Jeg panikker lidt nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.771 visninger
52 svar
42 synes godt om
26. august 2013

Chraz

Hej piger

Vi står og skal flytte nu her 1 oktober og var har glædet os helt vildt! Vi har så idag fået lejekontrakten og jeg tabte kæben og kunne med det samme mærke panikken brede sig i kroppen.

der står vores nye udlejer vil have 15000 i depositum (Det var vi 100% klar over)

MEN! Det står så også hun vil have 3 måneders forudbetalt leje og kræver derfor vi lægger ikke mindre end 35.800kr den 1 oktober. 

Hun har INTET nævnt om de 3 måneders forudbetalt leje på NOGET TIDSPUNKT! før nu i lejekontrakten. Så hvis hun ikke går med på at droppe det må vi finde en anden lejlighed.. og når vi ikke det står vi med 3 børn uden tag over hovedet.. for filan jeg panikker lid må jeg sige.. Jeg har prøvet at ringe til hende men hun tager den ikke.. 

Ville bare lige have lukket lidt damp ud.. Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

esioul

Chraz skriver:

Hej piger

Vi står og skal flytte nu her 1 oktober og var har glædet os helt vildt! Vi har så idag fået lejekontrakten og jeg tabte kæben og kunne med det samme mærke panikken brede sig i kroppen.

der står vores nye udlejer vil have 15000 i depositum (Det var vi 100% klar over)

MEN! Det står så også hun vil have 3 måneders forudbetalt leje og kræver derfor vi lægger ikke mindre end 35.800kr den 1 oktober. 

Hun har INTET nævnt om de 3 måneders forudbetalt leje på NOGET TIDSPUNKT! før nu i lejekontrakten. Så hvis hun ikke går med på at droppe det må vi finde en anden lejlighed.. og når vi ikke det står vi med 3 børn uden tag over hovedet.. for filan jeg panikker lid må jeg sige.. Jeg har prøvet at ringe til hende men hun tager den ikke.. 

Ville bare lige have lukket lidt damp ud.. Tak fordi du læste med

i følge lejeloven er det lovligt nok, men øv at i ikke vidste det

Depositum må jf. Lejelovens § 34 max. udgøre et beløb svarende til 3 måneders husleje ekskl. forbrug. Dette beløb skal stilles som garanti for udgifter til istandsættelse ved fraflytning (som aftalt i lejekontrakten). Overskydende beløb skal tilbagebetales til lejer efter disse istandsættelser har fundet sted.

Ligeledes kan udlejer opkræve op til 3 måneders forudbetalt husleje. Den forudbetalte husleje anvendes til at dække huslejeudgifter i opsigelsesperioden (max. 3 måneder) og tilbagebetales således ikke. Hvis lejer fraflytter lejemålet inden opsigelsesperiodens udløb, er udlejer forpligtet til at forsøge at genudleje boligen hurtigst muligt. Lykkes dette, skal lejer have tilbagebetalt evt. forudbetalt leje for perioden fra den nye lejer flytter ind til opsigelsesperiodens oprindelige udløb.

Anmeld

26. august 2013

Isabella_mor

det plejer man jo at give.. men mon ikke du kan ringe til hende og lave en aftale.. ??

Anmeld

26. august 2013

Chraz

esioul skriver:

i følge lejeloven er det lovligt nok, men øv at i ikke vidste det

Depositum må jf. Lejelovens § 34 max. udgøre et beløb svarende til 3 måneders husleje ekskl. forbrug. Dette beløb skal stilles som garanti for udgifter til istandsættelse ved fraflytning (som aftalt i lejekontrakten). Overskydende beløb skal tilbagebetales til lejer efter disse istandsættelser har fundet sted.

Ligeledes kan udlejer opkræve op til 3 måneders forudbetalt husleje. Den forudbetalte husleje anvendes til at dække huslejeudgifter i opsigelsesperioden (max. 3 måneder) og tilbagebetales således ikke. Hvis lejer fraflytter lejemålet inden opsigelsesperiodens udløb, er udlejer forpligtet til at forsøge at genudleje boligen hurtigst muligt. Lykkes dette, skal lejer have tilbagebetalt evt. forudbetalt leje for perioden fra den nye lejer flytter ind til opsigelsesperiodens oprindelige udløb.

Jeg ved godt at det er lovligt. Jeg er bare meget forarget og skræmt over hun ikke har nævnt noget om det overhovedet. det er jo ikke kun et par tusinde vi snakker om.. jeg spurgte hende om depositum og hun sagde det var 15.000. så synes jeg måske det ville være meget passende at tilføje: plus 3 månedes leje oveni.

Anmeld

26. august 2013

Loa

Tror det er langt de fleste der kører udlejning på sådan en måde.
3 måneders forudbetalt leje og 3 måneders depositum.
Det er jo deres sikkerhed.

Mon ikke udlejer har gået ud fra at det var underforstået at det også fungerede sådan for jer?

Men kan da godt forstå det er lidt af en kamel at sluge hvis i ikke havde regnet med det....

Anmeld

26. august 2013

Chraz

Isabella_mor skriver:

det plejer man jo at give.. men mon ikke du kan ringe til hende og lave en aftale.. ??

Det er første gang jeg har oplevet at man skulle betale forudbetalt leje oveni. Men jeg synes bare ikke hun burde tage det som en selvfølge. 

Jo jeg er ved at prøve og få fat i hende men hun svarer ikke.

Anmeld

26. august 2013

esioul

Chraz skriver:

Jeg ved godt at det er lovligt. Jeg er bare meget forarget og skræmt over hun ikke har nævnt noget om det overhovedet. det er jo ikke kun et par tusinde vi snakker om.. jeg spurgte hende om depositum og hun sagde det var 15.000. så synes jeg måske det ville være meget passende at tilføje: plus 3 månedes leje oveni.

Kan kun give dig ret. Det er virkelig øv i ikke er blevet informeret

Håber udlejer er til at snakke med, så i kan lave en anden aftale

Anmeld

26. august 2013

Chraz

Loa skriver:

Tror det er langt de fleste der kører udlejning på sådan en måde.
3 måneders forudbetalt leje og 3 måneders depositum.
Det er jo deres sikkerhed.

Mon ikke udlejer har gået ud fra at det var underforstået at det også fungerede sådan for jer?

Men kan da godt forstå det er lidt af en kamel at sluge hvis i ikke havde regnet med det....

Vi har aldrig før prøvet at skulle betale forudbetalt leje. Ved godt det er meget almindeligt, men synes stadig det er noget man lige nævner når det er så mange penge det drejer sig om.

Anmeld

26. august 2013

Chraz

esioul skriver:

Kan kun give dig ret. Det er virkelig øv i ikke er blevet informeret

Håber udlejer er til at snakke med, så i kan lave en anden aftale

håber jeg også. Ellers må vi jo skynde os at finde noget andet.

Anmeld

26. august 2013

Capri Sonne

Kan I ikke prøve at snakke med banken? Hvis det er for de første tre måneder, kommer de jo ingen efterhånden som de går ind på budgettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.