Låne ny bil ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

ønskebørn74

Lucky05 skriver:

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

så for at de kan spare på benzinen, vil de køre i vores. 

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

så kort og godt, hvordan får vi lige sagt fra på en pæn måde? 

Jeg havde sagt nej.. Jeg låner heller ikke min nye bil ud.. Kun min mand og jeg kører den.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Lucky05

Frk. Himmelblå skriver:

Det var dog den mærkeligste forsspørgsel, jeg længe har hørt om!

Hvad sker der mon oveni hovederne på de venner?

Jeg synes, det er dem, der virker lidt smålige... 

ja, du skulle også se mig i hovedet da hun spurgte?!

vi skal bare ha fundet en måde at sige fra på... Vi har overvejet alt, selv en tur i legoland som undskyldning. Men det kan jo heller ikke være rigtigt..

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

ønskebarn74 skriver:

Jeg havde sagt nej.. Jeg låner heller ikke min nye bil ud.. Kun min mand og jeg kører den.. 

skønt det ikke kun er os der er helt fra forstanden.. 

Anmeld

27. august 2013

Mumto3

Lucky05 skriver:

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

så for at de kan spare på benzinen, vil de køre i vores. 

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

så kort og godt, hvordan får vi lige sagt fra på en pæn måde? 

Det synes jeg overhovedet ikke de kan tillade sig at spørge om!!! I er bestemt ikke smålige!

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

Mumto3 skriver:

Det synes jeg overhovedet ikke de kan tillade sig at spørge om!!! I er bestemt ikke smålige!

tak, så er det ikke bare os..  

Anmeld

27. august 2013

Michelle88

Kunne forstå hvis det var fordi de havde en lille bil uden plads i, at de gerne ville låne en stor bil.. Men når det bare er for at spare benzin synes jeg at det er underligt.. Synes bare at i skal sige at i ikke låner jeres bil ud, selvom det måske ikke er nemt at få det sagt..

Anmeld

27. august 2013

AMM00

Sig det som det er.. jeg vil da aldrig låne min bil ud som jeg er så glad for og som jeg har fået gave fra min mand. Og når de selv har bil hbir meget skal de så så spare for benzinen? Et par hundrede kroner. Ih altså. Sig det som drt er ellers sig at i skal bruge den ene bil ig den anden skal til reparation. Og de kan ikk tillade sig at blive sure overhovedet

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

AMM00 skriver:

Sig det som det er.. jeg vil da aldrig låne min bil ud som jeg er så glad for og som jeg har fået gave fra min mand. Og når de selv har bil hbir meget skal de så så spare for benzinen? Et par hundrede kroner. Ih altså. Sig det som drt er ellers sig at i skal bruge den ene bil ig den anden skal til reparation. Og de kan ikk tillade sig at blive sure overhovedet

det er ikke mere de sparer nej. Så spørgsmålet er, om de så overhovedet burde køre derned. men det vil jeg ikke blande mig i.

vi må bare være ærlige.  

Anmeld

27. august 2013

M&N

Jeg havde ikke lånt min bil ud. Min mand var heller aldrig gået med på den 

Anmeld

27. august 2013

Carina:-)

Sig det som det er .

Jeg låner gladeligt vores biler ud som er fra 2012 og 2013 -

For os er det bare en brugsting,og ligegyldige for os om andre kører i dem.

Men hvis I ikke kan lide det ,så sig det -I er jo gode vernner så det burde ikke give prob.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.