Billeder på FB af syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

SjeBets

fordi man har 800 + venner så betyder det jo ikke at de alle kan se de billeder man ligger op. Jeg sorteret i hvem der kan se hvad jeg ligger op om det er billeder eller statusser, nogle ting skal mine forældre ikke se og andre ting rager ikke folk på mit job og så videre. Det instiller man den jo bare til.

nej ville nok ikke selv blive harm, hvis det er hvad hun føler hun behøver at gøre for at kunne overskue a have et så sygt barn der ofte er indlagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

raca

selvom hun har 800 venner kan hun insstille hendes FB så hun kun viser billederne for en lille udvalgt skare..

er det droppene og skrækken for dit eget barn du ikke kan lide,

eller er det det at børn kan blive syge du ikke kan lide at blive mindet om.

og er det kun syge børn der ikke må vises eller slet ingen børn?

ja barnet er sygt, og ja måske respektere moren ikke barnet privat liv.. men hvis nu lige de opdateringer kun er myntet på nogle få da det er lettes at holde dem øjenteret den vej. så er det vel ok.. du kan jo bare lade være at få status opdateringer fra hende..

det er jo en del af dette barns liv og været syg men dette ønsker du ikke at være tilskuer til ? er det det.

Anmeld

28. august 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg tillader mig at være anonym da jeg ikke ved om personen er på baby.

Jeg har denne her bekendte på facebook. Hendes pige er rigtig tit syg og indlagt på sygehuset. Nok en gang i måneden. Mit spørgsmål lyder nu: Hvad synes i om at se andre ligge billeder ud af deres børn med maske på i sygehus sengen, stort drop i armen. Hvor billedet er taget af armen/hånden?????

Jeg synes det er rigtig synd for dem.. Men jeg synes det er upassende at smide billeder på facebook , instagram osv med fokus på nåle/masker og et barn det ligner en hængt kat. Jeg synes det er synd for barnet at blive vist sådan på nettet.

Er det mig der er sippet??? Det skal siges at min bekendte har 800+ "venner". Så det er ikke kun nærmeste familie der ser disse billeder

Du er overhovedet ikke sippet.

Ihvertfald ikke i mit hoved.

Der er en tendens til at skulle bekræftes ,og have mest opmærksomhed på facebook.

Og ens egne syge børn er ikke hellige i den "krig"

Jeg havde en på min venneliste der havde en meget syg lille dreng-Han led af en meget aggresiv variant af muskelsvind.

Da han var 13 mdr fik han en slem lungebetændelse,og døde.

Og de sidste billeder hvor han ligger med angstfyldte store blå øjne ilt og alverdens slanger-ja de billeder klasker man så lige op på face så man kan få en masse opmærksomhed .

For pokker de billeder er taget ganske få timer før han døde ...

Og med det samme lagt ud på face.

Jeg synes det er uden pli og ja sygt at man udstiller sit eget barn på den måde.

En ting er at folk viser billeder af deres børn efter de er døde-det kender jeg også flere der har gjort.,

Men det er jo for at vise sit lille barn frem fordi man er stolt .

Og gerne vil vise det barn frem lige som andre gør med en nyfødt

Men væmmelige billder af børn der græder,er bange eller har smerter-I dont get it!

Anmeld

28. august 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg har samme holdning... Jeg vidste bare ikke om det var mig der var for sippet. Jeg synes det er synd da man kan de pigen ser enormt trist ud med røde store øjne og iltmaske på. 

ingen vil da udstilles på den måde   tænk at de ikke tænker længere altså 

Anmeld

28. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Du er overhovedet ikke sippet.

Ihvertfald ikke i mit hoved.

Der er en tendens til at skulle bekræftes ,og have mest opmærksomhed på facebook.

Og ens egne syge børn er ikke hellige i den "krig"

Jeg havde en på min venneliste der havde en meget syg lille dreng-Han led af en meget aggresiv variant af muskelsvind.

Da han var 13 mdr fik han en slem lungebetændelse,og døde.

Og de sidste billeder hvor han ligger med angstfyldte store blå øjne ilt og alverdens slanger-ja de billeder klasker man så lige op på face så man kan få en masse opmærksomhed .

For pokker de billeder er taget ganske få timer før han døde ...

Og med det samme lagt ud på face.

Jeg synes det er uden pli og ja sygt at man udstiller sit eget barn på den måde.

En ting er at folk viser billeder af deres børn efter de er døde-det kender jeg også flere der har gjort.,

Men det er jo for at vise sit lille barn frem fordi man er stolt .

Og gerne vil vise det barn frem lige som andre gør med en nyfødt

Men væmmelige billder af børn der græder,er bange eller har smerter-I dont get it!

Puha hvor forfærdeligt  Fatter da overhovedet ikke hvorfor hun bruger tiden på Facebook når hendes dreng er døende!!?? 

Anmeld

28. august 2013

Carina:-)

Omsorgsgiver skriver:

Puha hvor forfærdeligt  Fatter da overhovedet ikke hvorfor hun bruger tiden på Facebook når hendes dreng er døende!!?? 

Nej det fatter jeg heller ikke.

Men læste en artikel eller var det et link herinde?

Om at jm råber op om at mødrene ikke bruger tid på børnene efter fødslen,men sidder med næsen i telefonen med det samme .

Jeg er selv glad for facebook,meeen mine børn er nu vigtigere...

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

selvom hun har 800 venner kan hun insstille hendes FB så hun kun viser billederne for en lille udvalgt skare..

er det droppene og skrækken for dit eget barn du ikke kan lide,

eller er det det at børn kan blive syge du ikke kan lide at blive mindet om.

og er det kun syge børn der ikke må vises eller slet ingen børn?

ja barnet er sygt, og ja måske respektere moren ikke barnet privat liv.. men hvis nu lige de opdateringer kun er myntet på nogle få da det er lettes at holde dem øjenteret den vej. så er det vel ok.. du kan jo bare lade være at få status opdateringer fra hende..

det er jo en del af dette barns liv og været syg men dette ønsker du ikke at være tilskuer til ? er det det.

Man kan se ved siden af hvem hun deler med. Globus - offentlig, de to mennesker - venner, møtrik - selvvalgt. Hun deler med alle venner. Det er ikke skrækken for noget. Jeg synes bare det er trist at udstille sine børn sådan når de ikke selv har noget at skulle have sagt... Derfor er det da stadig helt ok at andre ikke deler min holdning... Som jeg skrev kan det godt være jeg er sippet på det punkt...

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

fordi man har 800 + venner så betyder det jo ikke at de alle kan se de billeder man ligger op. Jeg sorteret i hvem der kan se hvad jeg ligger op om det er billeder eller statusser, nogle ting skal mine forældre ikke se og andre ting rager ikke folk på mit job og så videre. Det instiller man den jo bare til.

nej ville nok ikke selv blive harm, hvis det er hvad hun føler hun behøver at gøre for at kunne overskue a have et så sygt barn der ofte er indlagt

Se mit sidste svar Omkring hendes privat indstillinger...

Anmeld

28. august 2013

lineog4

Er det kun billeder af syge børn der er no go - for jeg tænker der postes en masse billeder af børn hvor de nok heller ikke er blevet spurgt om de vil udstilles - det kan være sjove billeder hvor de har is i hele hovedet eller hvad ved jeg. Hvis billeder af dem syge er "forkert" fordi de dermed udstilles så er andre billeder i kategorien ej hvor er de sjove, søde, beskidte hvad ved jeg da også "forkerte"

Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen, enten er man mod man udstiller sine børn på de sociale medier eller også er man ikke... Og jeg tænker da personligt mere og mere over jeg ikke skal udstille, men nyder også at kunne vise billeder til familien som ikke er tæt på. Jeg ser intet mere forkert i syge børn (eller for den sags skyld døde) end andre billeder. Jeg kan forstå det kan være svært for modtageren af billederne men så har man da heldigvis lov til at blokere eller kigge væk.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

isabellasmor skriver:

ingen vil da udstilles på den måde   tænk at de ikke tænker længere altså 

(Dette er ikke specielt til dig, nu blev det bare lige dig jeg citerer).

-Men det er jo deres virkelighed, deres barn, barnets liv, lige her og nu. Hvordan kan det være at udstille sit barn ?

At jeg så selv er så umoderne at jeg næsten aldrig er på facebook, det er en anden snak.

Men for dem, hvor det er naturligt, at ligge ting ud på facebook, der må det også være naturligt, at vise sandheden.

Hvorfor den virkelighedsforskrækkelse ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.