pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Jeg vil gerne holde børnenes alder privat af hensyn til min anonymitet. Men jeg kan godt se hvad du mener, det sætter bestemt nogle tanker i gang, og jeg vil prøve at tænke over det. Kopierer dog lige alligevel et svar jeg sendte til et andet for også at forklare min reaktion:
Det bunder også i, at han det første 1½ år af vores første barns liv ikke gjorde dagens gode gerning herhjemme - jeg gjorde alt praktisk og husligt, jeg tog mig af vores datter 24/7, fordi han hellere ville spille xbox. Eller også tog han ud af huset osv. Endte faktisk med at gå fra ham men gav ham en chance mere. Det er helt klart blevet bedre men selvfølgelig sidder det stadig i mig, det er klart!! Han lod mig være den der skulle gøre ALT, eller "lod mig" er så meget sagt, jeg havde ikke noget valg, for hver gang jeg spurgte om han ville tage vores datter lidt, var det med suk og brok, hvis han da gad tage over. Det er klart jeg så er endt i en form for kontrolfreak-rolle, som er svær at komme ud af, fordi jeg har skulle have kontrollen alene så længe. Men vil da tænke over det, forstår godt hvad du siger.
Okay forstår nu lidt bedre din kontrollyst

det ef nemlig ikke særlig motiverende at vide at den anden ikke synes man er god nok. Altså jeg ville ikke gide hvis jeg vidste min partner alligevel ikke synes noget jeg gør er godt nok.
Jeg tænker at du evt. kan øve dig på at se alt det gode han får gjort og få rost ham for det.
Tag dig en fridag om ugen i et par timer hvor han kan lave noget med børnene. Hvis han er "dårlig" til at lege, så skulle han måske tage dem/eller den ene af dine børn med i zoo eller lignende aktiviteter der både kan være noget for far og børnene.
Det kan også være i kan finde på noget andet ift. jeres morgenrutiner. Du kan evt. stå op den første time og så kan han måske tag over når du har brug for det. Ellers hvis det er nyt at jeres barn vågner tidligt så skal man vel lige vænne sig til at stå tidligt op og I må være lidt overbærende overfor hinanden.
Vores dreng vågnede altid kl 4.45-5 og hvor er man dog træt der. Vi stod op sammen for så var det lidt hyggeligere og man skal ikke være på..på samme måde. Så når vores dreng fik formiddagslur lagde vi os også til at sove så vi var friske når han vågnede. Det fungerede fint her. Og så gav vi hinanden lov til at sove nogle dage, alt efter behov.
Men det lyder til at du har en del selvindsigt og at I nok skal finde ud af det. Held og lykke
Anmeld