Låne ny bil ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

Lucky05

Camilla <3 skriver:

Kan i ikke tage med dem evt.?  Ellers så bare sig sandheden, at i helst ikke låner jeres biler ud  

jeg var dernede med min far for 14 dage siden, så vi har fyldt op. Men kunne ellers være en fin ide.  den vender jeg lige med manden.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

FruStolpe

Lucky05 skriver:

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

så for at de kan spare på benzinen, vil de køre i vores. 

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

så kort og godt, hvordan får vi lige sagt fra på en pæn måde? 

Jeg er altid ærlig omkring at jeg aldrig låner min bil ud. 

Så jeg synes i skal sige det som det er, at i ikke låner jeres biler ud  

Anmeld

27. august 2013

Camilla <3

Lucky05 skriver:

jeg var dernede med min far for 14 dage siden, så vi har fyldt op. Men kunne ellers være en fin ide.  den vender jeg lige med manden.. 

Super man kan altid finde noget man kan bruge dernede om ikke andet så for hyggens skyld 

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

FruStolpe skriver:

Jeg er altid ærlig omkring at jeg aldrig låner min bil ud. 

Så jeg synes i skal sige det som det er, at i ikke låner jeres biler ud  

Ja, men jeg er så bange for at de bliver sure, selvom jeg godt ved de ikke kan tillade sig det.. Men det burde bare ikke være nødvendigt, når de har deres egen.. 

tænk at det kan være så svært, at sige sådan noget.. 

Anmeld

27. august 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Lucky05 skriver:

Mig og min mand har en bil hver. Min fra 2011, og min mand har en fra 2013. Vi har valgt at købe 2 nye øko biler, og derved spare penge på benzin og diverse afgifter. Vi er meget sarte med dem, og går gerne 5 min længere, for st undgå bilkabuler.

Vi har så et rigtig gode sæt venner, som har spurgt om de må låne en af vores biler til tyskland / grænsen og handle ind. 

Og det har vi det ærlig talt lidt stramt med. Da de faktisk har en fin bil selv, men den kører bare ikke så langt på literen?!  

Er det os der er smålige? vi vil rigtig gerne hjælpe, hvis behovet reelt var der, men det syntes vi ikke det er, når de har en bil selv.

Jeg ville aldrig låne min bil til nogen jeg kører den gerne men låner aldrig! Ville aldrig tilgive personen hvis der skete noget med min bil. 

Anmeld

27. august 2013

Havre74

Lucky05 skriver:

De skal bruge det på lørdag, til en fødselsdag. ellers plejer vi at høre dem ad, når vi skal derned. 

Forstår heller ikke, at man ikke kører i sin egen, eller spørger familien.. 

vi vil bare så nødigt blive uvenner med dem over sådan en lille ting.. men man kommer sikkert længst med ærlighed ja.. 

Jeg vil da ikke håbe, at i kan blive uvenner over det. De kan jo ikke forvente at andre vil låne deres bil ud.

Jeg ville ikke låne min bil ud til sådan et formål. Hvis en ven spurgte om at låne min for at komme på arbejde en enkelt dag (fordi egen bil er i stykker), ville det være noget andet.

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

Aisha skriver:

Jeg ville aldrig låne min bil til nogen jeg kører den gerne men låner aldrig! Ville aldrig tilgive personen hvis der skete noget med min bil. 

Nej det er nemlig det, selvfølgelig er det vigtigst at der ikke sker dem noget, men det er bare 2 nye biler, som vi betaler af på hver måned, fordi vi prioriterer sådan. 

Anmeld

27. august 2013

Lucky05

Havre74 skriver:

Jeg vil da ikke håbe, at i kan blive uvenner over det. De kan jo ikke forvente at andre vil låne deres bil ud.

Jeg ville ikke låne min bil ud til sådan et formål. Hvis en ven spurgte om at låne min for at komme på arbejde en enkelt dag (fordi egen bil er i stykker), ville det være noget andet.

Ja selvfølgelig, det er noget helt andet. Men det er for at spare benzin penge. 

men jeg er glad for, at det ikke bare er os der mærkelige 

Anmeld

27. august 2013

FruStolpe

Lucky05 skriver:

Ja, men jeg er så bange for at de bliver sure, selvom jeg godt ved de ikke kan tillade sig det.. Men det burde bare ikke være nødvendigt, når de har deres egen.. 

tænk at det kan være så svært, at sige sådan noget.. 

Ja det burde ikke være så svært.  I min optik er det jo fuldt forståeligt hvis folk siger nej til at låne deres bil ud. ...... 

Anmeld

27. august 2013

Frk. Himmelblå

Lucky05 skriver:

Det var dog den mærkeligste forsspørgsel, jeg længe har hørt om!

Hvad sker der mon oveni hovederne på de venner?

Jeg synes, det er dem, der virker lidt smålige... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.