Dr 2 lige nu. Uden køn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

B&J

StineW79 skriver:

Syntes nemlig også at børn, ska ha lov til at prøve de forskellige ting, uden at det ska gøres til en stor ting. I thea's børnehave har de holdt wellness dag, hvor alle fik neglelak på og thea elsker også at klatre i trær osv, og det er da klart at alle de ting prøver de da bare. 

Syntes det virkede fjollede at historien om askepot, pludselig hed askeper, der gerne ville til bal på slottet, sku sy en kjole osv. Hallo det er jo netop bare en historie. Vh stine

ej hvor en god ide for så er der ingen der bliver snydt super ide og det er jo KUN neglelak

det gjorde de også i den sfo jeg var i praktik i og alle drengne fik grøn sort og rød fordi det var blod sååå sejt

Daniel elsker også prinsesser og det syntes jeg er super sødt fordi han siger det er piger og de er så smukke

og elsker det alle der har kjole på siger han

åhh se mor en fin prinsesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Mimic

StineW79 skriver:

Ser lige doku på dr 2 . Den hedder uden køn, og handler om at behandle piger og drenge ens...

Hva mener i, udfra dokumentaren? Vh stine

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-uden-koen/dr2-uden-koen#!/

Link til programmet

efter min mening en underlig tankegang, drenge er drenge og piger er piger

Anmeld

24. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
lineog4 skriver:

Helt enig... Hen er "latterligt" men det er også "latterligt" man skal kaldes noget der forklarer ens opførsel hvis man ikke passer ind i modellen for en pige eller en dreng, især da der findes en masse forskellige piger og en masse forskellige drenge.

Jeg har især haft fokus på det da jeg fik en dreng (var problematisk for mig grundet jeg havde en mistet en pige men det er en lang historie) og jeg følte (ved ikke om det er med rette) at man feks ikke gik op i drengenes tøj, drenge var ikke gode til rollelege og meget mere - og jeg nægtede min dreng måtte vise mig selv hvad han var. Plus jeg gik amok i at sy drengetøj med farver, blomster, og sjov 

Enig. HEN/ HENDE/ HAM betyder nemlig ingentig, hvis ik man kigger på de forskellige børn! Børn er bare alle forskellig og ska behandles som individer! Vh stine

Anmeld

24. august 2013

StineW79

B&J skriver:

ej hvor en god ide for så er der ingen der bliver snydt super ide og det er jo KUN neglelak

det gjorde de også i den sfo jeg var i praktik i og alle drengne fik grøn sort og rød fordi det var blod sååå sejt

Daniel elsker også prinsesser og det syntes jeg er super sødt fordi han siger det er piger og de er så smukke

og elsker det alle der har kjole på siger han

åhh se mor en fin prinsesse

Ja det var smader hyggeligt, og drengene ku vælge lige de farver de havde lyst til, så de syntes også selv de var mega seje!!

Thea er flyttet på ny stue her efter ferien, fordi hun snart ska starte i førskole, så nu leger hun hle tiden zombi. Det er da også lidt sejt... Vh stine

Anmeld

24. august 2013

StineW79

Mimic skriver:

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-uden-koen/dr2-uden-koen#!/

Link til programmet

efter min mening en underlig tankegang, drenge er drenge og piger er piger

Tusind tak for det!! 

Ja jeg rystede altså også på hovedet, da askepot blev til askeper. Meget skørt, syntes jeg! Vh stine

Anmeld

24. august 2013

B&J

StineW79 skriver:

Ja det var smader hyggeligt, og drengene ku vælge lige de farver de havde lyst til, så de syntes også selv de var mega seje!!

Thea er flyttet på ny stue her efter ferien, fordi hun snart ska starte i førskole, så nu leger hun hle tiden zombi. Det er da også lidt sejt... Vh stine

zombi sødt så går hun lidt sjovt rundt og siger åhhhh hihihihhhihi så cool elsker børn har sådan nogle fede fantasier

Anmeld

24. august 2013

StineW79

B&J skriver:

zombi sødt så går hun lidt sjovt rundt og siger åhhhh hihihihhhihi så cool elsker børn har sådan nogle fede fantasier

Ja og i går havde vi lige vendt ryggen til hende i 1 min, også havde hun fundet sit fastelavenssminke, og malet sig blod farvet i hele hovedet og rendte rundt og råbte wwwwwrrrrrrraaaaaaa,nu kommer jeg og zombier jer. Alberte så helt forskrækketudHun finder bare på  tossestreger hele tiden! Vh stine

Anmeld

24. august 2013

B&J

StineW79 skriver:

Ja og i går havde vi lige vendt ryggen til hende i 1 min, også havde hun fundet sit fastelavenssminke, og malet sig blod farvet i hele hovedet og rendte rundt og råbte wwwwwrrrrrrraaaaaaa,nu kommer jeg og zombier jer. Alberte så helt forskrækketudHun finder bare på  tossestreger hele tiden! Vh stine

ej hvor godt ....

det er så sejt når barn har det i sig og de kan starte en leg selv på den måde nogle gange kan man virkelig få en orden griner

Anmeld

24. august 2013

StineW79

B&J skriver:

ej hvor godt ....

det er så sejt når barn har det i sig og de kan starte en leg selv på den måde nogle gange kan man virkelig få en orden griner

Hun er nemlig bare god til at finde på ting. Det er så dejligt. Og hun syntes bare selv at hun var så flot. Men det var næsten ik til at vaske af igen sener, fordi hun lige havde glemt at tage crem på først. Vh stine

Anmeld

24. august 2013

Krussedulle

Jeg så dokumentaren.. og jeg forstod godt, hvor hun ville hen, med forsøget!

Netop det at drenge og piger ikke behøver sættes ind i en stereotyp kasse, som siger at "sådan her er drenge" og "sådan her er piger"!

Men forsøge at behandle dem, som børn, som individer!

Fx, stoppede en af goggerne helt, med at kalde pigerne for prinsesser!
Og de der actionmen, måske står de ikke stift med armene ud i luften, fordi de vil slås, måske vil de have et kram?!

Drenge er jo næsten "opdraget" til ikke at vise følelser! Fordi drenge skal være vilde, og slås! Og det er kun, små fine, sårbare piger som har følelser!

Mine drenge er børn og nogle gange er Storm også en pige (siger han!) Han er 2,5 år gammel, og ønsker sig brændende en kjole! Og det må han hjertens gerne få!

Jeg tror ikke at mine børn vokser op, og bliver dårlige mennesker, fordi jeg nægter dem at slås med skovle i haven, og lærer dem at snakke om følelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.