg synes bare der er forskel på opdateringer og billeder i den sammenhæng. Jeg har heller ikke sagt det er forkert så det med at jeg bare kan slette hende synes jeg er en underlig ting at komme med. Har intet imod hende. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor. Og så skriver jeg lige IGEN, jeg har ingen steder skrevet at jeg troede det handlede om opmærksomhed. Bare så det er på plads.  Heldigvis er vi alle forskellige og det skal der være plads til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

TbCp

Jeg er så en af dem der har "udstillet" mit barn, både på facebook, herinde og på min blog.

Min søn blev meget syg da han var 2 døgn og er blevet opereret 4 gange. 

jeg har altid skrevet mig ud af kriser og det gjorde jeg også dengang. Og ind imellem var der billeder med. For selvom han var syg, dårlig, lå med drop, i respirator osv så var han stadig mig barn og jeg syntes han var fantastisk og ville vise ham frem. Samtidig kunne venner og bekendte følge med i hvordan han havde det, for der var ikke overskud til at der kom folk forbi hver dag.

og så synes jeg kommentarer om hvorfor man bruger tid på facebook, når man har et sygt barn, er dumme! 

Når man står i sådan noget så har man brug for pauser! Man har brug for at få tankerne væk, skrive tanker ned osv! 

Der skal ikke mere til end et hurtigt scroll eller et klik, så slipper man for de billeder man ikke har lyst til at kigge på.

Anmeld

29. august 2013

Skouboe

Anonym skriver:

Hun har 200 billeder af Pigen hvor de er på legeplads, leger derhjemme osv. Fint nok at hun opdatere hvordan pigen har det og hvad der sker. Jeg kan bare ikke se hvad det skal gøre godt for at dele et billede af en pige med store røde trætte øjne med en kæmpe iltmaske på f.eks

Men det er jo fordi DU ikke kan lide at blive konfronteret med et sygt barn, ikke fordi det er et overgreb på barnets privatliv.

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Men det er jo fordi DU ikke kan lide at blive konfronteret med et sygt barn, ikke fordi det er et overgreb på barnets privatliv.

Jeg bryder mig ikke om det nej. Og nej. Jeg synes ikke man ligger et billede ind af et barn på 3-4 år der ser grædefærdig ud med en stor maske på. Men jeg synes ikke det er forkert at skrive at nu er x syg igen, vi er indlagt og x får ilt igennem maske. Det er billederne af et barn der ser enormt trist og syg ud. Men der er vi jo så forskellige. Er ikke interesseret i en længere diskussion. Jeg spurgte om jeg var sippet og det er jeg jo så nok 

Anmeld

29. august 2013

Sabina92

Kan du ikke lide lugten i bageriet, så slet hende dog. Det er jo tydeligvis din mening.

Anmeld

29. august 2013

Anonym trådstarter

Sabina92 skriver:

Kan du ikke lide lugten i bageriet, så slet hende dog. Det er jo tydeligvis din mening.

Det har jeg så overhovedet ikke sagt! Jeg har forklaret hvordan jeg har det. Men jeg har også sagt at det er fint at andre ikke deler min holdning. selvfølgelig sletter jeg ikke en person bare fordi jeg ikke er enig i at man smider sådanne billeder op. Man kan sgu efterhånden ikke smide noget op herinde uden at det skal blive til en kæmpe diskussion med latterlige bemærkninger! Hvad med bare at besvare mit spørgsmål? Er det virkelig så svært? Og så har jeg sådan set ikke mere at sige til dig 

Anmeld

29. august 2013

wamse

Anonym skriver:

Okay jeg takker for alle jeres svar... Jeg siger ikke at man kun skal ligge billeder op af en lyserød hverdag. Jeg synes det er helt fint at fortælle om alle de knap så gode ting. Jeg synes bare der er forskel på opdateringer og billeder i den sammenhæng. Jeg har heller ikke sagt det er forkert så det med at jeg bare kan slette hende synes jeg er en underlig ting at komme med. Har intet imod hende. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor. Og så skriver jeg lige IGEN, jeg har ingen steder skrevet at jeg troede det handlede om opmærksomhed. Bare så det er på plads.  Heldigvis er vi alle forskellige og det skal der være plads til.

Jeg tænker dig bestemt ikke som værende sippet, synes egentligt også, at det er noget, som du putter på dig selv.

Vi er bare flere med forskellige holdninger, hvilket er godt

Jeg synes det er fint, at du tager emnet op, og håber da ikke, at man holder op med at tage noget op her inde, fordi nogle går efter personen, for sådan vil det desværre altid være. Selvfølgelig skal der være en ordenlig tone fra alle sider af

Anmeld

29. august 2013

Skouboe

Jeg bryder mig ikke om det nej. Og nej. Jeg synes ikke man ligger et billede ind af et barn på 3-4 år der ser grædefærdig ud med en stor maske på. Men jeg synes ikke det er forkert at skrive at nu er x syg igen, vi er indlagt og x får ilt igennem maske. Det er billederne af et barn der ser enormt trist og syg ud. Men der er vi jo så forskellige. Er ikke interesseret i en længere diskussion. Jeg spurgte om jeg var sippet og det er jeg jo så nok 

Jamen, det er jo netop det en debat side er - en længere diskussion. Hvis du bare har brug for at blive bekræftet i en holdning så opret en afstemning hvor man kun kan stemme ja

Jeg har overhovedet ikke ytret noget om hvorvidt jeg synes du er sippet eller ej, jeg ville bare gerne påpege at som jeg tolker dit oprindelige indlæg og de efterfølgende svar, er det ikke fordi du synes det er synd for barnet at billederne bliver offentligtgjort, men fordi du ikke bryder dig om at se på dem, og det er du i din fulde ret til. Vi vælger allersammen til og fra baseret på mange forskellige faktorer og det er helt okay - det gør os ikke hverken sippede eller til dårlige mennesker. En måde at vælge fra på her kan være at du sætter dine FB indstillinger til ikke at vise opslag fra hende i din nyhedsstrøm. På den måde skal du selv aktivt gå ind på hendes profil for at se billederne.

Men uanset din personlige holdning til de billeder er du også nødt til at respektere hendes holdninger og behov, og hvis hun tackler det at have et sygt barn ved at skrive om det og lægge billeder op på sin FB væg, så må du respektere det - du kan jo som sagt vælge at lade være med at kigge.

Anmeld

29. august 2013

isabellasmor

Havre74 skriver:

(Dette er ikke specielt til dig, nu blev det bare lige dig jeg citerer).

-Men det er jo deres virkelighed, deres barn, barnets liv, lige her og nu. Hvordan kan det være at udstille sit barn ?

At jeg så selv er så umoderne at jeg næsten aldrig er på facebook, det er en anden snak.

Men for dem, hvor det er naturligt, at ligge ting ud på facebook, der må det også være naturligt, at vise sandheden.

Hvorfor den virkelighedsforskrækkelse ?

jeg er ikke virkeligheds forskrækket. langt fra. jeg tænker udelukkende på barnet. du skriver at det er deres virkelighed, forældrenes går jeg ud fra.. og? det er ikke forældrene der ligger der på nettet, udstillet, når de har det værst...... 

Anmeld

29. august 2013

Capri Sonne

Hvor er det bare synd for de forældre der ikke må udtrykke deres sorg og søge medfølelse på den måde! Synes slet ikke det er acceptabelt at dømme andre hvis ikke man selv har stået med et sygt barn!

Hvis man ikke kan tåle at se på syge børn, må man slette vedkommende. Det er DERES facebook og de må lægge alle de billeder de vil af syge børn op. Alle jer der synes det er smagløst osv, glæd jer over jeres raske børn og send en smule medfølelse. Vi håndterer alle sorg og krisesituationer forskelligt!

Synes også det er en dårlig undskyldning at sige det er at udstille børnene og at det er synd de ikke selv har valgt at man smider et billede op. Det er IKKE tabu at have en sygdom.

At nogen er for sarte til de billeder, at det gør for ondt at tænke på at små børn bliver alvorligt syge, ja det er jo ærlig talt ikke forældrenes problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.