kan baby tage skade af vold i hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2013

helle85

Anonym skriver:

Keg har en baby på snart et år. Igår mens jeg ammede ham skændyes jeg med lav stemme med manden. Vi havde skændtes før og han begunder at sige ting som han ikk tænker jeg om.. han et en meget jaloux type. Så pludsrlig sagde jeg noget med jeg ved ko ikk hvad jeg laver sammen med dig. Jeg kunne sagtens have fundet mig en perfekt mand som måske stadig ventet på mig. Fordi jeg vsr så sur og vred over ting han sagde. Så kommrr han gående mod mig og giver mig den syørste lussing på ansigtet. Ellet nej man skal kalde det en knyynæve. Jeg græd og skreg og min søn begyndte at græde og var så skide bange. Så jeg skubbede til ham og mens jeg havde tlf i min hånd skubbede jeg ham på hans ansigt så han fik et sår og begyndte at bløde. Han blwv vred og jeg fik endnu nogen slag i ansigyey. Skrev til min søster at hun skulle ringe til politiet med det sammr og sige det som det er. Men han gik ud og jeg ringede til hende så vi ringede ikk til politirt . Det et ikk første gan han tæsker. Jeg har tilgivet ham flere gange. Og igår krammede han mig at han har fortrudt. Men min stakkels baby. Var så bange. Men senere på aftenen sagde han lyde og snakkede og grinte. Årh hvos glæder jeh mig til at bluve skilt. Men jeg ved han ikk gør. Jeg kaldte ham al mulig ting og han det samme. Men tror sku ikk jeg elsker ham. For nu er det slut. Jeg er gået psykisk ned. Mine øjne er hævede. Jeg savner min familie. Ååårh hbor keg ønsker ham død. Han kan åbenbart ikk leve uden mig. Men er så fuucking ligeglad. Han har en hjerneskade så den må han beholde til ham selv.. hvad med mit barn. Tror i det tager skade på ham? Idag imorges da hanså hans far der kiggede han pp mig også kuggede han på lin mand også begyndte han sådan at sslå pp hans ansigt. Drt så så sørgeligt ud. Jeg tænkte han ved det jo. Men hva siger jeres erdaring men så små børn der oplever at mor får tæsk i hjemmet.

ja dit barn kan godt tage skade af at vold og jo ældre han bliver jo mere påvirker det ham psykisk, jeg ville flytte med det samme hvis det var mig.

jeg har set min far banke min mor flere gange(det var på grund af druk) , og nu som 28 årig kæmper jeg stadig med nogen psykiske problemer jeg har

nogen af de ting jeg kæmper med

jeg kan ikke klare et fuldtids job
der skal ikke så meget til før jeg bliver stresset,
jeg lider af depression som nok altid vil dukke op nå jeg har for meget at tænke på.
kan ikke rigtig klare nå folk drikker(heller ikke hvis det bare er et par øl, hvis jeg ikke kender folk)
jeg stoler ikke rigtig på folk jeg ikke kender(jeg skal kende dem meget godt før jeg stoler på folk)

hvis du har nogen spørgsmål så er du velkommen til at skrive i pb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

Ciss

Ja, dit barn kan tage skade!

Både psykisk og ved uforskyldt at komme i vejen for et slag, blive mistet i gulvet, klemt for hårdt på forkert sted el lign.

Og hvad så, når barnet bliver større? Når det selv kommer til at sige ting, som vækker farens vrede? Da skal det da ikke tæskes!

Det lyder virkelig ikke, som om I har det godt sammen eller gør hverandre godt på nogen måde. Hvis du virkelig ønsker ham død, så er det absolut på tide at gå hver til sit.

At han siger, han ikke kan leve uden dig osv har liden betydning, når han samtidig åbenbart ikke kan leve uden at skulle tæske dig. Det er slet ikke rimeligt, og du skal ikke finde dig i det hverken for din egen eller dit barns skyld.

Hvis det er pga en hjerneskade, at han gør det, er det alligevel ikke god nok grund til at blive i forholdet. Meld ham til politiet om det sker igen, for det er slet ikke noget, som kan godtages.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det sætter sig og JA det er IKKE sundt for børn at overvære vold i hjemmet. Så mit råd er PAK dine og dit barns ting og flyt! Dog er I lige gode om det vil jeg sige.... I opfører jer ihvertfald ikke som 2 voksne mennesker!!

Tak for svar. Tingene er pakket. Og du har ret. Mit barn skal ikk leve med en voldelig mand.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Ja, dit barn kan tage skade!

Både psykisk og ved uforskyldt at komme i vejen for et slag, blive mistet i gulvet, klemt for hårdt på forkert sted el lign.

Og hvad så, når barnet bliver større? Når det selv kommer til at sige ting, som vækker farens vrede? Da skal det da ikke tæskes!

Det lyder virkelig ikke, som om I har det godt sammen eller gør hverandre godt på nogen måde. Hvis du virkelig ønsker ham død, så er det absolut på tide at gå hver til sit.

At han siger, han ikke kan leve uden dig osv har liden betydning, når han samtidig åbenbart ikke kan leve uden at skulle tæske dig. Det er slet ikke rimeligt, og du skal ikke finde dig i det hverken for din egen eller dit barns skyld.

Hvis det er pga en hjerneskade, at han gør det, er det alligevel ikke god nok grund til at blive i forholdet. Meld ham til politiet om det sker igen, for det er slet ikke noget, som kan godtages.

Du har ewt. Of tak for dit svar. Orh har så ondt af mit barn. Jeg vil gøre alt for at han skal have den bedste opvækst med en glad mor .

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

ja dit barn kan godt tage skade af at vold og jo ældre han bliver jo mere påvirker det ham psykisk, jeg ville flytte med det samme hvis det var mig.

jeg har set min far banke min mor flere gange(det var på grund af druk) , og nu som 28 årig kæmper jeg stadig med nogen psykiske problemer jeg har

jeg lider af depression som nok altid vil dukke op nå jeg har for meget at tænke på.
kan ikke rigtig klare nå folk drikker(heller ikke hvis det bare er et par øl, hvis jeg ikke kender folk)
jeg stoler ikke rigtig på folk jeg ikke kender(jeg skal kende dem meget godt før jeg stoler på folk)

Tak for svar. Er ked af at høre det med dine forældre og at det har påvirket dig. Det må være så svært. Jeg har aldrig oplevet vold hos min familie og derfor er det meget svært at jeg er kommet ind i det rod. Men mit barn skal i hvert fald ikk leve på den måde.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Selvfølgelig tager et barn skade af det, det gør alle uanset alder

Du og dit barn fortjener meget meget bedre, din mand er ikke dit ansvar, og det er ALDRIG okay, at bruge vold

Du bør skynde dig væk, fordi jeres barn har brug for en af jer, som kan beskytte det nu.

Tusind tak. Ja det er på tide vi kommer væk det er skide hårdt. Og jeg vil gøre alt for mit barn. Øv at det er sådan. Men kan også mærke at jeg slet ikk kan elske ham mere.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Ja helt klart.
Ud over at det bliver "normalt" eller "ok" at man må slå, for Jeres barn. Så er det jo heller ikke fordi du sidder og griner efterfølgende, altså er du ked og din mand/kæreste er ked og stemningen er bare ikke særlig god.

Alle skændes! og selvfølgelig skal man kunne diskutere som voksne mennesker foran et barn (mener jeg personligt) for barnet skal lære at man kan altså godt være uvenner (uden at kalde hinanden ting) men så kan man også blive gode venner igen.

Men hvis to voksne mennesker (forældre) begynder at råbe ad hinanden, kalde div ting og slå på hinanden, tror jeg ikke gør andet end rigtig meget skade på barnet.

Personligt har jeg selv prøvet at få en lussing af min meget fulde mand, efter han kom hjem fra en bytur. Vores datter var 3 måneder og lå og sov. Efter lussingen (det var midt om natten og jeg ville ikke lave drama foran vores datter), gik min mand i seng og jeg valgte at sove på sofaen, derefter stå tidligt op, pakke taske og ellers kører ud til min mor sammen med min datter.
Min mand var jo også meget ked af det og han var jo fuld og alt sådan noget jo... Men jeg stod fast, for jeg ved fra mine egne forældre at hvis man først finder sig i noget, så ændre det sig ALDRIG! han valgte selv at gå i terapi og fik løst sine "problemer", vi er stadig gift og har aldrig haft det bedre. - faktisk har vi slet ikke skændes siden ( 3 år siden)

Tak for dit svar. Ja alle skændes men vi kan jo ikk opføre os som voksne og mit barn skal ikk leve sådan ikk på den måde. Er glad for det går bedre med din mand og dig.

Anmeld

26. august 2013

Bebsen

helle85 skriver:

Du lyder som mig, udover jeg er 29
Kommer fra et hjem med en far der var voldelig, og ja, selvom det kun var i de første 8 af mit liv, så lever jeg stadig med skaderne.

Til TS - kom væk - NU!

Anmeld

26. august 2013

Frk. Petersen

Selvfølgelig kan dit barn tage skade af det! Jeg syntes du skal smutte din vej fra ham, så hurtigt du kan!!! Jeg har selv en baggrund med voldelige kærester, men tro mig! Når du møder ham som behandler dig ordentligt så finder du ud af hvad kærlighed er!!

Anmeld

26. august 2013

helle85

Bebsen skriver:

Du lyder som mig, udover jeg er 29
Kommer fra et hjem med en far der var voldelig, og ja, selvom det kun var i de første 8 af mit liv, så lever jeg stadig med skaderne.

Til TS - kom væk - NU!

ja det er ikke let, men hvis din far også var alkoholiker så findes der noget der hedder tuba hvor man kan få noget hjem til at lære at håndter de ting som er svære i hverdagen, jeg skal der hen første gang den 4 september

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.