Dr 2 lige nu. Uden køn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Krussedulle skriver:

Jeg så dokumentaren.. og jeg forstod godt, hvor hun ville hen, med forsøget!

Netop det at drenge og piger ikke behøver sættes ind i en stereotyp kasse, som siger at "sådan her er drenge" og "sådan her er piger"!

Men forsøge at behandle dem, som børn, som individer!

Fx, stoppede en af goggerne helt, med at kalde pigerne for prinsesser!
Og de der actionmen, måske står de ikke stift med armene ud i luften, fordi de vil slås, måske vil de have et kram?!

Drenge er jo næsten "opdraget" til ikke at vise følelser! Fordi drenge skal være vilde, og slås! Og det er kun, små fine, sårbare piger som har følelser!

Mine drenge er børn og nogle gange er Storm også en pige (siger han!) Han er 2,5 år gammel, og ønsker sig brændende en kjole! Og det må han hjertens gerne få!

Jeg tror ikke at mine børn vokser op, og bliver dårlige mennesker, fordi jeg nægter dem at slås med skovle i haven, og lærer dem at snakke om følelser

Jeg går heller ik rundt og kalder mine piger for princesser osv, netop fordi de jo bare er dem selv. 

Er fulstændig enig i, at der var nogle gode poienter, men syntes det er helt tosset at sku kalde alle børn for HEN.

Mine børn for lov til at lege det de har lyst til, både her hjemme og i deres pasning, hvilket jeg syntes er rigtig fedt. 

Tror ik jeg kender nogen børn, det bliver opdraget i de typiske stereotype roller. De bliver bare opdraget til at være sig selv, og til at være dejlige vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

jydeinden

om man kalder det den, hen, det, eller noget helt 27 kan man jo ikke fornægte at børn er hvad børn er.. en pige der leger med lego bliver jo ikke til dreng ligesom en dreng der leger med barbie ikke bliver til en pige. For mig virker det fuldkommen tosset at man ikke bare kan kalde en dreng for ham, han eller noget i den dur, og en pige for hende, hun eller noget i den dur.

Vi er hvad vi er, og at forsørge at løbe fra det vil lykkeds lige så godt som at forsørge at løbe fra at vi alle en dag skal herfra. det er bare en form for kendsgerning i mit hoved.

Anmeld

24. august 2013

Maja88

B&J skriver:

ej hvor en god ide for så er der ingen der bliver snydt super ide og det er jo KUN neglelak

det gjorde de også i den sfo jeg var i praktik i og alle drengne fik grøn sort og rød fordi det var blod sååå sejt

Daniel elsker også prinsesser og det syntes jeg er super sødt fordi han siger det er piger og de er så smukke

og elsker det alle der har kjole på siger han

åhh se mor en fin prinsesse

Alle drengene i den nævnte inst. Valgte faktisk farveene.. pink.. lilla eller en eller andet med kras farve(husker den ikke lige).. på trods af der var grøn og blå

Anmeld

25. august 2013

B&J

StineW79 skriver:

Hun er nemlig bare god til at finde på ting. Det er så dejligt. Og hun syntes bare selv at hun var så flot. Men det var næsten ik til at vaske af igen sener, fordi hun lige havde glemt at tage crem på først. Vh stine

nej så kan de få sådan en sjov hud med farve på bagefter hihihihi... men godt det kom af

Anmeld

25. august 2013

B&J

Maja88 skriver:

Alle drengene i den nævnte inst. Valgte faktisk farveene.. pink.. lilla eller en eller andet med kras farve(husker den ikke lige).. på trods af der var grøn og blå

okay, jamen jeg forstår dem godt, hvorfor altid det samme de skal da prøve det de andre prøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.