Låne ny bil ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
46 svar
23 synes godt om
27. august 2013

Lucky05

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

så for at de kan spare på benzinen, vil de køre i vores. 

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

så kort og godt, hvordan får vi lige sagt fra på en pæn måde? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

esioul

Lucky05 skriver:

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

Jeg låner ikke min bil ud, for jeg er overbevist om at ingen passer ligeså godt på den som mig selv

Jeg ville nok bare være ærlig og sige at i er meget ømme overfor jeres biler, og ser helst at de ikke skal lånes ud.

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

esioul skriver:

Jeg låner ikke min bil ud, for jeg er overbevist om at ingen passer ligeså godt på den som mig selv

Jeg ville nok bare være ærlig og sige at i er meget ømme overfor jeres biler, og ser helst at de ikke skal lånes ud.

Det er lige præcis det Jeg er overbevist om, at de nok skal passe godt på den. men vi er bare ikke meget for det. 

Kan være ærligheden er bedst, men vi vil nødigt have at de bliver skuffede.. eller sure.. 

Anmeld

27. august 2013

Diana2013

Lucky05 skriver:

Tror ikke de spare så meget alligevel hvis i også skal have for slid på bilen. Det ville også være surt at risikere at få ødelagt et venskab hvis uheldet skulle være ude og bilen har jo bedst af at blive kørt af få personer, så jeg havde sagt desværre

Anmeld

27. august 2013

B&J

hvis det var mig ville jeg bare utrykke klart og tydeligt, den skal samme stand hjem igen som da de tager afsted det er vist det eneste...

Anmeld

27. august 2013

Havre74

Lucky05 skriver:

Tænk - jeg kan slet ikke forstå, at de vil være bekendt at spørge, og da slet ikke når de selv har bil.

Men sig sandheden til dem. -At i er ør over jeres biler, så i låner dem ikke ud.

Hvis i selv er i Tyskland en gang i mellem, kan i evt. tilbyde, at tage noget med hjem til dem.

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

Diana2013 skriver:

Tror ikke de spare så meget alligevel hvis i også skal have for slid på bilen. Det ville også være surt at risikere at få ødelagt et venskab hvis uheldet skulle være ude og bilen har jo bedst af at blive kørt af få personer, så jeg havde sagt desværre

Ja, og som min far sagde, hvis de syntes vi er smålige, så er det ligeså småligt, at de vil spare de få penge i benzin. for vi har max 150 km til grænsen. 

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

B&J skriver:

hvis det var mig ville jeg bare utrykke klart og tydeligt, den skal samme stand hjem igen som da de tager afsted det er vist det eneste...

jeg er ikke i tvivl om at den kommer tilbage i samme stand, men vi er bare slet ikke meget for at de skal låne den, når de oven i købet har deres egen.  

vi er så sarte og ømme over for vores biler.. 

Anmeld

27. august 2013

Camilla <3

Kan i ikke tage med dem evt.?  Ellers så bare sig sandheden, at i helst ikke låner jeres biler ud  

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

Havre74 skriver:

Tænk - jeg kan slet ikke forstå, at de vil være bekendt at spørge, og da slet ikke når de selv har bil.

Men sig sandheden til dem. -At i er ør over jeres biler, så i låner dem ikke ud.

Hvis i selv er i Tyskland en gang i mellem, kan i evt. tilbyde, at tage noget med hjem til dem.

De skal bruge det på lørdag, til en fødselsdag. ellers plejer vi at høre dem ad, når vi skal derned. 

Forstår heller ikke, at man ikke kører i sin egen, eller spørger familien.. 

vi vil bare så nødigt blive uvenner med dem over sådan en lille ting.. men man kommer sikkert længst med ærlighed ja.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.