Billeder på FB af syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

grinny

Ved ikke om jeg selv ville gøre det, men hvad andre gør må de helt selv om!

Folk har forskelligt syn på hvad facebook er og hvad facebook skal bruges til. For mig er facebook et sted hvor jeg kan følge med i mine venners og families liv, hvis de bor langt væk. Jeg deler aldrig ting jeg ikke kan stå ved.

Andre bruger facebook til at dele sorg og glæde på deres måde, hvem siger der er tale om opmærksomhed? Kan der ikke være tale om en måde at komme ud med det der bekymre personen? 

Jeg har både venner der ligger billeder op af syge børn og jeg har venner der hver dag skriver til deres kæreste hvor højt de elsker personen - selvom de bor sammen! Vi er alle forskellige, og man kan jo vælge at blokere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Er det kun billeder af syge børn der er no go - for jeg tænker der postes en masse billeder af børn hvor de nok heller ikke er blevet spurgt om de vil udstilles - det kan være sjove billeder hvor de har is i hele hovedet eller hvad ved jeg. Hvis billeder af dem syge er "forkert" fordi de dermed udstilles så er andre billeder i kategorien ej hvor er de sjove, søde, beskidte hvad ved jeg da også "forkerte"

Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen, enten er man mod man udstiller sine børn på de sociale medier eller også er man ikke... Og jeg tænker da personligt mere og mere over jeg ikke skal udstille, men nyder også at kunne vise billeder til familien som ikke er tæt på. Jeg ser intet mere forkert i syge børn (eller for den sags skyld døde) end andre billeder. Jeg kan forstå det kan være svært for modtageren af billederne men så har man da heldigvis lov til at blokere eller kigge væk.

Jeg siger ikke det er forkert. Jeg spørger til folks holdning. Der er mange billeder man kan diskutere. Nu var det syge børn jeg spurgte til. Helt ok at du ikke deler samme holdning som mig.. Som jeg skrev er jeg måske bare sippet på det punkt..

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

(Dette er ikke specielt til dig, nu blev det bare lige dig jeg citerer).

-Men det er jo deres virkelighed, deres barn, barnets liv, lige her og nu. Hvordan kan det være at udstille sit barn ?

At jeg så selv er så umoderne at jeg næsten aldrig er på facebook, det er en anden snak.

Men for dem, hvor det er naturligt, at ligge ting ud på facebook, der må det også være naturligt, at vise sandheden.

Hvorfor den virkelighedsforskrækkelse ?

Hun har 200 billeder af Pigen hvor de er på legeplads, leger derhjemme osv. Fint nok at hun opdatere hvordan pigen har det og hvad der sker. Jeg kan bare ikke se hvad det skal gøre godt for at dele et billede af en pige med store røde trætte øjne med en kæmpe iltmaske på f.eks

Anmeld

28. august 2013

MorVita

Måske er det hendes måde at tackle datterens sygdom på.... Tror under ingen omstændigheder det er for opmærksomheden!!

detudover så er ens venner på facebook jo selvvalgt, så bryder man sig ikke om de ting de ligger ud, står det jo en frit for at slette vedkommende....

Jeg selv ligger også mange billeder på facebook. Alt fra influenza ramt datter, til glad og pjattende søn. Vi bruger det fordi vi har familie og venner på fyn, og på den måde kan de følge med i vores hverdag. Kan andre ikke lide det, må de fise af fra min profil....

Anmeld

28. august 2013

lineog4

Anonym skriver:

Jeg siger ikke det er forkert. Jeg spørger til folks holdning. Der er mange billeder man kan diskutere. Nu var det syge børn jeg spurgte til. Helt ok at du ikke deler samme holdning som mig.. Som jeg skrev er jeg måske bare sippet på det punkt..

Jeg tror ikke jeg selv ville gøre det. Men jeg skelner egentlig ikke mellem billeder af syge børn og andre billeder. Og synes vi burde overveje lidt mere hvor meget vi smider vores børn ud på de sociale medier (og jeg skriver vi fordi jeg selv gør det og også for meget).

Har sat en regel for mig selv at jeg skal spørge de to store om Det er okay jeg viser billedet på facebook og det er egentlig mange gange den store siger nej så får da helt dårligt samvittighed over alle de billeder jeg har lavt i tidens løb 

Men på dit spørgsmål, nej jeg synes ikke det er mere forkert at sætte billeder op af syge børn, men ville ikke selv gøre det med mindre det at være syg var en så integreret del af vores liv så sygdomsbilleder vAr "normalitet" og mit barn selv havde sagt god for dem.

Anmeld

28. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Hun har 200 billeder af Pigen hvor de er på legeplads, leger derhjemme osv. Fint nok at hun opdatere hvordan pigen har det og hvad der sker. Jeg kan bare ikke se hvad det skal gøre godt for at dele et billede af en pige med store røde trætte øjne med en kæmpe iltmaske på f.eks

Hun viser den glade side af datterens liv, hvorfor skulle hun så gemme den triste/sørgelige ?

(jeg prøver at forstå hvad du mener).

Anmeld

29. august 2013

jydeinden

om jeg selv ville ligge et billede ind at et sygt barn? nej men det kan absolut Ikke bringe mit pis i kog.. jeg kan ikke se hvorfor alt skal være rosenrødt ud ad til hvis det ikke er sådan man har det :-) del med folk hvad du har lyst at dele og lad andre om deres :-)

Anmeld

29. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ja jeg synes det er upassende. Men hun har vel et lige så stort behov som andre møder der sætter billeder ind af deres børn næsten dagligt. Jeg har egentlig aldrig forstået hvorfor man sætter billeder ind på nettet af sit barn.

Anmeld

29. august 2013

Hyacinth

Kan ikke se den store forskel på, at lægge billeder ind af sit raske barn eller af sit syge barn.

Jeg kender nogle, hvor datteren er født 12 uger før termin og dermed har været i kuvøse og er blevet opereret adskilligelige gange - er det noget vi helst ikke vil konfronteres med?
Er det kun "raske" børn, der er ok at vise billeder af? - fordi de ikke "skræmmer" nogen?

Måske det er familiens måde at tackle en alvorlig situation på?
Opmærksomhed?? - næppe.
Tror det er de færreste der gør det for opmærksomheden. Sikke en tanke at få.

Anmeld

29. august 2013

wamse

Jeg er stort set helt ligeglad med, hvad andre viser via deres facebook profil.

Jeg smider billeder op om/af hele mit liv, også mine børn, og det er når tingene er godt, og når det ikke er så godt.
Jeg har intet behov for at vise et lyserødt billede af min/vores verden, og havde jeg venner, som ikke ville se helheden, så måtte de enten redigere deres indstillinger eller slette mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.