kan baby tage skade af vold i hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.689 visninger
31 svar
40 synes godt om
26. august 2013

Anonym trådstarter

Keg har en baby på snart et år. Igår mens jeg ammede ham skændyes jeg med lav stemme med manden. Vi havde skændtes før og han begunder at sige ting som han ikk tænker jeg om.. han et en meget jaloux type. Så pludsrlig sagde jeg noget med jeg ved ko ikk hvad jeg laver sammen med dig. Jeg kunne sagtens have fundet mig en perfekt mand som måske stadig ventet på mig. Fordi jeg vsr så sur og vred over ting han sagde. Så kommrr han gående mod mig og giver mig den syørste lussing på ansigtet. Ellet nej man skal kalde det en knyynæve. Jeg græd og skreg og min søn begyndte at græde og var så skide bange. Så jeg skubbede til ham og mens jeg havde tlf i min hånd skubbede jeg ham på hans ansigt så han fik et sår og begyndte at bløde. Han blwv vred og jeg fik endnu nogen slag i ansigyey. Skrev til min søster at hun skulle ringe til politiet med det sammr og sige det som det er. Men han gik ud og jeg ringede til hende så vi ringede ikk til politirt . Det et ikk første gan han tæsker. Jeg har tilgivet ham flere gange. Og igår krammede han mig at han har fortrudt. Men min stakkels baby. Var så bange. Men senere på aftenen sagde han lyde og snakkede og grinte. Årh hvos glæder jeh mig til at bluve skilt. Men jeg ved han ikk gør. Jeg kaldte ham al mulig ting og han det samme. Men tror sku ikk jeg elsker ham. For nu er det slut. Jeg er gået psykisk ned. Mine øjne er hævede. Jeg savner min familie. Ååårh hbor keg ønsker ham død. Han kan åbenbart ikk leve uden mig. Men er så fuucking ligeglad. Han har en hjerneskade så den må han beholde til ham selv.. hvad med mit barn. Tror i det tager skade på ham? Idag imorges da hanså hans far der kiggede han pp mig også kuggede han på lin mand også begyndte han sådan at sslå pp hans ansigt. Drt så så sørgeligt ud. Jeg tænkte han ved det jo. Men hva siger jeres erdaring men så små børn der oplever at mor får tæsk i hjemmet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

MorDk

Det sætter sig og JA det er IKKE sundt for børn at overvære vold i hjemmet. Så mit råd er PAK dine og dit barns ting og flyt! Dog er I lige gode om det vil jeg sige.... I opfører jer ihvertfald ikke som 2 voksne mennesker!!

Anmeld

26. august 2013

wamse

Selvfølgelig tager et barn skade af det, det gør alle uanset alder

Du og dit barn fortjener meget meget bedre, din mand er ikke dit ansvar, og det er ALDRIG okay, at bruge vold

Du bør skynde dig væk, fordi jeres barn har brug for en af jer, som kan beskytte det nu.

Anmeld

26. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Keg har en baby på snart et år. Igår mens jeg ammede ham skændyes jeg med lav stemme med manden. Vi havde skændtes før og han begunder at sige ting som han ikk tænker jeg om.. han et en meget jaloux type. Så pludsrlig sagde jeg noget med jeg ved ko ikk hvad jeg laver sammen med dig. Jeg kunne sagtens have fundet mig en perfekt mand som måske stadig ventet på mig. Fordi jeg vsr så sur og vred over ting han sagde. Så kommrr han gående mod mig og giver mig den syørste lussing på ansigtet. Ellet nej man skal kalde det en knyynæve. Jeg græd og skreg og min søn begyndte at græde og var så skide bange. Så jeg skubbede til ham og mens jeg havde tlf i min hånd skubbede jeg ham på hans ansigt så han fik et sår og begyndte at bløde. Han blwv vred og jeg fik endnu nogen slag i ansigyey. Skrev til min søster at hun skulle ringe til politiet med det sammr og sige det som det er. Men han gik ud og jeg ringede til hende så vi ringede ikk til politirt . Det et ikk første gan han tæsker. Jeg har tilgivet ham flere gange. Og igår krammede han mig at han har fortrudt. Men min stakkels baby. Var så bange. Men senere på aftenen sagde han lyde og snakkede og grinte. Årh hvos glæder jeh mig til at bluve skilt. Men jeg ved han ikk gør. Jeg kaldte ham al mulig ting og han det samme. Men tror sku ikk jeg elsker ham. For nu er det slut. Jeg er gået psykisk ned. Mine øjne er hævede. Jeg savner min familie. Ååårh hbor keg ønsker ham død. Han kan åbenbart ikk leve uden mig. Men er så fuucking ligeglad. Han har en hjerneskade så den må han beholde til ham selv.. hvad med mit barn. Tror i det tager skade på ham? Idag imorges da hanså hans far der kiggede han pp mig også kuggede han på lin mand også begyndte han sådan at sslå pp hans ansigt. Drt så så sørgeligt ud. Jeg tænkte han ved det jo. Men hva siger jeres erdaring men så små børn der oplever at mor får tæsk i hjemmet.

Ja helt klart.
Ud over at det bliver "normalt" eller "ok" at man må slå, for Jeres barn. Så er det jo heller ikke fordi du sidder og griner efterfølgende, altså er du ked og din mand/kæreste er ked og stemningen er bare ikke særlig god.

Alle skændes! og selvfølgelig skal man kunne diskutere som voksne mennesker foran et barn (mener jeg personligt) for barnet skal lære at man kan altså godt være uvenner (uden at kalde hinanden ting) men så kan man også blive gode venner igen.

Men hvis to voksne mennesker (forældre) begynder at råbe ad hinanden, kalde div ting og slå på hinanden, tror jeg ikke gør andet end rigtig meget skade på barnet.

Personligt har jeg selv prøvet at få en lussing af min meget fulde mand, efter han kom hjem fra en bytur. Vores datter var 3 måneder og lå og sov. Efter lussingen (det var midt om natten og jeg ville ikke lave drama foran vores datter), gik min mand i seng og jeg valgte at sove på sofaen, derefter stå tidligt op, pakke taske og ellers kører ud til min mor sammen med min datter.
Min mand var jo også meget ked af det og han var jo fuld og alt sådan noget jo... Men jeg stod fast, for jeg ved fra mine egne forældre at hvis man først finder sig i noget, så ændre det sig ALDRIG! han valgte selv at gå i terapi og fik løst sine "problemer", vi er stadig gift og har aldrig haft det bedre. - faktisk har vi slet ikke skændes siden ( 3 år siden)

Anmeld

26. august 2013

l.kjoeller

Det kan sagtens stresse barnet og gøre det utrygt og når engang det bliver så stort det observerer hvad der sker kan det følge dem senere hen i livet til at de enten kan blive voldelige eller acceptere voldelig adfærd fra sin partner. håber inderligt du kommer ud af det forhold 

Anmeld

26. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

børn opfanger meget mere end man tror, og selvfølgelig er det ikke sundt for din lille guldklump, og det hænger ved, også i ubevidstheden.. Og følger i opvæksten.. Selv om man ikke umiddelbart tror de husker det, eller får men af det.. Så tager børn skade, de skal have trygge kærlige rammer. Og bestemt ikke opleve sådanne nogen ting, og det er dit ansvar som mor! 
Hvordan kan du tilgive ham sådanne nogle ting, se dog at få sparket ham af helveds til, eller få pakket dig og din baby's ting sammen og afsted!

Anmeld

26. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alle børn tager skade af at se deres forældre slås, hvor de slår på hinanden. For dem bliver det en helt normal ting at gøre og det er ALDRIG OK, at forældre slår hinanden, eller deres børn. 

Mit råd er også hurtigst muligt at pakke jeres ting og find et andet sted at bo! Vh stine

Anmeld

26. august 2013

dorthemus

JA!!! Både på kort og langt sigt. Skynd jer væk NU

Anmeld

26. august 2013

Bshizzle

Enig med de andre..!!

Mit råd er osse at i har virkelig brug for hjælp !!
Det holder overhovedet IKKE at opføre sig sådan overfor jer selv og bestemt ikke for det barn som skal se jer som forbillede !!!!

Opfør jer ordenligt og hvis i endelig skal diskutere så lær og styre jeres temperament for det første, men osse ta diskutionen når barnet overhovedet ikke er vågen eller i samme rum...

Er rystet over man kan opføre sig sådan overfor hinanden!!!

DET er bestemt ikke kærlighed, men dårlig respekt over for hinanden og barnet!.

Få hjælp.. Parterapi.. Psykolog..  Vær voksen rent ud sagt!.

Anmeld

26. august 2013

B&J

jeg håber vi i ikke kan flytte ind hos familie så på et møder hjem, der kan man ringe til med det samme, tænk hvor ondt det gør inde i barnet og det mærker hvordan du har det og havd det ser, hvis det fortsætter bliver det en hverdag for barnet og barnet vil altid være bange for far skal slå mor osv... håber du tænker over det hele engang mere og ikke tilgiver ham mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.