hvordan ville i reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

raca

Anonym skriver:

Det må da være dejligt for dig, men nu er min mand ikke lige typen der så for at opveje tager en tørn herhjemme eller lader mig tage et hvil på et andet tidspunkt, så sådan fungerer det ikke herhjemme. Jeg kan ikke hænge sammen, hvis jeg ikke lige får den der ekstra 1½ time hver anden dag, for jeg sover ikke lur om dagen.

hvorfor sover du ikke lur om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Loa

Anonym skriver:

Kan godt forstå hvad du mener - jeg synes bare det er hårdt at skulle opveje for den kontakt han er dårlig til at give, fordi det betyder jeg ikke kun skal give 100%, men faktisk 150%. Og synes egentlig også det er synd for ham selv, for jeg synes da han går glip af nogle ting..

Årh sådan havde jeg det også, jeg følte jeg skulle være over over på, netop fordi han ikke var....
Men ved du om han gør det af en ond vilje, eller ved han bare ikke hvordan han ellers skal gøre?

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvorfor sover du ikke lur om dagen?

Fordi jeg har arbejde herhjemme

Anmeld

28. august 2013

lineog4

Anonym skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men det bunder også i, at han det første 1½ år af vores første barns liv ikke gjorde dagens gode gerning herhjemme - jeg gjorde alt praktisk og husligt, jeg tog mig af vores datter 24/7, fordi han hellere ville spille xbox. Eller også tog han ud af huset osv. Endte faktisk med at gå fra ham men gav ham en chance mere. Det er helt klart blevet bedre men selvfølgelig sidder det stadig i mig, det er klart!! Han lod mig være den der skulle gøre ALT, eller "lod mig" er så meget sagt, jeg havde ikke noget valg, for hver gang jeg spurgte om han ville tage vores datter lidt, var det med suk og brok, hvis han da gad tage over. Det er klart jeg så er endt i en form for kontrolfreak-rolle, som er svær at komme ud af, fordi jeg har skulle have kontrollen alene så længe. Men vil da tænke over det, forstår godt hvad du siger.

Men så har du jo også fået tilkendt en rolle der tærer på sig og på ham. Det er nemt nok for mig at sige, for når man står midt i det er det et helvede og millimeter demokratiet tager over, jeg sov 10 minutter mindre end dig - kan sagtens huske det når det er værst, og ja det dukker da op en gang imellem her hjemme også så sent som i går var diskussionen der igen, hvorfor laver jeg dit dat...

Men i et forhold mellem en mand og kvinde er det vigtigt det er netop det man er og ikke mor og bArn. Og sOm det lyder for mig har du qua en hård tid med din datter fået rollen til en teenager som er lidt træg og som forresten gerne vil være voksen. Problemet er man skal give slip og stive ansvaret fuldt ud, for hver gang du kommenterer hans måde at være far, fortæller ham hvordan han skal være det så tager du jo en forkert rolle....

Håber I kan tale om det og måske han kan opstille nogen rammer, opstille hvordan skal det være så han igen tager teten - men for Gud skyld ikke nogen du skal huske ham på... Små skridt....

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor sover du ikke lur om dagen?

Jeg har arbejde herhjemme at ordne, og da manden ikke lige er typen der tager sin tørn er der også alt det huslige

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men så har du jo også fået tilkendt en rolle der tærer på sig og på ham. Det er nemt nok for mig at sige, for når man står midt i det er det et helvede og millimeter demokratiet tager over, jeg sov 10 minutter mindre end dig - kan sagtens huske det når det er værst, og ja det dukker da op en gang imellem her hjemme også så sent som i går var diskussionen der igen, hvorfor laver jeg dit dat...

Men i et forhold mellem en mand og kvinde er det vigtigt det er netop det man er og ikke mor og bArn. Og sOm det lyder for mig har du qua en hård tid med din datter fået rollen til en teenager som er lidt træg og som forresten gerne vil være voksen. Problemet er man skal give slip og stive ansvaret fuldt ud, for hver gang du kommenterer hans måde at være far, fortæller ham hvordan han skal være det så tager du jo en forkert rolle....

Håber I kan tale om det og måske han kan opstille nogen rammer, opstille hvordan skal det være så han igen tager teten - men for Gud skyld ikke nogen du skal huske ham på... Små skridt....

Har simpelthen svært ved at forstå hvordan jeg ender som skurken i alt det her med alt det jeg har gjort og måtte gøre for vores familie

Anmeld

28. august 2013

lineog4

Har simpelthen svært ved at forstå hvordan jeg ender som skurken i alt det her med alt det jeg har gjort og måtte gøre for vores familie

Du er så absolut ikke skurken.... Du har fået tilkendt en rolle i familien af omstændighederne og har holdt sammen på familien.

Din mand burde jo tage have taget rollen som den voksne men det gjorde han ikke og så blev du det for jeg begge to. Og som jeg læser det har du stadig den rolle (ved du "opdrager" ham og fortæller hvordan man skal være far), og det må da være frustrerende for dig i første omgang og ja så også for din mand.

Det er egentlig det jeg mener ikke at du er skurk, men at den rolle skal ændres både for din egen og for din mands skyld. Og hvordan den kan ændres er jo ved at din mand kommer på banen uden du har bestemt og styrer. 

line

Anmeld

28. august 2013

raca

Anonym skriver:

Fordi jeg har arbejde herhjemme

okey.

jeg ville nok finde grunden til barnets søvnproblemer.. hvor gammelt er barnet.

kan barnet mangle tryghed. så samsovning ville være løsningen. hvis i ikke samsover.

kunne det være en muglighed at ligge ned at amme således du kunne vile imens, eller er barnet over 8-10 mdr så i måske kunne fjerne et par amninger?

slip kontrol behovet.

lad far se TV med børne og glo på hans mobil.. ingen dør af det og du får sovet.. når man sover så lidt som dig så er det en krise sitiotion.

forklar at du INTET laver hjemme da du ikke sover ret godt om natten. og derfor kun har overskud til at tage dig af børne.

se om du kan omstrukturere det arbejde du har hjemme eller udskud mest mugligt til en gang livet køre igen. 

prioter en middagslur. 

spark manden igang. fortæl konkret hvad du forventer. 

ala jeg forventer du står op hver 2 dag med børne. 

jeg forventer du sørger for at aflevere børne. 

jeg forventer at du ligger vasketøj sammen

jeg forventer at du laver mad 3 gange om ugen. 

men bland dig ikke i hans måde at gøre det på. 

Anmeld

28. august 2013

raca

Anonym skriver:

Jeg har arbejde herhjemme at ordne, og da manden ikke lige er typen der tager sin tørn er der også alt det huslige

lad huset sejle..

det er ikke dit ansvar, dit ansvar er at passe på dig selv og det kan man bedst hvis man får noget søvn. det skylder du sig selv og dine børn

og ingen børn falder om af at huset sejler et års tid.

du er på barsel det er dit arbejde.. dit job er ikke og være husassistent og pædagog for din mand.

Anmeld

29. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men så må du kræve det og ligge dig ind. Altså du ordner alt fordi du lader det ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.