Anonym skriver:
Han ER ikke god nok - det er noget vi har haft store problemer med, at han ikke fordyber sig i børnene. Fx bare sætter dem til at se tv, eller at han mener det er godt nok han er fysisk til stede, og så kan han sidde og glo på sin telefon. Og børn skal kunne lege selv, men ikke hele tiden, og især den mindste har behov for øjenkontakt og nærvær. eller også sidder han ved computeren og lader dem passe sig selv
Jeg tror jeg har været i noget der ligner dine sko... Her havde manden dog ' undskyldningen' efterfødselsreaktion...
Selvom det er et overstået kapitel, synes jeg også at han nogen gange er for lidt 'til stede', men han bliver bedre og bedre, og er også begyndt selv at tage initiativ til at lege lidt med vires to årige engang imellem.
Til spørgsmålet - jeg er så en af dem der ville blive edderspændt rasende! Kan sgu godt være han lige er vågnet - men det er du fandme også! Endvidere har du været oppe og amme flere gange skriver du, og har dermed fået en afbrudt nattesøvn i forvejen. Skulle ret være ret var det ham der burde lette røven og med et smil - for han har selv valgt at få børn, og der medfølger et ansvar. Ikke kun overfor børnene, men også overfor hans partner. Og han har brudt jeres aftale. OG smækket på døren i agression - meget ubehageligt, og dobbelt ubehageligt fordi man som mor (af hensyn til børnene) ikke kan flå døren op og råbe hvad HELVEDE stodderen har gang i !!!?!
Nå, der var blot for at fortælle jeg forstår dig SÅ godt, og synes du reagerer naturligt.
Forsøg på et konstruktivt råd: sæt ham i stævne og snak om jeres morgen aftale igen. Måske skal den laves om, noget skal der i hvert fald ske. Lige i morgenstunden er det dig i min verden ok at ungerne ser tv og slapper af mens forældrene vågner - sådan er det også her.
Herhjemme står jeg altid op om morgnen - jeg vågner med det samme, og gider ik blive irriteret over at skulle losse manden ud af fjerene. Han arbejder dig, så synes også det er fair at han sover længe i weekenden. TILGENGÆLD skal han så tage sig af vires barn efter middagsluren, så jeg har fred nogle timer...
Håber virkelig i finder en løsning